Kamervragen over fokkerij
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Kamervragen over fokkerij
Het onderwerp Fokkerij houdt zelfs de Tweede Kamer bezig:
http://www.mucho-bravo.com/kv-tk-2011Z20470.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
http://www.mucho-bravo.com/kv-tk-2011Z20470.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
DayKy
- Kleine hondenneus

Fijn dat ze zich er nu ook mee bezig houden. Wat ik laatst op het nieuws hoorde vind ik wel goed: Dat vanaf januarie alle pups een chip moeten krijgen.
Misschien dat ze op die manier uiteindelijk ook wat aan de broodfokkerij kunnen doen. Of denk ik nu weer te ver vooruit?
Misschien dat ze op die manier uiteindelijk ook wat aan de broodfokkerij kunnen doen. Of denk ik nu weer te ver vooruit?
Don't dream your life, live your dreams!

-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
DayKy schreef:Fijn dat ze zich er nu ook mee bezig houden. Wat ik laatst op het nieuws hoorde vind ik wel goed: Dat vanaf januarie alle pups een chip moeten krijgen.
Nee ben btje bang dat dat niet zoveel effect gaat hebben op de broodfok. Helaas kun je namelijk zelf ook al aan chips en sets komen om katten of honden te chippen.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
-
Yoran99
- Speurneus

- Contacteer:
Hier denk je te ver vooruit, in België is het al jaren verplicht dat alle pups moeten gechipt zijn voor ze verkocht worden, helaas heeft het niets gedaan aan de broodfokkerij en gaat die gewoon lustig verder, er worden evengoed nog pups verkocht die geen chip hebben.DayKy schreef:Fijn dat ze zich er nu ook mee bezig houden. Wat ik laatst op het nieuws hoorde vind ik wel goed: Dat vanaf januarie alle pups een chip moeten krijgen.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hier is nog een antwoord van de staatssecretaris op eerdere kamervragen over de rashondenfokkerij:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... kerij.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... kerij.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik heb met open mond dit gelezen......dus mensen vanachter een buro moeten zich gaan bemoeien over mijn fokkerij......
En de raad moet financieel ondersteunt worden.....
Helaas dat ik niet kan komen zaterdag naar het fokkerij beraad.....helaas....
En de raad moet financieel ondersteunt worden.....
Helaas dat ik niet kan komen zaterdag naar het fokkerij beraad.....helaas....
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
hoi saskia,
ik lees niet dat de raad financieel ondersteunt moet worden. maar dat een onderzoek vanuit de raad en universiteiten ondersteund wordt met een subsidie.
Mis ik iets?
" De overheid financiert het onderzoeksprogramma welzijn gezelschapsdieren. Het onderzoek door de Faculteit Diergeneeskunde naar de ontwikkeling van een DNA bank en de registratie van erfelijke aandoeningen bij de hond maakt daar onderdeel van uit. Daarin wordt onderzocht in hoeverre de beschikbaarheid van een DNA bank van rashonden de identificatie van ziektegenen versnelt. "
Het eertste stukje, vragen van de SP, vind ik niet echt getuigen van kennis maar meer van een klok en een klepel.... jeetje .... volgens mij heeft diegene zich er nog nooit in verdiept.
Wel jammer dat je er niet bij kan zijn zaterdag. Het lijkt mij ook een heel boeiende dag worden, Des te meer omdat er vanuit de NLV de hele tijd benadrukt wordt dat vooral ook niet fokkers moeten gaan komen.....
ik lees niet dat de raad financieel ondersteunt moet worden. maar dat een onderzoek vanuit de raad en universiteiten ondersteund wordt met een subsidie.
Mis ik iets?
" De overheid financiert het onderzoeksprogramma welzijn gezelschapsdieren. Het onderzoek door de Faculteit Diergeneeskunde naar de ontwikkeling van een DNA bank en de registratie van erfelijke aandoeningen bij de hond maakt daar onderdeel van uit. Daarin wordt onderzocht in hoeverre de beschikbaarheid van een DNA bank van rashonden de identificatie van ziektegenen versnelt. "
Het eertste stukje, vragen van de SP, vind ik niet echt getuigen van kennis maar meer van een klok en een klepel.... jeetje .... volgens mij heeft diegene zich er nog nooit in verdiept.
Wel jammer dat je er niet bij kan zijn zaterdag. Het lijkt mij ook een heel boeiende dag worden, Des te meer omdat er vanuit de NLV de hele tijd benadrukt wordt dat vooral ook niet fokkers moeten gaan komen.....

-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Hoi Naomi
Ik kopieer het stukje even en plak het hier.
In haar plan van aanpak (2010) heeft de Raad van Beheer terugdringing van
inteelt in rashondenpopulaties als een belangrijk aandachtspunt beschreven.
De Raad van Beheer is samen met Wageningen Universiteit en het Centrum
Genetische Bronnen een project ‘verwantschap’ gestart waarbij ook de Faculteit
Diergeneeskunde betrokken is. Ik zal dit project financieel ondersteunen.
En ik was zeer zeker van plan om te komen.
Maar wegens omstandigheden thuis kan niemand me werk overnemen.
Dus zal zelf de markt moeten doen, vind het erg jammer dat dit soort dingen op zaterdag geplant worden, en niet op zondag.
Ik hoop dan toch ook dat er wel een uitgebreid verslag van komt op de website of in de LP.
Maar kan me nu eenmaal niet in 2 en splitsen.
Ik kopieer het stukje even en plak het hier.
In haar plan van aanpak (2010) heeft de Raad van Beheer terugdringing van
inteelt in rashondenpopulaties als een belangrijk aandachtspunt beschreven.
De Raad van Beheer is samen met Wageningen Universiteit en het Centrum
Genetische Bronnen een project ‘verwantschap’ gestart waarbij ook de Faculteit
Diergeneeskunde betrokken is. Ik zal dit project financieel ondersteunen.
En ik was zeer zeker van plan om te komen.
Maar wegens omstandigheden thuis kan niemand me werk overnemen.
Dus zal zelf de markt moeten doen, vind het erg jammer dat dit soort dingen op zaterdag geplant worden, en niet op zondag.
Ik hoop dan toch ook dat er wel een uitgebreid verslag van komt op de website of in de LP.
Maar kan me nu eenmaal niet in 2 en splitsen.
Groetjes Saskia
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Tja, rashonden fokken is nou eenmaal een maatschappelijk veelbesproken activiteit. Door de misstanden in sommige rassen is er een hoop publiciteit en aandacht van de media. Dan roept iedereen in Nederland om het hardst dat 'ze' er iets aan moeten doen en die 'ze' dat zijn dan onze bestuurders. Dus komen ze met maatregelen.
Ik geloof dat de sector (lees: de Raad van Beheer en de rasverenigingen) zo'n dikke tien jaar geleden al de opdracht van de toenmalige minister hadden gekregen om de misstanden in hun sector zelf te regelen, maar daar is helemaal niks van terechtgekomen. Iedereen stak zijn kop in het zand. Het plan voor een Centraal Fokbeleid zorgde bijna voor een revolutie, niemand wilde daaraan. Toen kregen we het plan voor een keurmerk, dat ook niet van de grond is gekomen. We zijn nu dik tien jaar verder en er is niet veel gebeurd. Behalve dan het BRS. De consument mort steeds harder over ongezonde rashondjes, ik vind het niet gek dat het geduld van de overheid nu op is. De sector heeft ruimschoots kans gehad om zijn eigen stoep schoon te vegen en kreeg dat niet voor elkaar. Eigenlijk is het maar goed ook dat er nu wat meer druk van hogerhand op komt te staan, dat vind ik tenminste wel.
Ik ga trouwens wel proberen om zaterdag te komen, ook al hebben wij eigenlijk een familiefeestje vanaf 15.00 uur.
Hanneke
Ik geloof dat de sector (lees: de Raad van Beheer en de rasverenigingen) zo'n dikke tien jaar geleden al de opdracht van de toenmalige minister hadden gekregen om de misstanden in hun sector zelf te regelen, maar daar is helemaal niks van terechtgekomen. Iedereen stak zijn kop in het zand. Het plan voor een Centraal Fokbeleid zorgde bijna voor een revolutie, niemand wilde daaraan. Toen kregen we het plan voor een keurmerk, dat ook niet van de grond is gekomen. We zijn nu dik tien jaar verder en er is niet veel gebeurd. Behalve dan het BRS. De consument mort steeds harder over ongezonde rashondjes, ik vind het niet gek dat het geduld van de overheid nu op is. De sector heeft ruimschoots kans gehad om zijn eigen stoep schoon te vegen en kreeg dat niet voor elkaar. Eigenlijk is het maar goed ook dat er nu wat meer druk van hogerhand op komt te staan, dat vind ik tenminste wel.
Ik ga trouwens wel proberen om zaterdag te komen, ook al hebben wij eigenlijk een familiefeestje vanaf 15.00 uur.
Hanneke
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Hanneke druk erop oke geen enkel probleem, maar ze moeten niet alle rassen over 1 kam scheren toch.
Het keurmerk vond ik 1 van de beste ideeen.
Met het stamboom met het gouden randje.
Verder nogmaals zou ik graag willen maar helaas deze mogelijkheid is er op dit moment niet.
Het keurmerk vond ik 1 van de beste ideeen.
Met het stamboom met het gouden randje.
Verder nogmaals zou ik graag willen maar helaas deze mogelijkheid is er op dit moment niet.
Groetjes Saskia
-
AnP
- Hele grote hondenneus

Heb toch wel even gelachen om de vragen en antwoorden
nietszeggende vragen afgekeken van een overhypt programma en al minder nietszeggende typische ambtenaren antwoorden (ja ik ben ambtenaar....)
Wat Saskia zegt typisch gevalletje van ergens de klok horen luiden maar de klepel totaal niet kunnen vinden. Had de partij van de dieren kunnen zijn die zijn ook beroemd en berucht om dit soort vragen lol
lIk zou de komende jaren niet teveel verwachten vanuit de overheid/ ministeries, zeker in deze financieel moeilijke tijden. Overal moet op worden bezuinigd zeker op het personeel, dit soort projecten vormen totaal geen prioriteit. De subsidies die er op dit moment worden uitgegeven staan ook sterk ter discussie dus ook de financiele ondersteuning van dergelijke projecten zou zomaar ineens afgelopen kunnen zijn als het desbetreffende ministerie besluit volgend jaar in het kader van de bezuinigingen een paar (honderd) miljoen subsidies weg te bezuinigen.
Alle overheidsorganisaties worden gekort, voorbeeld van Den Haag is een bezuiniging van in ieder geval 100 miljoen.
Daarnaast stel al word die Amvb geintroduceerd dan heb je de richtlijnen nodig hoe hiermee om te gaan, de jurisprudentie die nodig is/ eerste rechtszaken om jurisprudentie te verkrijgen moeten dan gaan lopen. En wie gaan die amvb handhaven? het rijk, de LID, AID, politie, provincies, gemeenten?
Wie gaan die rechtszaken doen, het functioneel parket? nee hoor rotterdam heeft bijvoorbeeld alleen maar interesse in zwaarwegende economische delicten.
Dat is nu al het probleem bij handhaving van de bestaande flora en faunawetgeving. Wat ook totaal geen prioriteit vormt.
Het is nu al diep triest gesteld met de handhaving in die sector tenzij er serieuze inzet op gepleegd gaat worden kan je amvb's introduceren tot je een ons weegt zolang er geen inzet aan gekoppeld word is het mooie papieren praatjes van kijk eens wat wij allemaal doen
goed he
edit: Oh ja over convenanten, politiek gezien erg populair
totaal niet afdwingbaar/ handhaafbaar. Politiek scoren ermee en in de praktijk kan je er heel vaak niks mee omdat het gemaakte afspraken zijn die niet te handhaven zijn/ geen sancties opstaan als je de gemaakte afspraken niet nakomt.
Wat Saskia zegt typisch gevalletje van ergens de klok horen luiden maar de klepel totaal niet kunnen vinden. Had de partij van de dieren kunnen zijn die zijn ook beroemd en berucht om dit soort vragen lol
lIk zou de komende jaren niet teveel verwachten vanuit de overheid/ ministeries, zeker in deze financieel moeilijke tijden. Overal moet op worden bezuinigd zeker op het personeel, dit soort projecten vormen totaal geen prioriteit. De subsidies die er op dit moment worden uitgegeven staan ook sterk ter discussie dus ook de financiele ondersteuning van dergelijke projecten zou zomaar ineens afgelopen kunnen zijn als het desbetreffende ministerie besluit volgend jaar in het kader van de bezuinigingen een paar (honderd) miljoen subsidies weg te bezuinigen.
Alle overheidsorganisaties worden gekort, voorbeeld van Den Haag is een bezuiniging van in ieder geval 100 miljoen.
Daarnaast stel al word die Amvb geintroduceerd dan heb je de richtlijnen nodig hoe hiermee om te gaan, de jurisprudentie die nodig is/ eerste rechtszaken om jurisprudentie te verkrijgen moeten dan gaan lopen. En wie gaan die amvb handhaven? het rijk, de LID, AID, politie, provincies, gemeenten?
Wie gaan die rechtszaken doen, het functioneel parket? nee hoor rotterdam heeft bijvoorbeeld alleen maar interesse in zwaarwegende economische delicten.
Dat is nu al het probleem bij handhaving van de bestaande flora en faunawetgeving. Wat ook totaal geen prioriteit vormt.
Het is nu al diep triest gesteld met de handhaving in die sector tenzij er serieuze inzet op gepleegd gaat worden kan je amvb's introduceren tot je een ons weegt zolang er geen inzet aan gekoppeld word is het mooie papieren praatjes van kijk eens wat wij allemaal doen
edit: Oh ja over convenanten, politiek gezien erg populair