Spelletjes ???

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Jelmer-vr

Spelletjes ???

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Wat voor spellen doen jullie zoal met de hond ? ?

We zijn druk op zoek naar echt goeie spellen, maar fido die heeft die intelligentie spellen uit de winkel zo door!

Wij doen o.a. : koekjes in de kong;
een krant / bot verstoppen die gezocht moet worden en teruggebracht;
koekjes verstoppen en zoeken;
spelen met de bal waar koekjes in kunnen;
oefeningen als 'dood'

Maar wat doen jullie, en dan voornamelijk als 'psychische' spellen ??

Ik heb nu ook een honden frisbee gekocht, kijken of dat wat is! :)
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ik heb voor de meiden wel de denkspellen maar dan van de moeilijkste nivo,ze zijn er even mee bezig en worden echt wel moe.
Nieuwe dingen aanleren met behulp van clicker of clickwoord daar worden ze ook wel moe van.Ze worden dan echt aan het denken gezet.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik doe weleens de volgende 2 spelletjes:koekjes in een plastic frisdrankfles,ze moeten er niet te snel uit kunnen dus de koekjes moeten nét door de opening kunnen.Ze zien de koekjes dan wel maar ze komen er niet makkelijk uit.Ook balletje balletje vinden ze hier leuk.Je neemt dan 3 plastic bekertjes en verstopt onder 1 bekertje iets lekkers en dan ga je de bekertjes verwisselen.Ik kan ze zo met deze twee spelletjes uren zoet houden!
Jelmer-vr

Thnx :)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Vandaag bij de hondencursus moesten we stukjes kaas (of iets anders zachts) "verstoppen" in de boomschors van een boom en dan moest de hond gaan zoeken. Was erg leuk om te zien hoe de hondjes fanatiek gingen snuffelen!
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Een ander leuk spelletje is om speeltjes te benoemen en deze door de hond te laten brengen.
Ik verzamel regelmatig een aantal speeltjes om mij heen en dan wijs ik naar een speeltje '' pak bal''. Als Max de bal pakt, zeg ik '' emmer'' en doen doet hij hem in de emmer die klaarstaat. Het in de emmer doet, gaat perfect, maar hij vindt het nog moeilijk dat de 'bal' geen 'kong' is...Max pakt dan ook vaa zijn favouriete speeltje...zelfs soms uit de emmer :verliefd1: :lol:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Anjess schreef:Ik doe weleens de volgende 2 spelletjes:koekjes in een plastic frisdrankfles,ze moeten er niet te snel uit kunnen dus de koekjes moeten nét door de opening kunnen.Ze zien de koekjes dan wel maar ze komen er niet makkelijk uit.Ook balletje balletje vinden ze hier leuk.Je neemt dan 3 plastic bekertjes en verstopt onder 1 bekertje iets lekkers en dan ga je de bekertjes verwisselen.Ik kan ze zo met deze twee spelletjes uren zoet houden!
De tip van balletje van balletje hoorde ik onlangs van een vriendin van mij, maar hoe moet je het de hond leren dat hij '' wijst'' of toont welke beker de juiste is?
Max vond het namelijk wel erg interessant, maar ik kreeg hem niet geleerd dat hij dit kan aantonen?

ps. ik had wel koffiekopjes gebruikt aangezien ik geen plastic bekers had
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Femke87

Ongelezen bericht door Femke87 »

Balletje balletje ga ik ook eens proberen, ik denk dat ze me of stom gaat staan aankijken "dit is leuk maar wat doe je nou? :? " of ze vermorzeld de bekertjes.... Ik ben benieuwd! 8)
Jelmer-vr

Fido probeert de bekers op te vreten haha..
Moet 't nog even geleerd worden :D
Femke87

Ongelezen bericht door Femke87 »

Daisy snapt nog niet helemaal dat ze het brokje te pakken krijgt door het bekertje om te gooien.. En schuift dus de halve woonkamer met het bekertje door hihi :D ach zo is ze ook lekker bezig..... :roll: Ik zet ze nu op ons kleed zodat de bekertjes niet de kamer doorschuiven. Leuk spel gaan het vaak spelen! :)
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Ik heb het spelletje balletje balletje net gespeeld met Guus, echt grappig.
Ik heb van die stevige gekleurde plastic bekers gebruikt (van de Ikea/Xenos). De eerste keren heb ik kaas onder de bekertjes gedaan, daarna een brokje. Als Guus een fout bekertje aantikt met zijn neus doe ik niks, maar herhaal ik het commando (' welke beker?' , handen vragend in de lucht). Bij het juiste bekertje mag hij het proberen om te duwen of ik til het bekertje op. Ik laat Guus iedere keer zitten als ik een kaasje/brokje verstop.

Echt een leuk spelletje, je ziet de hond gewoon denken. :confused:
Afbeelding
Plaats reactie