Wie heeft spijt van castratie?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Wie heeft spijt van castratie?

Ongelezen bericht door dinodap »

Vele onderwerpen over dit onderwerp, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die achteraf spijt hebben dat ze hun hond hebben laten castreren en waarom?
Guus

Re: Wie heeft spijt van castratie?

Ongelezen bericht door Guus »

dinodap schreef:Vele onderwerpen over dit onderwerp, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die achteraf spijt hebben dat ze hun hond hebben laten castreren en waarom?
Ben benieuwd na de reacties, zit er namelijk over na te denken om hem te laten castreren :(
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik heb Keo niet laten castreren en, zoals het er nu naar uit ziet, gaat dat ook niet gebeuren, want last van zijn hormonen heeft hij niet meer.
Wel heeft hij een implantaat gehad en de nadelen daarvan vond ik dat hij sloom werd en 3 kilo aan was gekomen in een paar maanden tijd.

(maar er zaten ook wel voordelen aan hoor, daar gaat dit onderwerp niet over)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Mellow had extreem veel last van afscheiding(lees: wij hadden veel last van zn afscheiding), daarom hebben we hem toen laten castreren.

Mellow is totaal niet veranderd qua gedrag en zo fit als een hoentje(ligt aan t baasje!)
En afscheiding heeft ie niet meer.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Brellow schreef:Mellow had extreem veel last van afscheiding(lees: wij hadden veel last van zn afscheiding), daarom hebben we hem toen laten castreren.

Mellow is totaal niet veranderd qua gedrag en zo fit als een hoentje(ligt aan t baasje!)
Hoelang geleden is hij gecastreerd?
Is hij niet dikker geworden? Krijgt hij nu minder voer?
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Spijt kan ik niet zeggen, want Mexx is om medische redenen gecastreerd.

En zeker zitten er voordelen aan, maar ook zeker nadelen !

Mexx heeft nog meer honger en word constant bereden ( iets wat uiteraard ook aan de andere honden ligt, maar gecastreerde reuen ruiken nu eenmaal anders).

Hij is niet dikker geworden ( dat is een kwestie van opletten) en is nog steeds heel actief.

Bear is op het moment ook een hormoonbom, misschien dat hij een implantaar kijgt, om alles even op een rijtje te zetten, maar gecastreerd word hij sowieso niet of het moet al om medische redenen zijn :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Uhhh ja en nee :oops:
Nee omdat hij nu heerlijk stabiel is, totaal geen (hormonale) aandacht schenkt aan andere honden en altijd bij me te roepen is (toen hij zijn ballen nog had peerde hij hem gewoon het bos uit voor een lekker ruikende teef waarbij ik hem 3x bij een weg heb moeten weghalen en toen koos ik toch echt voor de veiligheid van mijn hond.. Ballen eraf ! Dit na eerst knoerdhard getraind te hebben met een gedragstherapeut maar het bleek echt puur hormonaal en dat was voor Kay ook gewoon zielig)

Ja omdat hij toch wel een andere vacht heeft gekregen, en ook is hij nu bijna elke x de l#l op wandelingen gezien bijna alle reuen op hem rijden :( Hij is wel even iets dikker geweest maar dat hebben wij er ook weer afgekregen want het is wel even zoeken naar de juiste hoeveelheid na de castratie :oops:

Toch vind ik de voordelen (veiligheid en een goede band met mijn hond) ruimschoots opwegen tegen de nadelen en zou ik er bij een volgende hond precies hetzelfde doen op voorwaarde dat ik het er met trainen niet uitkrijg (en bij sommige honden overwin je de hormonen niet) en de hond er zelf ook ongelukkig van word.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Kay schreef:Uhhh ja en nee :oops:
Nee omdat hij nu heerlijk stabiel is, totaal geen (hormonale) aandacht schenkt aan andere honden en altijd bij me te roepen is (toen hij zijn ballen nog had peerde hij hem gewoon het bos uit voor een lekker ruikende teef waarbij ik hem 3x bij een weg heb moeten weghalen en toen koos ik toch echt voor de veiligheid van mijn hond.. Ballen eraf ! Dit na eerst knoerdhard getraind te hebben met een gedragstherapeut maar het bleek echt puur hormonaal en dat was voor Kay ook gewoon zielig)

Ja omdat hij toch wel een andere vacht heeft gekregen, en ook is hij nu bijna elke x de l#l op wandelingen gezien bijna alle reuen op hem rijden :( Hij is wel even iets dikker geweest maar dat hebben wij er ook weer afgekregen want het is wel even zoeken naar de juiste hoeveelheid na de castratie :oops:

Toch vind ik de voordelen (veiligheid en een goede band met mijn hond) ruimschoots opwegen tegen de nadelen en zou ik er bij een volgende hond precies hetzelfde doen op voorwaarde dat ik het er met trainen niet uitkrijg (en bij sommige honden overwin je de hormonen niet) en de hond er zelf ook ongelukkig van word.
nee ik heb er absoluut geen spijt van,sterker nog ik had het veel eerder moeten doen.ook om de redenen die kay beschrijft.
roef is in mei dit jaar geholpen.
roef viel erg af en bleef maar huilen in huis(van vroeg tot laat) veel teefjes hier in de buurt en daar door bleef hij onrustig want ze zijn natuurlijk niet tegelijk loops. vond ook geen rust en bleef heen en weer lopen door huis.
buiten was een drama,ook ik heb hulp gehad van trainers en een gt maar niks hielp.ik trainde me helemaal suf met hem :(
tot een bevriend fokster tijdens een wandeling tegen me zei: miran dit krijg je er nooit uit getraind bij hem,hij staat strak van de hormonen.
nadat hij nog een keer weg liep was de maat vol en is hij gecastreerd.

nu 5 maanden later...wat een wereld hond!!!!! :D binnen is hij weer de rust zelve en eet hij weer met smaak,en buiten???? :schreeuw: :applaus: :klasse: ik hoef maar te kikken en hij staat naast me :verliefd1: andere honden?? boeien! wat gaan we doen vrouwtje :klasse: :D
die bevriend fokster had ook gezegt..wat je er in stopt komt er echt wel uit,en ze heeft helemaal gelijk gekregen :) alle uren trainen betalen zich nu dubbel en dwars terug.
hij trekt niet en loopt zelfs los strak naast als we andere honden passeren.

oja groene spetters heb ik ook nooit meer gezien :klasse:
dikker is hij ook niet geworden en sloom??? ehh wat is dat? :roll: nog steeds heel actief dus(gelukkig maar)
ook wordt hij niet bereden,dit pikt hij absoluut niet!

nee geen spijt dus,al is de narcose me erg tegen gevallen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

roef schreef:
Kay schreef:Uhhh ja en nee :oops:

En waarom is de narcose tegen gevallen?
nee ik heb er absoluut geen spijt van,sterker nog ik had het veel eerder moeten doen.ook om de redenen die kay beschrijft.
roef is in mei dit jaar geholpen.
roef viel erg af en bleef maar huilen in huis(van vroeg tot laat) veel teefjes hier in de buurt en daar door bleef hij onrustig want ze zijn natuurlijk niet tegelijk loops. vond ook geen rust en bleef heen en weer lopen door huis.
buiten was een drama,ook ik heb hulp gehad van trainers en een gt maar niks hielp.ik trainde me helemaal suf met hem :(
tot een bevriend fokster tijdens een wandeling tegen me zei: miran dit krijg je er nooit uit getraind bij hem,hij staat strak van de hormonen.
nadat hij nog een keer weg liep was de maat vol en is hij gecastreerd.

nu 5 maanden later...wat een wereld hond!!!!! :D binnen is hij weer de rust zelve en eet hij weer met smaak,en buiten???? :schreeuw: :applaus: :klasse: ik hoef maar te kikken en hij staat naast me :verliefd1: andere honden?? boeien! wat gaan we doen vrouwtje :klasse: :D
die bevriend fokster had ook gezegt..wat je er in stopt komt er echt wel uit,en ze heeft helemaal gelijk gekregen :) alle uren trainen betalen zich nu dubbel en dwars terug.
hij trekt niet en loopt zelfs los strak naast als we andere honden passeren.

oja groene spetters heb ik ook nooit meer gezien :klasse:
dikker is hij ook niet geworden en sloom??? ehh wat is dat? :roll: nog steeds heel actief dus(gelukkig maar)
ook wordt hij niet bereden,dit pikt hij absoluut niet!

nee geen spijt dus,al is de narcose me erg tegen gevallen.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oeps... de vraag is dus; waarom is de narcose tegen gevallen?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dinodap schreef:Oeps... de vraag is dus; waarom is de narcose tegen gevallen?
je hebt pb :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

dinodap schreef:
Brellow schreef:Mellow had extreem veel last van afscheiding(lees: wij hadden veel last van zn afscheiding), daarom hebben we hem toen laten castreren.

hij krijgt zeker minder voer.
Ideaal gewicht Mellow is +/- 33KG, hij krijgt Royal Canin Adult +/-300gram per dag.
Mellow krijgt zn hele leven al niet veel extra's.
te dik: nee, ligt aan zn hoeveelheid voer en hoeveel je met je hond beweegt.

Mellow is gecastreert 2 jaar terug, toen was ie +/- 1.5 en net uit zn pubertijd
Afbeelding

dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Brellow schreef:
dinodap schreef:

Ideaal gewicht Mellow is +/- 33KG, hij krijgt Royal Canin Adult +/-300gram per dag.

Joep is al 1,5 jaar net iets onder de 30 kg. vrij stabiel dus. Ook voer ik RC en geef hem 2 x 210gr. en verder krijgt hij ook weinig extra's.
Hoe is het met de vachtstructuur van Mellow?
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Ja spijt dat ik het niet eerder heb laten doen! Storm zit veel rustiger in zijn vel geen last meer van zijn hormonen. Hij is alleen wat feller naar aan de riem naar sommige honden, maar ja dat weet ik en daar kan ik dan rekening mee houden.
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

dinodap schreef:
Brellow schreef:
dinodap schreef: Hoelang geleden is hij gecastreerd?

Joep is al 1,5 jaar net iets onder de 30 kg. vrij stabiel dus. Ook voer ik RC en geef hem 2 x 210gr. en verder krijgt hij ook weinig extra's.
Hoe is het met de vachtstructuur van Mellow?
Vacht van Mellow ziet er super uit, krijg er wel vaker complimenten.
Lekker strak en glanzend, hij is ook vrij donkerbruin dus dat valt wel op.
Iig nooits problemen met zn vacht gehad.
Afbeelding

Plaats reactie