Zindelijkheidstraing
We hebben Kenzo(teckel) morgen 1 week maar nog niet zindelijk,maar logisch,hij zit snachts in de bench en dan doet hij het netjes op de kranten,hij plast en poept ook al wel buiten want laat hem er natuurlijk na het slapen en spelen uit maar nog plast hij in huis,je moet zo snel zijn he
hij is bij de fokker wel gewend om buiten plasje te doen maar wij hebben een vast plek buiten waar hij het moet leren en dat valt niet mee...iemand nog tips??

Hallo,
Quispel is ook half-zindelijk (als dat kan). Ze doet niets in de bench. Ze geeft het echter ook nog niet aan. Wij herkennen vaak wel gesnuffel. Wij doen haar vaak naar buiten (gem. om de 2 uur en na slapen/eten/spelen etc.) en dan plast ook wel. Maar ze loopt niet zelf naar de achterdeur of snuffelt op de verkeerde plek (ongelukjes gebeuren dan ook op alle plekken in de kamers).
Wat vaak gebeurt, vooral boven bij mij op kantoor, is dat ze voordat we naar boven gaan buiten heeft geplast maar ze dan boven weer moet. Of ze doet dan eerst even niets en als ik dan bijvoorbeeld 20 min later eventjes de deur uitloop (nog geen 2 min) en kom terug, dan heeft ze ook geplast. Hoe kan ik haar dat nu afleren?
Alvast bedankt!
Quispel is ook half-zindelijk (als dat kan). Ze doet niets in de bench. Ze geeft het echter ook nog niet aan. Wij herkennen vaak wel gesnuffel. Wij doen haar vaak naar buiten (gem. om de 2 uur en na slapen/eten/spelen etc.) en dan plast ook wel. Maar ze loopt niet zelf naar de achterdeur of snuffelt op de verkeerde plek (ongelukjes gebeuren dan ook op alle plekken in de kamers).
Wat vaak gebeurt, vooral boven bij mij op kantoor, is dat ze voordat we naar boven gaan buiten heeft geplast maar ze dan boven weer moet. Of ze doet dan eerst even niets en als ik dan bijvoorbeeld 20 min later eventjes de deur uitloop (nog geen 2 min) en kom terug, dan heeft ze ook geplast. Hoe kan ik haar dat nu afleren?
Alvast bedankt!
-
- Speurneus
Geduld dames
Een pup heeft op z'n vroegst pas op 15 weken enige controle over de blaas, eerder kunnen ze het simpelweg niet ophouden.
Heel veel naar buiten gaan is het enige wat werkt, op een gegeven moment valt het kwartje wel en gaan ze bij de deur aangeven dat ze moeten, maar ook dan moet je enorm snel zijn, anders ligt het nog binnen omdat ze het echt niet op kunnen houcen nog
Barbera, wat er bij jou boven op kantoor gebeurt is een spannings plasje denk ik, 2 min weg is voor ons helemaal niks, maar voor zo'n pup is dat enorm, hondje snapt gewoon nog niet dat je terug komt en vind het super spannend en gaat dan plassen.
Heel langzaam opbouwen, als het kan gewoon pup meenemen als je ven het kantoor uit moet, je moet het opbouwen zoals je het gewone alleen zijn opbouwt, stapje voor stapje.
Succes

Een pup heeft op z'n vroegst pas op 15 weken enige controle over de blaas, eerder kunnen ze het simpelweg niet ophouden.
Heel veel naar buiten gaan is het enige wat werkt, op een gegeven moment valt het kwartje wel en gaan ze bij de deur aangeven dat ze moeten, maar ook dan moet je enorm snel zijn, anders ligt het nog binnen omdat ze het echt niet op kunnen houcen nog

Barbera, wat er bij jou boven op kantoor gebeurt is een spannings plasje denk ik, 2 min weg is voor ons helemaal niks, maar voor zo'n pup is dat enorm, hondje snapt gewoon nog niet dat je terug komt en vind het super spannend en gaat dan plassen.
Heel langzaam opbouwen, als het kan gewoon pup meenemen als je ven het kantoor uit moet, je moet het opbouwen zoals je het gewone alleen zijn opbouwt, stapje voor stapje.
Succes

Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

Wauw! Wat zijn die van jullie allemaal goed zindelijk!
Onze Tess is nu 17 weken en kwam bij ons in de vakantie. Er is toen 5 weken lang, 24/7 iemand bij dr geweest. En nu nog gaat ze zo'n 8 tot 10 keer uit op een dag. Maar regelmatig plast ze na een half uurtje gewoon binnen! Van de week zelfs over mn voeten!!!!!!!!
Terwijl ze al weeeeeeeeeken niet meer binnen poept. Begrijp eigenlijk niet waarom ze dat wel snapt......Ook in de bench plast ze gewoon als ze moet. Zal het ook niet aangeven en gaat er lekker in liggen. Maar als ze moet poepen piept en blaft ze weer wel!
Zou ik wat verkeerd doen?
Onze Tess is nu 17 weken en kwam bij ons in de vakantie. Er is toen 5 weken lang, 24/7 iemand bij dr geweest. En nu nog gaat ze zo'n 8 tot 10 keer uit op een dag. Maar regelmatig plast ze na een half uurtje gewoon binnen! Van de week zelfs over mn voeten!!!!!!!!

Terwijl ze al weeeeeeeeeken niet meer binnen poept. Begrijp eigenlijk niet waarom ze dat wel snapt......Ook in de bench plast ze gewoon als ze moet. Zal het ook niet aangeven en gaat er lekker in liggen. Maar als ze moet poepen piept en blaft ze weer wel!
-
- Speurneus
Ja en neeDee schreef:Wauw! Wat zijn die van jullie allemaal goed zindelijk!
Onze Tess is nu 17 weken en kwam bij ons in de vakantie. Er is toen 5 weken lang, 24/7 iemand bij dr geweest. En nu nog gaat ze zo'n 8 tot 10 keer uit op een dag. Maar regelmatig plast ze na een half uurtje gewoon binnen! Van de week zelfs over mn voeten!!!!!!!!![]()

Je zal vaker naar buiten moeten, 10 keer is voor zo'n ukkie gewoon nog te weinig.
Kan je in de tuin een plekje voor haar maken waar ze kan plassen en poepen? Ik maak mijn pups altijd zindelijk in de tuin, daar maak ik een stukje waar ze veilig kunnen snuffelen en daar leg ik een bergje zand neer, waar ze op mogen p&p, dit is makkelijk schoon te maken met een kattenbakschepje bijv. In eerste instantie laat je haar plasjes dan liggen, zodat ze haar eigen geur daar herkent, dan heeft ze sneller door dat ze daar mag/kan plassen e.d.
Voor veel puppen is het nog best spannend om echt uit te gaan, ze krijgen dan zoveel indrukken dat ze gewoon vergeten te plassen.
Zodra je hondje wakker is en uit de bench gelaten word, naar buiten en plassen, dan ga je er wat mee doen (spelen, oefeningetje) meteen daarna weer naar buiten, dan moeten ze ook weer namelijk, na het eten ook weer. Dat is op dat moment dus al 3 keer dat ze moet plassen en dat dan alle keren dat ze uit de bench komt

Voor 's nachts zou ik even een wekker zetten, zodat je het plassen in de bench voor kan zijn, dan leren ze het sneller, nu gaat ze er in liggen zeg je

Succes ermee.
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

-
- Speurneus
moet zeggen dat ik het weer onderschat heb hoe vaak ze uit gingen Diva is nu 11 weken en s'nachts zindelijk s'morgens om half 7 geeft ze aan dat ze eruit wil om alles te doen goed he ze gaat om 24.00 slapen heeft dat na 22.00 niets meer gedronken
weet niet of je nog water laat staan??
hier gaat het een uur na het laatste eten weg en dan mag ze soms om 23.00 nog een paar likjes maar dan is het over en inderdaad als ze gespeeld heeft of gegeten of net uit de bench komt naar buiten
kost wat tijd en energie van ons maar komt allemaal goed
weet niet of je nog water laat staan??
hier gaat het een uur na het laatste eten weg en dan mag ze soms om 23.00 nog een paar likjes maar dan is het over en inderdaad als ze gespeeld heeft of gegeten of net uit de bench komt naar buiten
kost wat tijd en energie van ons maar komt allemaal goed

-
- Hele grote hondenneus
Geslapen: naar buiten
gespeeld: naar buiten
gegeten: naar buiten
Veel werk maar gewoon doen al onze drie labjes waren daardoor binnen een week zindelijk.
succes
gespeeld: naar buiten
gegeten: naar buiten
Veel werk maar gewoon doen al onze drie labjes waren daardoor binnen een week zindelijk.
succes

:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)

Het klopt wat hiervoor al genoemd wordt. Belangrijk is echter ook als je de pup om de 2 uur naar buiten doet om hem de "commando" te geven wat er van hem/haar verwacht wordt. Dus zeggen 'plas doen' als hij nog wat slaperig is, zal hij dit toch eerder volbrengen.....

Laat je pup altijd op gras zijn behoefte doen, zodat je later geen problemen krijgt dat hij overal zijn poepje achterlaat....erg handig...als je hem/haar meeneemt naar de stad.
Voor de zindelijkheidstraining is het belangrijk om een positieve benadering naar de pup toe te hebben. Dus als hij/zij het goed doet...extra belonen (middels stem of traktatie). Indien hij een ongelukje doet....kun je dit het beste negeren. Hij raakt anders alleen maar van slag....of zal dit extra zien als AANDACHT. En dit is niet wat je wil.
Mijn pup is nu bijna 10 weken...en al binnen zindelijk. Natuurlijk ben ik dan wel allert en let op de 'signalen' die hij geeft.... Poepen doet hij altijd buiten.....heeft dit ook nooit binnen gedaan.
Succes iedereen met de zindelijkheidstraining.....
En nog meer tips zijn altijd van harte welkom!

Groetjes,
Josje
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Killian is 16 weken en toch al een tijdje zindelijk,s'nachts in de bench heeft hij nooit gedaan,tekens na spelen,eten enz... Buiten zetten en wachten op een plasje,als wij weg moesten wachte ik ook altijd buiten tot hij zijn plasje gedaan had,en als ik dacht dat er nog een kakje moest komen bleef ik buiten staan bij hem,en natuurlijk hem de hemel inprijzen als hij een plasje maakte of een kakje,ik zeg bij een plasje flinke piepie en bij een kakje amai,amai flinke kaka dat met een hooge stem,ja ja zelfs de buren horen wanneer Killian zijn behoefte doet
ik heb er heel veel tijd ingestoken,heel veel buiten gestaan in regen enz...maar nu is hij helemaal zindelijk en pluk ik de vruchten er van 

Bud mis je nog steeds!
Tess is nu 19 weken en het lijkt erop dat ze een heel eind zindelijk is! Heeft al zo;n 2 wkn geen ongelukjes in huis gehad en ook in de bench ( als we zijn werken) plast ze bijna niet meer. Ze wordt wel nog steeds vaak uitgelaten, als wij thuis zijn zo om de 2 uur, en als we zijn werken om de 4 uur.......
-
- Middelgrote hondenneus
Ja je vergeet dat echt heel snel he?! In mijn geheugen, was onze vorige lab zo goed als meteen zindelijk!ilseF schreef:goed zo Tess!!
![]()
uiteindelijk komt het allemaal goed he![]()
(ik lees dit allemaal met belangstelling en een beetje kriebels...als wij in febr. weer een pupke krijgen komt dat ook allemaal weer....)
groetjes, Ilse

Maar ik heb wel gehoord dat het verschil reu/teef wel wat uit maakt???
Maar komt uiteindelijk allemaal goed!
Wel plast ze rustig buiten in de achtertuin, wat ik geen probleem vind, maar waar mijn man zich aan stoort. Dus daar werken we rustig aan verder!
-
- Middelgrote hondenneus