najaar & Wintertrainingen

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Roxy11 schreef:Linda, jij vraagt om wat voorbeeld foto's....

Als je klikt op de link in het bericht van Dorine op de vorige pagina. Die van Gundogs en dan klikt op honden dan bedoel ik de foto van Cerko en van Mike. Hier zie je duidelijk attente hoge oren. Mijn vraag over de oren was op onder andere deze foto's gebasseerd.
keurverslag van Mike (stond in de LP):
Tengere grote gele reu met een correct hoofd en uitdrukking. Correcte hals, goede borstkas maar kon meer hoeking hebben voor en achter. Goede lendenen en bovenlijn. Moet meer zelfvertrouwen krijgen in de ring. Zeer Goed.

Oftewel: volgens Hanneke hebben deze honden een te hoge ooraanzet en missen daardoor de typische uitstraling van de labrador, volgens de keurmeester is dat een incorrecte conclusie.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:Jammer dat Hanneke en Dorine hierover nu in de clinch liggen, want dat was natuurlijk helemaal mijn bedoeling niet met mijn vraag over de oren.

Ik was gewoon benieuwd. Als ik kijk naar de foto's van FT Labradors dan zie ik bij de meesten dat de oren anders staan. Dit zou inderdaad kunnen komen omdat de foto's zijn genomen tijdens beweging, of omdat de aanzet hoger is. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met het smallere/kleinere hoofd. Ik weet het niet, en ik wil ook verder niet meedoen aan die discussie.

Ik heb er namelijk veel te weinig verstand van om me daarin te mengen en heb geen zin om mensen tegen me in het harnas te jagen.
Dat komt niet door jouw opmerking nu hoor :wink: dat je die vraag stelt is geen enkel probleem. Echter, wat mij opvalt is dat Hanneke de laatste tijd allemaal conclusies plaatst over de werklijn lab die gewoon onwaar zijn. Mijn vraag aan haar is dan ook waar die behoefte vandaan komt. In mijn onderschrift kun je een foto zien van Juna. Juna is ook een hond uit de zogenaamde FT lijnen. Haar oren staan correct, zoals ook in haar keurrapport (ja ook zij heeft eens op show gestaan 8) want dat moet nu eenmaal) is opgenomen. En zo zijn er veel meer. Mike is een hond die ik ken. Ik heb samen met de eigenaar eens getraind en dus de hond gezien. Hij kan zijn oren normaal dragen, en in alertheid of beweging staan ze "gek" maar zoals ik boven al het keurrapport plaatste, heeft hij gewoon een normale labrador uitdrukking. De conclusie van Hanneke daarover is dan ook onjuist. Ook als je de aankeuringen leest, van werkhonden op wedstrijden die langs een keurmeester gaan, zie je weinig tot niets over de oorstand dat die te hoog zou zijn. Ook hieruit kan de conclusie van Hanneke dus niet worden onderschreven met feiten.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Lupos schreef:

Als je klikt op de link in het bericht van Dorine op de vorige pagina. Die van Gundogs en dan klikt op honden dan bedoel ik de foto van Cerko en van Mike. Hier zie je duidelijk attente hoge oren. Mijn vraag over de oren was op onder andere deze foto's gebasseerd.
keurverslag van Mike (stond in de LP):
Tengere grote gele reu met een correct hoofd en uitdrukking. Correcte hals, goede borstkas maar kon meer hoeking hebben voor en achter. Goede lendenen en bovenlijn. Moet meer zelfvertrouwen krijgen in de ring. Zeer Goed.

Oftewel: volgens Hanneke hebben deze honden een te hoge ooraanzet en missen daardoor de typische uitstraling van de labrador, volgens de keurmeester is dat een incorrecte conclusie.
Ik heb Mike nog nooit in het echt gezien en kan er dus absoluut niet over oordelen. Ik zie hem alleen op die ene foto op de site van Gundogs.
En ik heb nooit iets geschreven over de uitdrukking van de honden en het hoofd van Mike is wat mij betreft ook correct.

Met mijn vraag over de oren heb ik zeker niet bedoeld dat ik de FT Labradors niet mooi vind. Het tegendeel is zelfs waar, ik vind ze prachtig.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Daarom, zoals ik al eerder zei: de meeste foto's zijn geen poseer foto's, maar altijd honden in beweging :wink: dan kunnen de oren nu eenmaal "vreemd" staan 8)
Afbeelding

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dank je, nou sanp ik wat je bedoelt :klasse:
Op deze foto van Mike lijken z'n oren raar idd, maar dat zijn ze niet, dit is gewoon een foto op een raar moment genomen :lol:

Verder kan ik het met Dorine eens zijn vwb Hanneke.... Je grijpt regelmatig de kans aan om er een werkhonden draai aan te geven, of het nu om uiterlijk gaat of om andere dingen. Als ik iemand met een slopert de bench aan raad, krijg ik van jou de opmerking.....ja maar jij heb een werkhond..... alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft of je met je hondje op de juiste wijze benchtraining kan volgen. Dit is dan maar 1 voorbeeld, gebeurt best vaak, geen idee waar het vandaan komt?
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Lunatic schreef:

Op deze foto van Mike lijken z'n oren raar idd, maar dat zijn ze niet, dit is gewoon een foto op een raar moment genomen :lol:

Verder kan ik het met Dorine eens zijn vwb Hanneke.... Je grijpt regelmatig de kans aan om er een werkhonden draai aan te geven, of het nu om uiterlijk gaat of om andere dingen. Als ik iemand met een slopert de bench aan raad, krijg ik van jou de opmerking.....ja maar jij heb een werkhond..... alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft of je met je hondje op de juiste wijze benchtraining kan volgen. Dit is dan maar 1 voorbeeld, gebeurt best vaak, geen idee waar het vandaan komt?
In de discussie Hanneke, Dorine, Linda meng ik me niet. Daar brand ik liever mijn vingers niet aan :D
Iedereen mag zijn eigen mening hebben en met wie ik het eens ben doet er niet toe. Ik kom jullie namen regelmatig tegen in diverse topics en ik pik er uit waar ik wat aan denk te hebben.

De foto van Mike is een momentopname en het zal er vast normaal gesproken anders uitzien. Maar ik blijf erbij, dit staat ook heel leuk :)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Roxy11 schreef:
Lunatic schreef:

In de discussie Hanneke, Dorine, Linda meng ik me niet. Daar brand ik liever mijn vingers niet aan :D
Iedereen mag zijn eigen mening hebben en met wie ik het eens ben doet er niet toe. Ik kom jullie namen regelmatig tegen in diverse topics en ik pik er uit waar ik wat aan denk te hebben.

De foto van Mike is een momentopname en het zal er vast normaal gesproken anders uitzien. Maar ik blijf erbij, dit staat ook heel leuk :)
:D Doe je goed hoor, overal iets uithalen wat voor jou toepasbaar is :wink:

Het gekke is alleen dat wij juist niet lopen te roepen van wij hebben werkhonden en die zijn beter/mooier/geef er een draai aan, het word ons steeds voor de voeten gegooit.
Ik heb gewoon 3 labradors, waarvan er eentje uit een werklijn komt en ja die werkt de sterren van de hemel, maar is net als de andere 2 gewoon een heerlijk hond en knuffelbeer, ik zie, buiten het werken om, het verschil dan ook niet, ze zijn allemaal even geweldig

:wink: :verliefd1:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie