Jeukiejeuk

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Jeukiejeuk

Ongelezen bericht door Miske »

Ben gisteren met Ol naar de DA geweest; ze had sowieso een rabiësinenting nodig.

Ol zit sinds vorige week aan vooral haar "foefje" wat te likken (vooral 's nachts), en soms ook aan één van haar voorpoten.

Nou oké, mijn vermoeden werd al bevestigd: haar anaalklieren moesten leeggedrukt worden. Gelukkig ben ik penslucht meer dan gewend; dan vind je die gore stank gewoon een eitje :lol: .

Als die jeuk maandag niet beter is, moet ik Cortavance spray gaan geven, een soort cortisone dat door het lichaam niet herkend wordt als cortisone ofzo :confused: .

Nu 1 dag later zit ze eigenlijk nog wel te likken, en ook overdag, dus ik hoop dat het morgen beter is ...

Heb al wel wat honingzalf gesmeerd tegen de jeuk, maar dat helpt tot nu toe toch niet echt.

Oh ja, en Ol is goed ontwormd en verkeert in een goede gezondheid verder, dus daar ligt het jeuken zeker niet aan ;).

Duimen maar dat het snel over is ...
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Gaan we doen Kim, rot hoor als ze jeuk hebben en je weet niet waar het vandaan komt.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat vervelend voor Olly :( Hopelijk is het gauw over! Ik duim mee :)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Op dit moment zit ze weer te likken aan haar poot, hmmm :(.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Wij duimen mee, sterkte
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Kom net terug van de DA.

Ze heeft een milde vorm van hooikoorts wellicht.

Advies: niets doen.

Als het erger wordt, dan kan ik een spray gaan halen dat een soort cortisone is; de huid neemt het op als cortisone maar het lichaam herkent het niet als dusdanig.

Hopelijk heeft ze dus niet meer lang last van die jeuk!
Plaats reactie