Vandaag is het zover, ik heb deze morgen een afspraak met Kris Camps staan. Ik zou eigenlijk vorige week naar Dorit geweest zijn.
Maar omdat ik voor mijn gevoel een stap oversloeg, ben ik eerst verder gaan kijken, en of het niet verstandig was Narda gewoon een keer algeheel te laten onderzoeken bij een orthopeed.
Vandaar dat ik het SDU gebeld heb, en naar ervaringen van andere mensen om mij heen, heb ik een afspraak gemaakt met K. Camps.
Ik hoop dat er vandaag meer duidelijkheid komt, en ik weet wat ik wel en niet mag/kan doen met Narda.
Ze heeft nu namelijk al 5 weken rust, en ze is wat vervelend soms! Maar geheel begrijpelijk natuurlijk.
Alles gaat rustig, alleen afgelopen zaterdag gooide m'n vriend een speeltje in huis, daar stoof ze op af, draaide, en ineens zag ik haar mondhoeken wat verrekken en bleef ze stilstaan, en weer linksachter mank.
Ik ben dus erg benieuwd of het niet tóch haar knie is. Maar ik ga niet meer speculeren, dat laat ik over aan iemand die er verstand van heeft.
Bij Kris ben je in goede handen Verstandig dat je haar even na laat kijken.. Ik ga duimen dat het allemaal mee gaat vallen Succes!
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014) Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009 Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Helaas was Kris bezig met een spoedoperatie, waardoor ik een andere arts kreeg. Namelijk Edward Scheepens, ik was erg tevreden met hem!
Vandaag ben ik dus naar een orthopeed in Utrecht geweest.
Gewoon omdat ik een beetje zekerheid wilde hebben, een second opinion zeg maar
Om 11 uur was ik er, een kwartier te laat, maar niet erg.. want om kwart voor 12 was ik een keer aan de beurt vanwege 2 spoedoperaties tussendoor met weinig personeel.
Gelijk naar buiten en Narda een paar keer op en neer laten lopen, binnen op de tafel gelegd en wat gevoeld aan al haar poten, gelijk een elleboog onderzoek, daar was niks mis mee.
Haar rechterheup is slecht, links 'beter'. Dat was bekend bij ons, haar knieen reageerde ze ook niet op en er zat weinig speling. Daar was ik blij mee, aangezien ik bang was voor haar kruisbanden.
Bij onderzoek van beide heupen, gaf ze rechts geen pijn aan, die schoot ook niet uit de kom, links daarentegen ging wat minder vlekkeloos, dat vond ze écht niet prettig en hij kon de heup er ook uit duwen.
Dat is raar zul je denken, dus foto's bekeken die bij m'n DA gemaakt waren. Maar toch twijfelde hij, of de foto misschien omgekeerd was ofzo.. L-R en R-L. Dus wilde hij even nieuwe foto's maken.
Dus hij zei: Ze moet denk ik wel even slapen voor de foto's. Aangezien hij al wat gevoeld had en Narda nu nog gevoeliger reageerde natuurlijk.
Nee hoor, zei ik.. Dat gaat prima zo.
Hij had er minder vertrouwen in en zei dat honden het vaak écht niet leuk vonden en ze eigenlijk geen 1 hond zonder tegenstrijdig gedrag daar op de tafel kregen en uberhaupt een foto konden maken.
Maar Narda, m'n lieve meid, ze ging daar liggen, en deed precies wat ik wilde. Rustig zijn, wat een heerlijk ding; zei de orthopeed!
Er zijn gelijk foto's gemaakt van beide knieen en nog 1 van haar rug.
Haar knieen waren perfect!
Wat betreft haar rug. Ik zei dat de foto die bij onze praktijk gemaakt waren precies 't zelfde waren.
Hij vond dat er zooo ontzettend weinig vernauwing zat tussen haar 7e lendewervel en heiligbeen, dat er zo niet gezegd kon worden of ze LI had.
Er zat misschien een heeeeel klein beetje speling, maar zo weinig dat het geen klachten kon geven. Maar hij zei dat als ik het écht wilde weten, ik een MRI-scan moet maken. Maar dat was nu onnodig zei hij.
Om een lang verhaal kort te maken.. hij gaat er niet vanuit dat het Lumbosacrale Instabiliteit is.
Ik hoop dat ik het goed uit kan leggen......
Maar de reden waarom ze reageerde op haar linkerheup en niet op rechts is: Haar rechterheup is dusdanig slecht, dat die niet meer uit de kom kan schieten. Hij zit er bij wijze van al 'tever' uit.
Haar linkerheup vangt alles op, vandaar dat die linkerheup overbelast wordt, en dus ook minder wordt. Die heup kan er af en toe uit schieten vanwege de overbelasting.
En ze kan wel wat last hebben van haar onderrug, maar dan meer van verkeerde houdingen.
Wat ik nu ga doen is haar spieren opbouwen, dus veel fietsen/skaten. En dan pas laat ik haar weer spelen en ga ik weer beginnen met trainen.
Ik moet ervoor zorgen dat ze weer stabiel word, dus aan beide kanten haar spieren even goed gebruikt, dat kan door eventueel bepaald therapie doordat ze beter gaat lopen..