HD-ED foto´s
- roxy
- Middelgrote hondenneus
HD-ED foto´s
Deze vraag had ik al bij een ander topic gezet maar daar zijn de meeste al langs geweest om te antwoorden op een goede HD uitslag, en omdat ik graag wil weten wat jullie ervan vinden toch maar even een topicje openen.
Ik weet dat als je zekerheid wilt het natuurlijk al slim is maar :
Gisteren ben ik met Jim naar de dierenarts geweest, Jim had toen hij 7 maanden was een beetje losse knie dacht de dierenarts, zei er meteen bij dat het waarschijnlijk kwam doordat alles nog in de groei was maar wilde dat wel checken. Jim is nu dus 1 jaar en 11 dagen, dus op naar de dierenarts.
Alles is perfect, en voelt goed, kreeg en compliment dat het een prachtige lab is Verliefd Snappie? ik krijg sowieso altijd veel complimenten van mensen dat hij zo prachtig is, toch vind ik zijn gezondheid veel belangrijker en ben ik dus met een goed gevoel naar huis gegaan.
Mocht ik willen fokken (heet dat zo in de war ) dan raadde hij aan HD en ED foto's te laten maken, maar ik heb helemaal geen intentie om met Jim te fokken, al zouden het prachtige kindjes worden Very Happy Jim wil ik ook niet laten castreren Jim is nl een lieverd en het tegenovergestelde van dominant
dus wat mij betreft nog geen reden.
Nu kosten deze fotos begrijp ik 180 euro pfff dat heb ik niet zomaar even kon ook gewone foto's laten maken die kosten 80 euro, Jim is wel verzekerd bij proteq maar ik denk niet dat ze de foto's vergoeden omdat het preventief is, weet iemand dat misschien???
Is het echt aan te raden deze foto's evengoed te laten maken? Jim is helemaal goedgekeurd verder, dus er is eigenlijk voor nu geen aanleiding om ze te laten maken, en het is ook geld dat ik echt niet zomaar even heb liggen. Als het goed is vergoed proteq 1 mallig deze foto's maar dan kan ik het beter laten doen als er aanleiding toe is toch...? Wat is wijsheid he?
Ik weet dat als je zekerheid wilt het natuurlijk al slim is maar :
Gisteren ben ik met Jim naar de dierenarts geweest, Jim had toen hij 7 maanden was een beetje losse knie dacht de dierenarts, zei er meteen bij dat het waarschijnlijk kwam doordat alles nog in de groei was maar wilde dat wel checken. Jim is nu dus 1 jaar en 11 dagen, dus op naar de dierenarts.
Alles is perfect, en voelt goed, kreeg en compliment dat het een prachtige lab is Verliefd Snappie? ik krijg sowieso altijd veel complimenten van mensen dat hij zo prachtig is, toch vind ik zijn gezondheid veel belangrijker en ben ik dus met een goed gevoel naar huis gegaan.
Mocht ik willen fokken (heet dat zo in de war ) dan raadde hij aan HD en ED foto's te laten maken, maar ik heb helemaal geen intentie om met Jim te fokken, al zouden het prachtige kindjes worden Very Happy Jim wil ik ook niet laten castreren Jim is nl een lieverd en het tegenovergestelde van dominant
dus wat mij betreft nog geen reden.
Nu kosten deze fotos begrijp ik 180 euro pfff dat heb ik niet zomaar even kon ook gewone foto's laten maken die kosten 80 euro, Jim is wel verzekerd bij proteq maar ik denk niet dat ze de foto's vergoeden omdat het preventief is, weet iemand dat misschien???
Is het echt aan te raden deze foto's evengoed te laten maken? Jim is helemaal goedgekeurd verder, dus er is eigenlijk voor nu geen aanleiding om ze te laten maken, en het is ook geld dat ik echt niet zomaar even heb liggen. Als het goed is vergoed proteq 1 mallig deze foto's maar dan kan ik het beter laten doen als er aanleiding toe is toch...? Wat is wijsheid he?
-
- Speurneus
- Contacteer:
Als je hem gewoon als huishond wilt houden zou ik geen foto's of miss de goedkope foto's laten maken. Wil je met hem gaan fokken zijn die dure foto's zelfs verplicht. Je moet gewoon doen wat jouw het beste lijkt hoor, als je vertrouwen hebt in je DA die zegt dat alles goed is en hij blijft huishond kan je het gewoon zo laten. 

-
- Hele grote hondenneus
Zolang er geen klachten zijn, en je niet wilt fokken, zou ik geen foto's laten maken. Ik ben van mening dat je niet altijd alles moet weten..ik laat mezelf ook niet preventief scannen, röntgenen, oid.
Is misschien een vorm van kop in het zand steken, maar het maakt het leven m.i. wel een stuk prettiger.
Is misschien een vorm van kop in het zand steken, maar het maakt het leven m.i. wel een stuk prettiger.
Had ik niet ergens gelezen dat jij flybal met hem wilde gaan doen, of haal ik nu iets door de war?
Wordt ook een dagje ouder he
Was jij dat wel zou ik de foto's wel laten maken, mocht daar iets rottigs uit komen kun je beter niet gaan sporten met hem en zijn ze goed (de foto's) kun je met een gerust hart gaan
Wordt ook een dagje ouder he

Was jij dat wel zou ik de foto's wel laten maken, mocht daar iets rottigs uit komen kun je beter niet gaan sporten met hem en zijn ze goed (de foto's) kun je met een gerust hart gaan

- roxy
- Middelgrote hondenneus
Doggie die kreet hoor ik om mij heen ook, je laat jezelf ook niet ieder jaar nakijken op wat misschien komen gaat....
Flyball neuh ik niet hoor, kan zelf amper mijn rechterarm tegenwoordig bewegen, Jim rent dagelijks lekker in het park anderhalf tot 2 uur smiddag drie kwartier en de 3 andere rondjes zijn wat korter, helaas geen hondenschool in de buurt en geen auto dus ik vermaak me met Jim lekker in de buurt met dagelijks zwem(prut)partijtjes
Jim is dus idd een gewone huishond
hihi klinkt dat leuk, sommige vinden dat best zonde omdat hij zo mooi is 
Flyball neuh ik niet hoor, kan zelf amper mijn rechterarm tegenwoordig bewegen, Jim rent dagelijks lekker in het park anderhalf tot 2 uur smiddag drie kwartier en de 3 andere rondjes zijn wat korter, helaas geen hondenschool in de buurt en geen auto dus ik vermaak me met Jim lekker in de buurt met dagelijks zwem(prut)partijtjes

Jim is dus idd een gewone huishond

Dat was ik van de FlyballRoos schreef:Had ik niet ergens gelezen dat jij flybal met hem wilde gaan doen, of haal ik nu iets door de war?
Wordt ook een dagje ouder he![]()

-
- Speurneus
Mijn beide mannen zijn geröntgend.
Mexx is ook een huishond, maar ben wel behoorlijk aktief in de hondensport, dus ik wou het gewoon zeker weten of het goed zat.
Bear zijn misschien nog grotere plannen mee, laat hem eerst maar eens helemaal opgroeien ( vooral geestelijk) en die is dus om die reden ook al geröntgend.
Charlie heeft waarschijnlijk vanaf jong al HD gehad, dat hebben wij nooit gemerkt tot hij +/- 9 jaar was en stijf was etc, toen zat er al behoorlijke arthrose. Gelukkig is hij met supplementen en aangepast voer toch nog goed heel oud geworden
Maar we hadden beter kunnen letten op het traplopen ( woonde toen boven de zaak) en op het racen van de dijk af etc en meer kunnen doen aan spieropbouw.
Maar ik wil het dus gewoon weten, zit het niet goed, kan ik er iets aan laten doen ( zonder nog al te veel arthrose) , is dat niet nodig maar toch niet helemaal goed, kan ik er met kleine dingetjes toch rekening mee houden, zoals welke soort hondensport, traplopen, uit de auto springen, springen over toestellen ( of bomen ) etc.
Mexx is ook een huishond, maar ben wel behoorlijk aktief in de hondensport, dus ik wou het gewoon zeker weten of het goed zat.
Bear zijn misschien nog grotere plannen mee, laat hem eerst maar eens helemaal opgroeien ( vooral geestelijk) en die is dus om die reden ook al geröntgend.
Charlie heeft waarschijnlijk vanaf jong al HD gehad, dat hebben wij nooit gemerkt tot hij +/- 9 jaar was en stijf was etc, toen zat er al behoorlijke arthrose. Gelukkig is hij met supplementen en aangepast voer toch nog goed heel oud geworden

Maar ik wil het dus gewoon weten, zit het niet goed, kan ik er iets aan laten doen ( zonder nog al te veel arthrose) , is dat niet nodig maar toch niet helemaal goed, kan ik er met kleine dingetjes toch rekening mee houden, zoals welke soort hondensport, traplopen, uit de auto springen, springen over toestellen ( of bomen ) etc.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Ik begrijp dat het onnodig lijkt om foto's te laten maken als je toch geen fokplannen hebt. Echter, als je het belangrijk vindt om (te helpen - ook al ben je zelf geen fokker -) bij het terugdringen van het probleem van HD en ED binnen het ras, dan is het wel erg belangrijk om foto's te laten maken, zowel op jonge als op latere leeftijd (fokkers hebben ook informatie nodig van nestgenoten). Ook niet-officiele foto's kunnen helpen, want tenslotte is dat wat telt wat op de foto te zien is en dat strookt niet altijd met de officiele uitslag (bijv een A op jonge leeftijd, maar een D of slechter met 5 jaar). De noodzaak van het laten maken van foto's zou natuurlijk minder worden wanneer men HD- en ED-aanleg dmv van bloedonderzoek kan bepalen maar zover is het nog niet.
Groeten,
Elly.
Groeten,
Elly.
Mijn excuus voor het verwarren van jullieGuus schreef:Dat was ik van de FlyballRoos schreef:Had ik niet ergens gelezen dat jij flybal met hem wilde gaan doen, of haal ik nu iets door de war?
Wordt ook een dagje ouder he![]()
Was jij dat wel zou ik de foto's wel laten maken, mocht daar iets rottigs uit komen kun je beter niet gaan sporten met hem en zijn ze goed (de foto's) kun je met een gerust hart gaanik laat idd foto's maken van Guus door HD en ED voordat ik ga beginnen met flyball.

- roxy
- Middelgrote hondenneus
Tja weet je als je geld genoeg hebt dan is het ook geen probleem, maar helaas, ik kan niet even 180 euro missen misschien strx met het vakantiegeld in mei. Ik heb een wao uitkering ben al zo blij dat ik mijn hondje kan betalen, mijn Jim is ook mijn "redding" en komt niks tekort.
Jim loopt nooit trappen, in en uit een auto gebeurd eigenlijk zo goed als nooit ik heb geen auto, hondensport doet hij ook niet, hij zwemt dagelijks wandelt s morgens anderhalf tot 2 uur nou ja spelen, lopen rennen en zwemmen, s middag drie kwartier lekker lopen en de andere twee rondjes zijn 15 minuutjes aan de lijn. In huis speel ik niet met Jim omdat ik een laminaat vloer heb.
Ben ik nu een slechte hondenmoeder
ik moet er idd wel eea voor laten om Jim te kunnen hebben maar dat doe ik met liefde voor mijn grote liefde, en het maakt voor mij het leven de moeite waard....
Jim loopt nooit trappen, in en uit een auto gebeurd eigenlijk zo goed als nooit ik heb geen auto, hondensport doet hij ook niet, hij zwemt dagelijks wandelt s morgens anderhalf tot 2 uur nou ja spelen, lopen rennen en zwemmen, s middag drie kwartier lekker lopen en de andere twee rondjes zijn 15 minuutjes aan de lijn. In huis speel ik niet met Jim omdat ik een laminaat vloer heb.
Ben ik nu een slechte hondenmoeder

-
- Speurneus
- Contacteer:
Nee, je bent geen slechte hondenmoeder.
Je doet je best en meer kan jij en anderen niet van je verlangen. Je doet het super!
Ikzelf maak wel HD en ED foto's, mijn reden is niet fokken maar zoals eerder aangegeven voor de sport. Hier een fanatieke sporter, nou ja, met de honden dan.
Ze worden dan ook standaard geröntgend. Maar.....als ik niet zou sporten of zou willen fokken zou ik bij geen problemen (waarschijnlijk) het niet doen.

Ikzelf maak wel HD en ED foto's, mijn reden is niet fokken maar zoals eerder aangegeven voor de sport. Hier een fanatieke sporter, nou ja, met de honden dan.

Ze worden dan ook standaard geröntgend. Maar.....als ik niet zou sporten of zou willen fokken zou ik bij geen problemen (waarschijnlijk) het niet doen.
-
- Speurneus
Zo was mijn antwoord niet bedoeld !roxy schreef:Tja weet je als je geld genoeg hebt dan is het ook geen probleem, maar helaas, ik kan niet even 180 euro missen misschien strx met het vakantiegeld in mei. Ik heb een wao uitkering ben al zo blij dat ik mijn hondje kan betalen, mijn Jim is ook mijn "redding" en komt niks tekort.
Ben ik nu een slechte hondenmoederik moet er idd wel eea voor laten om Jim te kunnen hebben maar dat doe ik met liefde voor mijn grote liefde, en het maakt voor mij het leven de moeite waard....
Je bent zeker geen slechte hondenmoeder

Geniet lekker van je kanjer

groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

- roxy
- Middelgrote hondenneus
Dat genieten doe ik optimaal hoor, soms voel ik me best wel "schuldig" denkend aan wat zou kunnen komen want de vraag is of ik het dan kan betalen idd, maar ik zal op alle manieren oplossingen zoeken, ik wilde zo onwijs graag weer een hond, en een lab leek me geweldig en idd dat is hij.
Wie weet als ik per ongeluk het geld wel een keer heb ik het evengoed doe, best jammer dat proteq het niet vergoed tenslotte zou het misschien al vroeg iets opsporen waar wat aan te doen is....
Wie weet als ik per ongeluk het geld wel een keer heb ik het evengoed doe, best jammer dat proteq het niet vergoed tenslotte zou het misschien al vroeg iets opsporen waar wat aan te doen is....
-
- Speurneus
HD en ED zijn zeer recent wel bij de verzekering inbegrepen. Persoonlijk zou ik, omdat je leest dat je het niet ruim hebt, wel een verzekering voor Jim afsluiten. Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar lijkt me verstandig. Niet alleen voor HD en ED natuurlijk, maar ook voor andere (dure) ingrepen en medicatie.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ze is verzekerd bij Proteq, zie openingsbericht.
Back on track....: Proteq doet sinds dit jaar aan HD en ED onderzoek.
Je kan altijd informeren of jouw verzekering (ik weet niet welke je hebt) deze kosten vergoeden.

rimanime schreef:HD en ED zijn zeer recent wel bij de verzekering inbegrepen. Persoonlijk zou ik, omdat je leest dat je het niet ruim hebt, wel een verzekering voor Jim afsluiten. Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar lijkt me verstandig. Niet alleen voor HD en ED natuurlijk, maar ook voor andere (dure) ingrepen en medicatie.
Back on track....: Proteq doet sinds dit jaar aan HD en ED onderzoek.
Je kan altijd informeren of jouw verzekering (ik weet niet welke je hebt) deze kosten vergoeden.