Wat zijn leuke commando's om je hond te leren?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

@leeuw, welk commando bedoel je? 'touch' 'speelgoed opruimen' of 'buigen'?
pipster

Ongelezen bericht door pipster »

idd. schudden is erg handig. Je kunt het leren door schudden te roepen en danin zn oor te blazen (gaan ze vanzelf schudden).. Pip doet het nu soms!
Femke87

Ongelezen bericht door Femke87 »

pipster schreef:idd. schudden is erg handig. Je kunt het leren door schudden te roepen en danin zn oor te blazen (gaan ze vanzelf schudden).. Pip doet het nu soms!
HA die is goed! Daisy schud op commando ..als zij vind dat ze nat genoeg is om te schudden/de plek geschikt is.. :wink: Buiten bij de voordeur denkt ze "pak nou maar gewoon die handdoek baas! :)" Nooit bij stil gestaan om in haar oor te blazen hahaha :D ff onthouden.... :wink:

Leuke spelletjes, ga er ook een paar onthouden en proberen! :)
Leeuw
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Leeuw »

jeltje schreef:@leeuw, welk commando bedoel je? 'touch' 'speelgoed opruimen' of 'buigen'?
Sorry ik lees het nu pas! Ik bedoelde touch!
Afbeelding
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

'touch' is heel makkelijk. Doe een brokje in je hand en als de hond met zijn neus je hand aanraakt zeg je 'goed zo' of click je en krijgt hij het brokje. Dit een paar keer herhalen en dan het commando 'touch' toevoegen. Binnen no time hebben ze dit door. Op een gegeven moment kan je je hand dan heel laag of heel hoog houden en dan springen ze met hun neus naar je hand. Succes!
Leeuw
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Leeuw »

Leuk! Ik ga het proberen, dankjewel :)
Afbeelding
Janine

Ongelezen bericht door Janine »

Ik heb Balou 'sluipen' geleerd......
Alleen als hij op de cursus even af moet, vooral om uit de buurt van een andere hond te blijven, gaat hij af, maar gaat stiekem toch naar de andere hond sluipen.. :lol: :lol: !
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb Tess high5 geleerd! Simpel en net ff anders dan poot! hahahahaa
Doet het vooral erg goed bij de kids! :D
Plaats reactie