jazeker, ik ken er nog eentje, Skip... zelfde reactie, samen met de hond van de buren en dan volgt al gauw de hele buurt
het probleem is dat ze bij mij in de buurt opstijgen en dus vaak met meerdere balonnen zijn. En dan komen ze ook best laag over. Soms duurt het zo lang voordat ze uit het zicht zijn dat ik Skip maar even naar binnen doe. maar dan moeten de rolgordijnen dicht want anders gaat ie door het raam
apart he?
Ik woon in een stuk waar met goed weer 'regelmatig' luchtballonnen komen (soms zelfs zo dicht dat als ik op het dak zou staan dat ik ze kan aanraken!) en ALLE honden in de buurt slaan erop aan.
Tijdens de vakantie kwam er ook een ballon voorbij...de honden in het bos sloegen allemaal aan en Banjer....die keek naar boven, keek naar de blaffende honden en toen naar mij met een blik van...tjeeeeeeeeeeeeez tis maar een luchtballon waar doen ze nou zo moeilijk over?!
Ik moest erg lachen om zijn reactie...wat een one of a kind labrador
Er is er bij ons een eentje heel erg laag overgekomen. Je hoorde de gasbrander aanslaan en toen was de paniek geboren.
Ik moet er ook wel een beetje om lachen dat Buddy zich zo boos staat te maken, maar vind het ook wel een beetje zielig. We proberen er geen aandacht aan te besteden en hem maar een beetje af te leiden.
Het komt zelfs vaak voor dat hij begint te rennen en te springen terwijl de ballon nog maar zo groot is als een klein ei in de lucht. Wij moeten dan echt de lucht afspeuren om een ballon te vinden, maar hij heeft ze zo in de gaten.
De honden van de buren doen trouwens inderdaad gewoon mee met het blafkwartier
Onze dames vinden gelukkig luchtballonen niet eng maar onze buurhond (herder) heeft ze van verre afstand al in de gaten wat hij dan ook duidelijk laat horen.
mn vorige hond, een golden retriever was echt overal bang voor, maar toch niet voor een luchtballon.
En Mellow schrikt nergens echt van, laat staan zo'n ding ver weg in de lucht.
Weet wel dat de beagle van een collega ook panisch wordt als die een luchtballon ziet
Onze vorige lab Remy probeerde ze uit de lucht te blaffen net zover dat hij ze niet meer zag. Venz is niet zo gefixeerd op dingen in de lucht en als er een overkomt dan proberen we hem af te leiden zodat hij niet gaat blaffen en proberen verder zo normaal mogelijk te doen. Wat Venz wel heeft is, als er een sirene langskomt, dat hij vindt dat hij moet gaan meeloeien , alsof het nog niet hard genoeg gaat.
Groetjes Helma en een Venz
"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"