Guus heeft kennis gemaakt met schrikdraad..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Guus heeft kennis gemaakt met schrikdraad..

Ongelezen bericht door kate »

Die Guus toch. We waren lekker aan het wandelen in de bossen toen we links van ons een weiland tegenkwamen met koeien. Guus dacht zijn vrijheid tegemoet te rennen :D , dus rende naar het weiland onder alle draden door. Lekker springen en rennen, even lekker het boefje uithangen. :twisted: Wij liepen gewoon door, want Guus moest natuurlijk niet het idee krijgen dat wij het goed vinden als hij zomaar wegrent..
Dat snapte Guus al snel, dus rende hij terug naar ons, tenminste dat was het plan...

Op de heen weg was het hem gelukt om onder de draden door te kruipen, zonder iets te raken. Op de terugweg lukte dit niet en bleek er schrikdraad te hangen. Guus janken en durfde niet meer terug... Gelukkig was het baasje weer zo lief om over de draden heen te klimmen en Guus op te tillen, zodat het ander baasje hem weer aan kon pakken en naar ´veilig´ gebied kon brengen.

Ja Guus, zo zie je maar, je kunt niet zomaar de boef uithangen. De rest van de wandeling was hij superlief en bleef erg goed bij ons.
Een harde leerschool, hopelijk heeft ie zijn lesje geleerd.

We waren wel heel blij dat hij er niets aan over heeft gehouden, buiten de schrik om dan.. Guus, Guus toch we vervelen ons nooit met jou erbij!!
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Voortaan maar even aanlijnen dus als je een weiland met dieren tegenkomt. De boer zal het op zijn zachts gezegd niet op prijs stellen als zijn dieren schrikken of opgejaagd worden door Guus, buiten het gevaar om wat er voor Guus zelf aan dit avontuur vast zou kunnen zitten.
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

:shock: Zodra ik die draden zie....en de dieren....zit mijn hondje al aan de lijn....................

Ook ben ik goed bekend met de wandelgebieden (in mijn omgeving)....waar de schrikdraad aanwezig is.

Gr. Josje
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Hier in de bossen is heel veel schrikdraad aanwezig om de wilde paarden en koeien binnen te houden.
Meestal voelt hij er niks van maar als hij net er voor in het water heeft gelegen dan dus wel.
Leert er niks van blijft net zo makkelijk onder de draden door kruipen. :)
Het is ook maar schrikdraad dus zo heftig is het allemaal niet.
Maar als we een paard of koe in het vizier krijgen gaat hij altijd aan de lijn.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Herman 70 schreef:Hier in de bossen is heel veel schrikdraad aanwezig om de wilde paarden en koeien binnen te houden.
Meestal voelt hij er niks van maar als hij net er voor in het water heeft gelegen dan dus wel.
Leert er niks van blijft net zo makkelijk onder de draden door kruipen. :)
Het is ook maar schrikdraad dus zo heftig is het allemaal niet.Maar als we een paard of koe in het vizier krijgen gaat hij altijd aan de lijn.
Heb je zelf wel eens een opdonder gehad? Niet echt grappig hoor :roll: :wink:

Bij schrikdraad hier altijd aan de lijn. Vind het niet nodig om mijn hond daarmee kennis te laten maken.
1x op Texel mijn riem verloren op het strand en de terugweg langs schrikdraad gelopen. Hele weg het commando volg gegeven.
Heb de hond van een vriendin er gillend vandoor zien gaan bij het lopen tegen schrikdraad, dus hier wordt alle contact voorkomen.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Het is allemaal niet grappig wat er kan gebeuren als je hond van schrikdraad schrikt. Hij had er ook uit angst vandoor kunnen gaan en onder een auto kunnen rennen... Of niet meer terug komen het was daar immers heel eng!

Voortaan aanlijnen hoor!
Groetjes Miranda (cosy cottage)
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik snap eigenlijk nog niet goed waarom Guus richting het draad ging, want de paar koeien lagen ruim 200 tot 300 meter verderop. Guus ging ook helemaal niet de kant van de koeien op, dus ik denk dat hij gewoon de vrijheid van het grote grasveld zag. 8)

We waren in een bos aan het wandelen waar we nog nooit eerder geweest waren, dus we wisten ook niet dat we dit tegen zouden komen.
Guus heeft daarna weer aan de lijn gelopen, want een herhaling van dit avontuur zagen wij ook niet zitten.

Guus gaat sowieso weer vaker aan de (lange) lijn, we merken dat hij grenzen zoekt en meer durft dus ook verder van ons vandaan loopt. Hij is nog te speels en te jong om hem hierin altijd te vertrouwen, dus we hebben altijd een korte en lange lijn bij ons.
Ook heeft hij sinds een paar dagen bedacht dat hij niet meer hoeft te komen als we hem fluiten. We gaan hierin weer terug naar de basis en oefenen weer op korte afstand.
Afbeelding
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Boukje schreef: Heb je zelf wel eens een opdonder gehad? Niet echt grappig hoor :roll: :wink:
Natuurlijk heb ik dat!
Iedereen die vroeger kind is geweest en door weilanden, akkers e.d. heeft lopen struinen heeft kennis gemaakt met schrikdraad.
En daar hebben we vaak juist wel hartelijk om moeten lachen.
Je moet het niet overdrijven hoor het valt allemaal nogal mee.

Tuurlijk als je het kan voorkomen zeker doen maar het zijn geen suikerbeestjes.
En jachthonden zullen het vast en zeker ook wel eens onverwachts tegenkomen verwacht ik zo.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft onlangs ook nog een opdonder gehad. Er hing wat gras aan de schrikdraad bij de paardjes waar we altijd langskomen. En hap... dat gras moest ie hebben :roll:
Nu leert Keo hier niet van. Hij denkt namelijk dat het paard de boosdoener is. Dus dat ene paard in kwestie wordt nu vermeden. Hij loopt er met een grote boog omheen.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Herman 70 schreef:
Boukje schreef: Heb je zelf wel eens een opdonder gehad? Niet echt grappig hoor :roll: :wink:
Natuurlijk heb ik dat!
Iedereen die vroeger kind is geweest en door weilanden, akkers e.d. heeft lopen struinen heeft kennis gemaakt met schrikdraad.

En jachthonden zullen het vast en zeker ook wel eens onverwachts tegenkomen verwacht ik zo.

Ik ben mij er niet van bewust dat ik ervaring heb gehad met schrikdraad, wel weet ik dat mijn vriend die bepaald niet mieterig is aangelegd flink ontzag heeft voor schrikdraad.
Een beet van een mechelaar heeft hij maling aan maar met het schrikdraad is hij erg voorzichtig, dat zal vast wel z'n reden hebben denk je niet?
Jouw ervaring is zo te lezen uit jouw kinderjaren, de zijne ws wat recenter, ik zal 't morgen eens navragen want ik ben nu toch wel benieuwd hoe dat in elkaar zit.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Roos schreef:
Herman 70 schreef:
Natuurlijk heb ik dat!

Ik ben mij er niet van bewust dat ik ervaring heb gehad met schrikdraad, wel weet ik dat mijn vriend die bepaald niet mieterig is aangelegd flink ontzag heeft voor schrikdraad.
Een beet van een mechelaar heeft hij maling aan maar met het schrikdraad is hij erg voorzichtig, dat zal vast wel z'n reden hebben denk je niet?
Jouw ervaring is zo te lezen uit jouw kinderjaren, de zijne ws wat recenter, ik zal 't morgen eens navragen want ik ben nu toch wel benieuwd hoe dat in elkaar zit.
Ook ik ben er nooit mee in aanraking geweest. Maar mijn broer wel. Ook geen mietje en toch mijd ie het wel :wink:
Ik ben helemaal niet zo zeikerig met mijn hond. Hier in de weilanden staat prikkeldraad, daar heb ik haar al van kleins af aan laten onderzoeken hoe ze daar tussendoor kan zonder zich te verwonden. En dat kan ze prima, ze springt er zo tussen of onderdoor, nooit problemen.
Zijn ook mensen die dat belachelijk vinden (heb wel eens commentaar gehad als ze eronderdoor kroop) dat ik moest oppassen blablabla.
Maar schrikdraad : Grote NEE hier.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

kijk uit met koeien en stieren, en sommige paarden hebben er ook een handje van, zoals de mijne die gaan jagen op vreemde honden, mijn paard doet dat omdat ie een quarter is en dat hun manier van werken/spelen is en ze bedoeld er nix kwaad mee, maar anderen misschien wel , koeien en stieren ook kleine koetjes doen het echt om zichzelf te beschermend dus ze vallen aan om te doden.

kijk daar dus mee uit, jammer dat ie het schrikdraad raakte bij eruit gaan en niet bij erin gaan, want nu ziet ie misschien nog het gevaar niet van het erin gaan...
al me kinders uitgevlogen
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Schrikdraad heet niet voor niets zo, het is de bedoeling dat het een schrikreactie opwekt, niet dat er dieren (of mensen) dood bij neervallen 8)
Van de week nog een opdoffer gehad met een jacht: we moesten een hek met prikkeldraad over, en ik duwde die iets naar beneden om erover te stappen, zat er aan de achterkant schrikdraad :? da's even vervelend, maar je voelt er na een paar seconden niets meer van hoor :wink:
Die koeien, waar Carola het ook over heeft, die zijn een veel groter risico voor je hond en dan met name nog de pinken (jaarlingen) die proberen echt je hond te vertrappen als ze de kans krijgen.
Het belangrijkste is dat je hond goed onder commando staat als je op dit soort wegen gaat lopen... en oefenen, oefenen en voorkomen is hier de sleutelzin, maar dat doet TO al :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

TO?? :confused:
Afbeelding
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Topic Opener, jij dus :)