Net liep ik met Max onze ochtendblok. Het was flink druk op de weg, maar Max volgde netjes aan de voet. De riem was ontspannen en hoefde ik maar met twee vingers vast te houden; het resultaat van een intensieve training

Ik heb Max maar 1 keer hoeven corrigeren, omdat hij een stap te snel liep, dus ik was heel erg trots
Op de terugweg kwam ik de '' dames van Rolf'' tegen. Dit zijn de honden van de overbuurman waar Max helemaal gek op is. Omdat Max bananen in zijn oren heeft als hij de 'de dames' tegenkomt, besloot ik om de riem kort te maken....en toen ging het mis. Ik moest even mijn handen in een onmogelijk positie draaien om de riem te bevestigen.....en Max schoot de weg over

De auto die kwam aangereden, kon al van afstand remmen en hoefde maar even wat langzamer te rijden, maar toch! Wat ben ik geschrokken! Die auto had maar iets sneller moeten rijden en ik was Max kwijt geweest door mijn eigen schuld. Mijn overbuurvrouw was niet zo blij met Max....kan ik mij goed voorstellen

en raadde mij vervolgens een gentle leader aan....
Ik weet niet zo goed wat ik met deze mening moet. Zij heeft zeker gelijk, maar Max reageert alleen op 4 honden zo extreem. Bij andere honden trekt hij, maar is hij onder controle te houden. Sommige honden zelfs negeert hij

Dat was vorig jaar heel anders. Daarnaast heb ik Max nu zo goed getraind dat hij in de meeste situaties met een slappe lijn naast mij kan lopen. Dit gaat de ene dag beter dan de andere, maar vorig jaar kreeg ik hem zelfs niet gehouden met een slipketting

Sleurde hij mij zelfs met een slipketting door de buurt, nu loopt hij keurig met een normale halsband om naast mij. Daarnaast woon en wandel ik in een zeer rustige buurt. Alleen nu tussen 7:00 en 8:00 is het druk omdat er een bedrijventerrein naastr onze wijk ligt. Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor jullie meningen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.