Mankheid Pien
-
sharon66057
- Speurneus

jolien schreef:Ik heb het programma gisteren helaas maar half gezien, net het einde dat over de bruine Labrador ging dus heb eigenlijk ook geen idee wat de precieze klachten waren. Maar ik ga het inderdaad nog een keertje terugkijken, wie weet hebben we er iets aan!
Met Pien gaat het redelijk. De dag na de injectie zagen we duidelijk vooruitgang, ze mankte zo goed als niet meer. Nu bijna een week later mankt ze af en toe nog wel wat, maar af en toe loopt ze ook stukjes heel netjes en mankt ze eigenlijk niet. Maar helemaal weg is het helaas nog niet.
Donderdag heb ik telefonisch contact met Yolande Krooshof en dan beslissen we wat we verder doen. Als zij denkt dat het genoeg werkt moeten we waarschijnlijk over een week of 2/3 nog een vervolginjectie halen. Nog even afwachten dus..

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Roos
Fijn dat het met Pien toch wat beter lijkt te gaan
Als ik jou een advies mag geven is dat dit: lees je erg goed in over dit soort injecties, ze zijn echt niet ongevaarlijk en kunnen schade aanrichten.
En met alle respect, maar dr. Krooshof weet niet precies wat er aan de hand is, dus dit lijkt meer op een slag in de ruimte en dan vind ik de "behandeling" op zich nogal heftig.
Sorry dat ik er nog een keer over begin, maar je moet er toch niet aan denken dat zij blijvende schade oploopt door de injecties zelf.
Ik hoop dat je iets aan het progamma hebt, ik heb wel gezien dat ze hem onderzochten met een apparaat waarmee ze zijn gehele lichaam in beeld kregen, leek op een soort warmtebeelden ofzoiets
Succes iig.
Als ik jou een advies mag geven is dat dit: lees je erg goed in over dit soort injecties, ze zijn echt niet ongevaarlijk en kunnen schade aanrichten.
En met alle respect, maar dr. Krooshof weet niet precies wat er aan de hand is, dus dit lijkt meer op een slag in de ruimte en dan vind ik de "behandeling" op zich nogal heftig.
Sorry dat ik er nog een keer over begin, maar je moet er toch niet aan denken dat zij blijvende schade oploopt door de injecties zelf.
Ik hoop dat je iets aan het progamma hebt, ik heb wel gezien dat ze hem onderzochten met een apparaat waarmee ze zijn gehele lichaam in beeld kregen, leek op een soort warmtebeelden ofzoiets
Succes iig.
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Geeft niks dat je er over begint hoorRoos schreef:Fijn dat het met Pien toch wat beter lijkt te gaan![]()
Ik hoop dat je iets aan het progamma hebt, ik heb wel gezien dat ze hem onderzochten met een apparaat waarmee ze zijn gehele lichaam in beeld kregen, leek op een soort warmtebeelden ofzoiets![]()
Succes iig.
En inderdaad, we weten ook niet wat er echt aan de hand is. Dat is juist ook zo vervelend, konden ze maar praten denk je af en toe! Maar feit blijft dat er iets niet goed is wat dus niet op een rontgenfoto of botscan te zien is. En ja, dan wordt het snel op een peesontsteking gegooid, omdat er immers niks anders te vinden is. Maar Krooshof geeft ook eerlijk toe dat ze het niet zeker weet. En daarom wilden we in eerste instantie 1 keer een injectie proberen, om te kijken of we gelijk resultaat zagen. Zij gaf ook aan dat deze injecties in principe niet eerste keus zijn, zeker niet bij een hond van Pien d'r leeftijd. Maar het vervelende is dat je dan maar misschien dingen moet proberen, zodat je er uiteindelijk hopelijk achterkomt wat het wel is en waardoor het over gaat.
Want zo langzamerhand ben ik bang dat er niet heel veel andere opties overblijven.
-
Roos
Nare situatie hoor
Fijn dat je niet geirriteerd bent geraakt door mijn gezaag over de injectie, maar mijn orthopeed waarschuwde mij heel duidelijk voor dit soort injecties toen met mijn slijmbeursontsteking, net als Krooshof bij jullie heeft gedaan gelukkig.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie er toch uit gaan komen wat het nu precies is, en dat zij eindelijk eens hond kan zijn, want dit is toch wel heel triest voor haar en jullie
Sterkte en een knuffel voor Pien
Fijn dat je niet geirriteerd bent geraakt door mijn gezaag over de injectie, maar mijn orthopeed waarschuwde mij heel duidelijk voor dit soort injecties toen met mijn slijmbeursontsteking, net als Krooshof bij jullie heeft gedaan gelukkig.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie er toch uit gaan komen wat het nu precies is, en dat zij eindelijk eens hond kan zijn, want dit is toch wel heel triest voor haar en jullie
Sterkte en een knuffel voor Pien
-
banjer
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Vanmorgen weer telefonisch contact gehad met Yolande Krooshof over de voortgang van Pien. Ik heb haar gezegd dat het duidelijk beter gaat dan een week geleden (voor ze de injectie kreeg). Natuurlijk, het is nog niet weg, maar ze mankt minder vaak en ook minder heftig. Het lijkt zeg maar meer oppervlakkig dan dat ze echt heel zwaar door haar poot gaat. En soms loopt ze ook helemaal goed!
Yolande was erg blij dit te horen en vond het heel positief, ze had zelf niet verwacht dat ze er zo op zou reageren. Omdat het nu dus redelijk goed gaat en we duidelijk verbetering zien, hebben we besloten om nog een tweede, herhaal, prednison injectie te geven. Dit zal op maandag 17 oktober gebeuren. Ik hoop echt zo dat dit het middel is voor Pien, waardoor het ook echt eindelijk over gaat!
Ze gaf nog wel aan dat het manken in de derde week na de injectie eventueel weer wat meer terug kan komen, maar dat wachten we maar even af.
Spannend dus weer!
Ze gaf nog wel aan dat het manken in de derde week na de injectie eventueel weer wat meer terug kan komen, maar dat wachten we maar even af.
Spannend dus weer!
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Ik ben zo blij, want het lijkt steeds beter te gaan met Pien..
! Ik durf het bijna niet hard op te zeggen, want stel dat het opeens weer minder gaat... Maar de laatste week gaat het echt goed! Ze loopt heel netjes en mankt vrijwel niet! Ook zijn we met haar naar het bos geweest waar ze weer even los heeft gelopen, dat was dus wel spannend, maar ook hierna hebben we haar niet zien manken! Geweldig toch? Hoop echt zo dat we nu op de goede weg zijn! 
-
Chica
- miranda
- Hele grote hondenneus

Wat fijn Jolien dat het de goede kant op gaat,geef je haar een dikke knuf van mij en de meiden.
Groetjes Miranda
Groetjes Miranda
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus