Erg geschrokken

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Erg geschrokken

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Net liep ik met Max onze ochtendblok. Het was flink druk op de weg, maar Max volgde netjes aan de voet. De riem was ontspannen en hoefde ik maar met twee vingers vast te houden; het resultaat van een intensieve training :klasse: Ik heb Max maar 1 keer hoeven corrigeren, omdat hij een stap te snel liep, dus ik was heel erg trots :verliefd1:

Op de terugweg kwam ik de '' dames van Rolf'' tegen. Dit zijn de honden van de overbuurman waar Max helemaal gek op is. Omdat Max bananen in zijn oren heeft als hij de 'de dames' tegenkomt, besloot ik om de riem kort te maken....en toen ging het mis. Ik moest even mijn handen in een onmogelijk positie draaien om de riem te bevestigen.....en Max schoot de weg over :shock: De auto die kwam aangereden, kon al van afstand remmen en hoefde maar even wat langzamer te rijden, maar toch! Wat ben ik geschrokken! Die auto had maar iets sneller moeten rijden en ik was Max kwijt geweest door mijn eigen schuld. Mijn overbuurvrouw was niet zo blij met Max....kan ik mij goed voorstellen :oops: en raadde mij vervolgens een gentle leader aan....

Ik weet niet zo goed wat ik met deze mening moet. Zij heeft zeker gelijk, maar Max reageert alleen op 4 honden zo extreem. Bij andere honden trekt hij, maar is hij onder controle te houden. Sommige honden zelfs negeert hij :shock: Dat was vorig jaar heel anders. Daarnaast heb ik Max nu zo goed getraind dat hij in de meeste situaties met een slappe lijn naast mij kan lopen. Dit gaat de ene dag beter dan de andere, maar vorig jaar kreeg ik hem zelfs niet gehouden met een slipketting :shock: Sleurde hij mij zelfs met een slipketting door de buurt, nu loopt hij keurig met een normale halsband om naast mij. Daarnaast woon en wandel ik in een zeer rustige buurt. Alleen nu tussen 7:00 en 8:00 is het druk omdat er een bedrijventerrein naastr onze wijk ligt. Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor jullie meningen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Wat zal je geschrokken :shock: zijn zeg, gelukkig is het goed afgelopen met Max.

Ik zou al ik jou was gewoon doorgaan met oefenen,
en geen gentle leader gebruiken, het blijft een beest, en die reageert
nou eenmaal wel eens wat heftiger... Heeft Guus ook naar bepaalde honden. Kan een keer gebeuren toch. Je weet dat hij zo reageert op
haar honden. Dus je begrijp zelf ook wel dat je hem dan
goed moet vast houden. Sommige mensen hebben altijd meteen
hun mening klaar als het een keer ff mis gaat. :? :roll:

Wat dat betreft doe je het toch nooit goed.

Geef Max maar een knuffel voor de schrik :)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ieuw bah! Kan me goed voorstellen dat je hart even in je keel zat.
Gelukkig gaat het doorgaans toch harstikke goed, en dat je handen in een moeilijke positie kwamen doordat je de riem korter maakte gebeurt toch vast ook niet altijd.
Dus, gewoon lekker doorgaan zoals je al doet en als je de 'dames van Rolf' tegenkomt de riem weer lekker inkorten (maar dan zonder gefrummel :D )
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

gewoon op dezelfde manier oefenen, maar meer proberen de afleidingen op te zoeken dus nu trainen met afleiding, miss kan je eens afspreken met max zijn liefdes op een veldje, dat die eerst ver weg zelf een beetje aan trainen is en dan steeds dichterbij komt zodat jij max op je gemak duidelijk kan maken hoe jij wil dat ie zich gedraagt en niet ineens als er een paniek situatie ontstaat omdat je ze plotseling tegen komt, dan ben je altijd te laat om iets te doen.

verder suc6 je ben op de goede weg hoor
al me kinders uitgevlogen
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Dan staat je hart stil toch zeker...........

Ik zou gewoon doortrainen zoals je al doet hoor. Iedere hond kan wel eens iets onverwachts doen, bovendien zul je zelf van dit voorval geleerd hebben toch? Niet meer de riem veranderen in moeilijke situaties dus. Dan maar beter gewoon oprollen in/om je hand. 8)

Gelukkig was het goed afgelopen, je moet er toch niet aan denken he? :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Vertrouw op jezelf, niet op de buurvrouw....
Michelle/Dinky

Ongelezen bericht door Michelle/Dinky »

Dat is schrikken zeg! Tja weet je andere meningen over hoe je je hond moet houden of opvoeden is allemaal fijn maar niet altijd, zoals ik je verhaal lees train je veel en gaat het heel goed met lopen, alleen als hij bepaalde andere honden ziet niet. (Hier hetzelfde, verder ook fantastische) Hou dit lekker vol en negeer lekker zo'n opmerking, en laat je vooral niet ontmoedigen!! Succes
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

M_n_q_e schreef:Ieuw bah! Kan me goed voorstellen dat je hart even in je keel zat.
Gelukkig gaat het doorgaans toch harstikke goed, en dat je handen in een moeilijke positie kwamen doordat je de riem korter maakte gebeurt toch vast ook niet altijd.
Dus, gewoon lekker doorgaan zoals je al doet en als je de 'dames van Rolf' tegenkomt de riem weer lekker inkorten (maar dan zonder gefrummel :D )
Hier sluit ik mij bij aan.
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

:D Afgaan op je eigen instinct.......

Volgens mij doe je het goed. Wat er gebeurt is zou iedereen kunnen overkomen.

Gr. Josje
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie lieve reacties en adviezen. Ik heb ook nog eens nagedacht en ik ga inderdaad gewoon verder trainen zoals ik altijd doe. Wel ga ik het drukke bedrijventerrein 's morgens uit de weg. Ik ga lekker door de buurt aan de wandel; daar zijn tenminste stoepen en rijden er niet de hele tijd vrachtwagens rond en auto's. Op het bedrijventerrein wordt namelijk vaak te hard gereden. De 'dames' echter zal wel een probleem blijven. Max heeft 1 keer met de meiden gespeeld op een groot grasveld en sindsdien is hij hotel-de-botel :D . Ik probeer hem idd af te leiden....,maar goed idd misschien trainen zoals Carola aandraagt. Nogmaals bedankt!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie