Zwarte glimmerd geboren!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Mooie naam krijgt hij, jullie gefeliciteerd met de geboorte van hem.
Ik hoop voor je dat de 8 weken om zullen vliegen :)
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Gefeliciteerd!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Gefeliciteerd!! :feest3:
En wat een super stoere naam :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

gefeliciteerd met de geboorte van jullie pupsel, wat een stoere naam krijgt hij
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gefeliciteerd Brigitte. Prachtige lijn. :verliefd1:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

YEH... eindelijk is het dan zover. Gefeliciteerd. :schreeuw:
En wat een stoere naam.

Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat met 3 van die banjers bij elkaar.

Heel veel sterkte de komende weken, maar ook heel veel genieten van de voorpret 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

miran&joost schreef:Gefeli !!!!!!! Miran kon afgelopen donderdag niet trainen omdat Holly bezig was.......
Dat wordt een heerlijk kereltje ! Heb mams deze zomer nog lekker geknuffeld toen Enzo daar is wezen logeren !

groeten,

Joost
Thanx! Ja, Holly is leuk!
Ik heb natuurlijk helemaal geen verstand van 'mooie lijnen' maar ik vind Holly gewoon heel leuk. Dus ik had gezegd: "Als je daar nou een leuke reu bij uitzoekt wil ik tzt wel een pup van Holly!" Marianne kan heel goed leuke reuen uitzoeken dus... voila! :D

Maar nu ik weet wat erin zit wil ik ook wel proberen om dat eruit te laten komen :wink: Met die gekke clown van mij heb ik zoveel fouten gemaakt... daar zal ik toch wel iets van geleerd hebben :confused:
Waar ik wel een beetje bang voor ben (maar dat gaat vast over) is dat ik me niet kan voorstellen dat ik een andere reu net zo leuk ga vinden als mijn Rammessie. Rams is zo m'n ventje :liefde: als ik die blije kop zie is mijn dag goed :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Voor foto's doe ik een linkje naar de site. Het nest moet natuurlijk nergens mee besmet raken dus het duurt nog wel even voordat ik ga kijken. Geduldgeduldgeduld, ik krijg nog tijd genoeg met hem :wink:

http://www.cerbelgundogs.nl/pups.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuze :applaus: fantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Lupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuze :applaus: fantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie :lol:
Even beetje off-topic, klein vraagje.
Zijn 'werkhondjes' makkelijker op te voeden dan niet-'werkhondjes'?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wat een mooie combi! Daar ga je vast nog veel plezier aan beleven. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuze :applaus: fantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
Hela hela, geen kwaad woord over mijn jonkie :eusanaughty: :D
In de opvoeding is Ramses trouwens heel gemakkelijk :wink:
Het is het trainen waar ik altijd mijn handen vol heb aan hem :wave: , het gevolg van te weinig (niet) op steadyness trainen helemaal in het begin. Die fout maak ik niet meer :)
Afbeelding
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

lucievd schreef:
Even beetje off-topic, klein vraagje.
Zijn 'werkhondjes' makkelijker op te voeden dan niet-'werkhondjes'?
Dat ligt eraan wie je het vraagt :D :lol: :D ik vind van wel :wink:
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Pandora schreef:
Hela hela, geen kwaad woord over mijn jonkie :eusanaughty: :D
In de opvoeding is Ramses trouwens heel gemakkelijk :wink:
Het is het trainen waar ik altijd mijn handen vol heb aan hem :wave: , het gevolg van te weinig (niet) op steadyness trainen helemaal in het begin. Die fout maak ik niet meer :)
sorry zo had ik het natuurlijk niet bedoeld :wink: maar dat snap je hopelijk wel 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Pandora
Speurneus
Speurneus

lucievd schreef:
Lupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuze :applaus: fantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk! En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie :lol:
Even beetje off-topic, klein vraagje. Zijn 'werkhondjes' makkelijker op te voeden dan niet-'werkhondjes'?
Poeh... daar kan zomaar over gediscussieerd worden, denk ik :? Als ik voor mezelf spreek: Pandora is een hond die meer op uiterlijk gefokt is maar ook onze eerste hond, een pittig ding en het kreng dat alle broertjes en zusje wakker hield in het nest met haar haaietandjes.
Zij was voor ons een hele kluif om op te voeden maar ik stel best behoorlijke eisen aan 'mijn opgevoede hond'.
Wat maakte het lastig: Pandora is slim, vindingrijk en zeer ondeugend. Ze wil graag dingen voor me doen maar niet altijd, ze kan zichzelf ook zeer goed vermaken of heeft helemaal nergens zin in en dat maakt haar moeilijk te trainen.
Een korte tijdsduur samen geconcentreerd 'iets doen' (en wat maakt dan niet zoveel uit) werkt voor haar het beste. Niet te lang want dan raakt ze vermoeid of gaat' voor zichzelf beginnen'.

Ramses stamt af van werklijnen maar heeft ook nog een snufje 'show' in zich (zijn overgrootmoeder of overovergrootmoeder was een showhond).
In de opvoeding was (en is) Ramses heel gemakkelijk, hij heeft geen moeilijk karakter.
Hij is makkelijk te corrigeren, als ik 'boe' riep kwam hij tongelend en in lage houding naar me toe. Hij is niet vervelend naar mensen of andere honden en ik kan hem overal mee naartoe nemen.
Hij is zeer 'baasgericht', een apporteer idioot, hij is onvermoeibaar werklustig maar zeer rustig in huis.
Had Ramses een ervaren voorjager als eigenaar gehad dan was hij ook zeer gemakkelijk te trainen geweest maar hij had een eigenaar (ikke dus) die gewend was dat de hond gemotiveerd en aangezwengeld moet worden en een trainer die op dat moment ook niet de goede aanwijzingen kon geven.
Ik heb veel kunnen herstellen maar het blijft een 'stress-pieser', hij bouwt snel spanning op en dan is hij niet steady en niet helemaal stil. Hij heeft goede en mindere dagen maar dit krijg ik er nooit meer helemaal uit.

Wat maakt het verschil? Reu/teef? Ervaring? Karakter? Bloedlijnen? Ik weet het niet...
Afbeelding
Plaats reactie