In eens Heel veel poepen
-
annah911
In eens Heel veel poepen
Hoi, ik weet dat ik de laatste tijd weinig aanwezig was, zo druk gehad maar wil toch graag even gebruik maken van het forum en dit topic.
Ferre poept sinds een week of 2 ontzettend veel, soms wel 7 of 8 x op een dag en dan niet een klein beetje maar hele hopen. Voorheen als we langer van huis waren (8 uurtjes om te werken) kon hij het gemakkelijk ophouden maar nu liggen er soms 2 of 3 hopen in huis. Het ruikt sterk en het lijkt korrelig (licht, geel/bruin kleurig ja haast vlokken kun je zeggen de buitenkant vd drol is wel donkerbruin) maar het zijn wel vrij stevige drollen, als je ze dan opruimt vallen ze wel vrij snel uit elkaar.
Ik ben niet van voer veranderd voer al tijden hetzelfde, Farmfood en 2 dagen kvv. Wel pikt hij regelmatig de kattenbrokjes en drollen uit de kattenbak, ik doe er alles aan om dit te voorkomen maar hij doet er alles aan om er bij te komen dus helemaal tegenhouden lukt helaas niet.
Het enigste wat veranderd is is dat we sinds 2 weken een kitten erbij hebben en die staat natuurlijk op kittenbrokjes en die heeft andere kattenbakvulling, dat is het enigste wat ik me kan bedenken, maar de hoeveelheid kattenbrokjes wat ik hooguit neerzet of de kattendrollen die hij kan pikken zijn zo klein vergeleken met de hopen die hij poept.
Hij is verder gewoon zichzelf, niks raars aan hem te merken verder.....
Iemand iedeeën, tips? Dacht zelf om mss twee weken alleen even kvv (pens en hart van FF)
Ferre poept sinds een week of 2 ontzettend veel, soms wel 7 of 8 x op een dag en dan niet een klein beetje maar hele hopen. Voorheen als we langer van huis waren (8 uurtjes om te werken) kon hij het gemakkelijk ophouden maar nu liggen er soms 2 of 3 hopen in huis. Het ruikt sterk en het lijkt korrelig (licht, geel/bruin kleurig ja haast vlokken kun je zeggen de buitenkant vd drol is wel donkerbruin) maar het zijn wel vrij stevige drollen, als je ze dan opruimt vallen ze wel vrij snel uit elkaar.
Ik ben niet van voer veranderd voer al tijden hetzelfde, Farmfood en 2 dagen kvv. Wel pikt hij regelmatig de kattenbrokjes en drollen uit de kattenbak, ik doe er alles aan om dit te voorkomen maar hij doet er alles aan om er bij te komen dus helemaal tegenhouden lukt helaas niet.
Het enigste wat veranderd is is dat we sinds 2 weken een kitten erbij hebben en die staat natuurlijk op kittenbrokjes en die heeft andere kattenbakvulling, dat is het enigste wat ik me kan bedenken, maar de hoeveelheid kattenbrokjes wat ik hooguit neerzet of de kattendrollen die hij kan pikken zijn zo klein vergeleken met de hopen die hij poept.
Hij is verder gewoon zichzelf, niks raars aan hem te merken verder.....
Iemand iedeeën, tips? Dacht zelf om mss twee weken alleen even kvv (pens en hart van FF)
-
Jutta
- Speurneus

Bij Chester was dat in begin ook heel erg. 6 a 7 keer poepen en dan niet van die kleine hoopjes. Ik denk dat het bij hem van de brokken kwam want hij zit nu al langer op vers en het is veel, veel minder. Alleen als hij hier en daar van die drollen op straat (ja dat doet hij helaas) naar binnen werkt merk ik gelijk weer, dat hij meer poept.
Probeer hem toch helemaal op KVV om te zetten, misschien merk je verschil maar dat zal niet gelijk gaan gebeuren.
Probeer hem toch helemaal op KVV om te zetten, misschien merk je verschil maar dat zal niet gelijk gaan gebeuren.
bedankt Sharon !
-
annah911
-
pipster
toch: als ie op farm food is kan dat het verschil niet zijn. Mijn hond zit op 100% Farmfood en toen ik op een gegeven moment niets meer had en lokaal voer heb gekocht zagen we al zo'n giga verschil. Ik wist niet hoe gauw ik weer Farm food uit Nederland moest halen!
Misschien eet ie de kleine drolletjes van de kitten maar neemt ie daarbij een hele hap kattenbak vulling omdat ze te klein zijn om op te pakken?
Of misschien is de farmfood over datum?
Misschien eet ie de kleine drolletjes van de kitten maar neemt ie daarbij een hele hap kattenbak vulling omdat ze te klein zijn om op te pakken?
-
annah911
Nee dat niet zak net een week of 3 is huis.pipster schreef:toch: als ie op farm food is kan dat het verschil niet zijn. Mijn hond zit op 100% Farmfood en toen ik op een gegeven moment niets meer had en lokaal voer heb gekocht zagen we al zo'n giga verschil. Ik wist niet hoe gauw ik weer Farm food uit Nederland moest halen!
Ga toch maar proberen te ontgiften met pens of kvv pens/hart ook van farmfood, weet het anders ook niet. Misschien inderdaad wat je zegt dat hij een hap kattenbakkorrels mee neemt (daar zit bietenpulp in dat is zowiezo heel slecht) barricaderen die handel!
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Sinds twee weken een kitten met andere kattenbakkorrels en sinds twee weken poept Ferre zo raar. Dat lijkt me een voor de hand liggend verband
Ik denk eerder dat het aan de kattenbakkorrels ligt dan aan zijn voer. Kattenbakkorrels hebben natuurlijk wel de eigenschap dat ze veel vocht absorberen en daardoor zullen ze in volume toenemen. Het zijn een soort kleine sponsjes. Je kan je voorstellen als er van die korrels in zijn maag en darmen terechtkomen, wat er met die korrels gebeurt. Dat zou het toegenomen poepvolume kunnen verklaren en ook de losse structuur ervan.
Kan je de kattenbak niet boven zetten of in een ruimte waarvan je de deur op een haakje kan zetten, zodat de kat er wel in kan, maar Ferre niet? Bij een vriendin van mij staat de kattenbak zelfs op de wasmachine i.v.m. haar honden
Toen wij zelf nog een kat hadden, stond hij in de bijkeuken en hadden we een kattenluikje in de deur naar de bijkeuken en dan stond hij ook nog ergens tussen geklemd met de opening naar de hoek toe, zodat de honden er niet zomaar bijkonden als ze eens per ongeluk zonder toezicht in de bijkeuken waren. Nou hadden wij altijd wel van die klontvormende kattenbakkorrels en dat wilde ik liever natuurlijk helemaal niet in de darmen van mijn honden hebben.
Hanneke
Kan je de kattenbak niet boven zetten of in een ruimte waarvan je de deur op een haakje kan zetten, zodat de kat er wel in kan, maar Ferre niet? Bij een vriendin van mij staat de kattenbak zelfs op de wasmachine i.v.m. haar honden
Hanneke
-
laika
- Speurneus

-
annah911
We hebben ondertussen traphekje tussen de doorloop gemaakt, katten kunnen er onderdoor, Ferre niet, hij heeft nog 2 dagen erna flink gepoept alles moest even uit zijn systeem denk ik maar nu is het weer normaal. Van de week waren we het hekje even vergeten ertussen te doen en toen op heterdaad betrapt.laika schreef:bj ons stond de etenbak en de kattebak in de bijkeuken met een hekje ervoor kat kon erin en uit de honden konden er niet bij anders had ik elke dag feest hier
Ik had al wel zo een vermoeden dat dat het was maar ik vond nooit korrels in huis terwijl ik die wel vond van de andere bak, hij vond de korrels zelf denk ik ook lekker.
bedankt voor de berichtjes in ieder geval!
-
opurk
Waarom hebben honden vaak last van diarree en dus van maag-darm infecties? Omdat zij vaak in aanraking komen met ontlasting, waaraan zij ruiken en eten. Nou als de kat bijvoorbeeld besmet is toxoplasmose, een parasitaire aandoening, en de hond eet hiervan, dan is het cirkeltje weer rond. De hond raakt aan de dunne en na een paar dagen heeft zijn weerstandsvermogen er antistoffen tegen gemaakt. Blijft de ontlasting dun en geel, dan duid dit op overbelasting door de lever. Zelf ben ik zeer terughoudend in middeltjes die tegen diarree zijn. Veel te veel negatieve neveneffecten. Het hebben van diarree is juist een middel van het lichaam om ongewenste indringers buiten te krijgen. Het middel maskeert teveel het probleem. Doorbreek dus de toegangsweg van de ziekteverwekker, door in dit geval de kattebak onbereikbaar voor de hond te maken.