Puppies altijd een baasje?

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
trijn76

Puppies altijd een baasje?

Ongelezen bericht door trijn76 »

Nou,daar ben ik nog even weer!

Ik ben benieuwd of iedereen altijd de pups wel kwijt raakt.Of komt het er regelmatig op aan dat ze geen nieuw baasje krijgen?
Wij zijn geheel onervaren,maar het lijkt me zooo leuk om 1x een nestje te krijgen!
Maar zou ze natuurlijk wel allemaal graag een nieuw baasje geven!
Nou ik hoor jullie wel!
de Groetjes!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Als je op een verantwoorde manier een nestje fokt, kan je je nest aanmelden bij de pupinfo van de rasvereniging. Dan komt je nest ook op die site te staan. Meestal raak je je pups wel vrij snel kwijt, maar het komt wel eens voor dat het wat moeilijker gaat. Vooral als er erg veel nestjes tegelijk worden geboren.

Een nestje fokken doe je niet zomaar even. Daar gaat heel veel voorbereiding aan vooraf. Je teef moet eerst getest worden op HD, ED en ogen en het liefst ook nog op enkele andere ziekten. Voor de pupinfo moet je een paar keer naar de show. Dan moet je vervolgens een reu zoeken die een mooie aanvulling vormt op jouw teef. En je zult de nodige kennis moeten opdoen. Je moet weten hoe de dracht verloopt, wanneer je moet gaan bijvoeden, hoe een bevalling verloopt, wanneer je eventueel moet ingrijpen, hoe je pups moet verzorgen. Je moet een werpkist met warmtelamp en een paar vetbedden hebben. Later moet je een puppyren hebben met een slaapplaats, speelgoed, een voertrog en bakjes. Ook buiten moet je een rennetje hebben met een iglootje of zoiets waar de pups in kunnen. Je moet zinnige informatie aan jouw pupkopers kunnen geven, ze betalen jou immers niet alleen voor de pup, maar ook om goed geïnformeerd te worden. Dus je moet veel weten over het ras, over puppyopvoeding, over ziektes en kwalen die ze kunnen krijgen, enz. Je moet de regels van de Raad van Beheer kennen over de stambomen, de regels van de rasvereniging over het fokken. Je zult informatie moeten hebben over de familie van jouw pups, zowel van moederskant als van vaderskant, want dat willen de puppymensen graag weten.
Je ziet, er komt echt heel wat bij kijken, een nestje doe je niet zomaar even, althans niet een goed en verantwoord gefokt nestje.

Hanneke
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

.......en in staat zijn aan de pupkoper een goede (evt. financiële) nazorg te bieden mocht de hond wat (gaan) mankeren. Het zijn en blijven natuurlijk levende wezens.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie