Vandaag moest mijn vrouwtje werken. Dat vond ik heel raar, want normaal heeft zij op woensdag altijd vrij. Gelukkig was zij al vroeg thuis

Opeens zei vrouwtje dat zij een leuk idee had om te doen. In plaats van wandelen, wilde ze met mij naar het veld gaan om te apporteren en natuurlijk zouden wij daarna naar de cursus gaan. Vrouwtje haalde een grote rugzak en ik zag er vanalles in verdwijnen: een bal, poepzakjes, een fles water, het astronautenpak voor in de auto en de lange trainingslijn. Bij alles wat in de tas werd gedaan, maakte ik een vreugdesprongetje. Ik was helemaal blij, vooral toen vrouwtje vertelde dat zij speciale beloningen zou maken

. Ik mocht zelfs proeven....hmmm....ik werd nog blijer. Na 10 minuten vertrokken wij dan eindelijk. Ik had geen zin om rustig mee te lopen

, maar daar was vrouwtje snel klaar mee: zij bleef gewoon staan

! Dus heb ik mij maar aan haar regels gehouden. Op het veld aangekomen, ben ik direct begonnen met het likken aan het gras. Ik had eigenlijk helemaal geen tijd voor het vrouwtje. Iedere keer als zij de bal wierp, rende ik in de richting totdat ik tussendoor wel een erruuug lekkere grasspriet tegenkwam

Het schoot dus niet echt op, volgens vrouwtje dan: ik amuseerde mij prima

Toen de bal eenmaal terug was, moest ik vangen van vrouwtje en toen ik hem terug kwam brengen, kreeg ik de lekkere beloning. En vanaf dat moment heb ik heel goed geluisterd en de bal gehaald. Zo nu en dan kreeg ik de lekkere beloning.
Na 20 minuten zijn wij naar huis gegaan en heeft vrouwtje nog wat beloningen erbij gemaakt om mee te nemen naar de cursus. Op de cursus was ik rustig en had ik heel veel aandacht voor het vrouwtje. Ik kwam zelfs tijdens het kort spelen met de andere honden even kijken naar mijn vrouwtje

Normaal trek ik mijn vrouwtje over het grasveld om bij de andere honden te komen, maar nu was ik een en al aandacht. Ik mocht zelfs zonder riem het parcours rennen

. Vrouwtje was heel erg trots en ook de trainster was trots. Een ander vrouwtje wilde weten waar vrouwtje deze speciale koekjes vandaan had....

Vrouwtje weet wel niet zeker of het alleen aan de beloning lag, want ik moest na hele lange tijd weer een halti om (alleen tijdens de training) en daarnaast was ik misschien ook wel psychisch vermoeid geworden door het opletten tijdens het apporteren.
Maar goed, ik vond het in ieder geval een superleuke middag
Ik ben nu helemaal moe en ik lig lekker op mijn kussen een slaapje te maken. Volgens mijn vrouwtje heb ik mijn slaapgeurtje weer. Zo nu en dan komt vrouwtje mij even kroelen. Wat wil je als hond nog meer

?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.