YES!!!

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Wat een fantastisch nieuws allemaal in dit topic.

Babyboom op het forum :lol:

Alle aanstaande moeders en baasjes van harte gefeliciteerd :feest1:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

leukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk al weet ik niet wat palperen is....maar zal wel goed zijn. gefeliciteeeeeeeeeeeeerd
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

gefeliciteerd
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Super zeg!!! Aftellen maar!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Gefeliciteerd!! :D
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

gefeliciteerd!
Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Marga, had je trouwens een speciale reden waarom je geen echo hebt laten maken?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Dutchlab´s schreef:Spook is ook dragend :verliefd1: gevoeld en echo gemaakt maar zonder te scheren en we hebben 4 gezien....spannend weer he.
Ook gefeliciteerd!! Reuze spannend!

Leuk vervolg zo op onze kennismaking bij de kliniek.
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Marga, had je trouwens een speciale reden waarom je geen echo hebt laten maken?

Hanneke
Nou een speciale reden niet, het was meer het gevolg van logisch redeneren.
Waarom doe je een echo? Om te kijken of het teefje drachtig is. Kun je met een echo het aantal pups bepalen? Nee.
Misschien wel als je het teefje onder narcose zou brengen, maar dat is natuurlijk geen optie.

Ik heb "vroeger" als paravet met deze DA samengewerkt en weet dat hij er een sport van maakt om zo goed mogelijk te palperen(voelen aan de buitenkant).
Ik heb gewoon heel veel vertrouwen in hem.

En imo is het minder belastend voor het teefje. Ze hoeft niet op haar rug te liggen, de buik hoeft niet geschoren te worden, al lees ik van Saskia dat er bij Spook niet is geschoren.(dezelfde DA?)
Het palperen duurt maar even en je weet net zo veel als met een echo. 4 á 5 gevoeld, dus ik hou rekening met 6 á 7.

Heb alleen voor mezelf het mooie moment van het zien van de a.s. pups gemist. :(
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Heerlijk, gefeliciteerd.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

jolandatb schreef:Geweldig Marga!

Wij zijn ook dolblij.
Wij zijn dus samen met Marga "in verwachting "

1 van de pups zal bij ons komen.... :verliefd1:
We hopen en duimen dat alles verder voorspoedig mag verlopen en je weet dat het jullie heel erg is gegund om in deze verdrietige periode weer een klein lichtpuntje te kunnen zien.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Marga schreef:
Laboriginals schreef:Marga, had je trouwens een speciale reden waarom je geen echo hebt laten maken?

Hanneke
Nou een speciale reden niet, het was meer het gevolg van logisch redeneren.
Waarom doe je een echo? Om te kijken of het teefje drachtig is. Kun je met een echo het aantal pups bepalen? Nee.
Misschien wel als je het teefje onder narcose zou brengen, maar dat is natuurlijk geen optie.

Ik heb "vroeger" als paravet met deze DA samengewerkt en weet dat hij er een sport van maakt om zo goed mogelijk te palperen(voelen aan de buitenkant).
Ik heb gewoon heel veel vertrouwen in hem.

En imo is het minder belastend voor het teefje. Ze hoeft niet op haar rug te liggen, de buik hoeft niet geschoren te worden, al lees ik van Saskia dat er bij Spook niet is geschoren.(dezelfde DA?)
Het palperen duurt maar even en je weet net zo veel als met een echo. 4 á 5 gevoeld, dus ik hou rekening met 6 á 7.

Heb alleen voor mezelf het mooie moment van het zien van de a.s. pups gemist. :(
OK, ik was gewoon nieuwsgierig of er misschien nadelen aan een echo zouden zitten die ik niet ken. Maar niet dus :D Hier gaat de echo gewoon op z´n janboernfluitjes. Niks scheren, niks op de rug. Een grote hond hoeft niet eens op tafel, mag gewoon op de grond blijven staan. Beetje gel op het echoding, onder de buik ermee, blaas opzoeken en dan links en rechts naar de zwarte bolletjes zoeken. Het is altijd in een paar minuten gepiept hier :) Dus absoluut niet belastend voor de teef.

Ik dacht eigenlijk dat bij voelen er een miniem risico is dat de vruchtjes kapotgedrukt worden of is dat een broodje-aapverhaal?

Hanneke
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

gefeliciteerd
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ligt eraan hoe je voelt natuurlijk, maar je drukt niets kapot hoor als je het goed doet.
Zoals je vast wel weet kun je de "walnootjes" het beste voelen tussen 27 en 35 dagen.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Hier ook niet op de rug, gewoon op de grond en eerst word er gevoeld dierenkliniek t´hooyvelt in Emmen.
En daarna pas de echo kunnen ze niks zien ja dan scheren ze wel maar liever niet omdat mama in spe voor gaat.
Maar alles om er voor te zorgen geen druk of stress te hebben ze zijn zo lief daar voor de honden of niet alleen honden ook voor me kat en mijn vogels.

Ik wil alleen een echo om te zien of de vruchten goed ontwikkelen en of het er goed uit ziet.
Zodat ze niet kunnen resorberen.
Hier willen ze ook graag tussen de 23 en 27 ste dag een echo maken zodat ze goed kunnen zien en dan kunnen ze ook goed voelen.
Hoe verder je in de dracht bent dan worden de vruchten minder duidelijk door het vocht wat weg trekt uit de blaasjes.
Als ze dan niks kunnen zien, willen ze dat je de volgende week terug komt om een andere echo te maken.

En Marga ik ga niet zo graag naar de kliniek waar we elkaar tegen kwamen, alleen in uiterste nood en om progesteron te prikken.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Plaats reactie