Dagdromen over een zusje voor Skip.

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Skippiebal

Dagdromen over een zusje voor Skip.

Ongelezen bericht door Skippiebal »

De laatste tijd krijg ik steeds meer zin in een 2e labje erbij!
Het is iets wat me altijd al leuk heeft geleken, maar uiteraard wilde ik zowieso wachten tot Skip enigzins stabiel was.
En aangezien ik wel het idee heb dat hij dat nu aardig is, begint het gevoel heviger te worden, voor mij is het duidelijk! Ik wil er graag een pupje bij!
Overigens heb ik er geen haast mee en wil ik me goed orienteren.
Voor zover ik me kan herinneren heb ik altijd een voorliefde voor de labrador gehad.
Maar bij de aanschaf van Skip was ik toch van een aantal dingen niet voldoende op de hoogte.
Zo wist ik niet dat er werklijnen en showlijnen waren.
Hoewel ik het volgen van cursussen geen enkel probleem en juist heel erg leuk vind, wilde ik vooral gewoon een lieve huishond, en geloof me dat is Skip zeker.
Maar ondertussen weet ik ook dat Skip uit een werklijn schijnt te komen en dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij zo super energiek en grensverleggend is.
Hij is erg leergierig en zit altijd bij de beste van de klas, maar ook is hij erg snel afgeleid en overprikkeld en gaat dan "hyperen" (lees: wordt erg rusteloos).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op Skip en super trots op de (knappe) hond die hij is, maar de volgende keer graag een iets relaxter type :oops:
Zo zat ik zelf wat meer aan een showlijn te denken of een combi van werk en show.
En natuurlijk wat meer navraagwerk doen bij een eventuele fokker.
Iemand ideeen hierover?
Alle tips zijn welkom!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Dagdromen over een zusje voor Skip.

Ongelezen bericht door Lupos »

Skippiebal schreef: Maar ondertussen weet ik ook dat Skip uit een werklijn schijnt te komen en dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij zo super energiek en grensverleggend is.
Hij is erg leergierig en zit altijd bij de beste van de klas, maar ook is hij erg snel afgeleid en overprikkeld en gaat dan "hyperen" (lees: wordt erg rusteloos).
Ik heb ook werklijnen, maar ik herken dit alles absoluut niet in een werklijn! Ze zijn juist heel rustig en bedaard, met een keurig postgedrag. Zijn in huis vloerkleedjes en werken als dit van ze gevraagd wordt!
Mag ik vragen uit welke werklijn Skip dan komt?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Een 'showlijn' (als we dat dan toch zo moeten noemen ...) is echt geen garantie voor een rustigere hond !!
Verder veel succes met je zoektocht! Twee is minstens twee x zoveel plezier als één ... :D
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb ook een hondje die voornamelijk uit een werklijn komt en ik herken veel in wat Lupos ook al zegt.
Flits is nog geen 7 maanden, maar altijd al zeer rustig in huis geweest. Soms dacht ik wel eens, zou hij wel 'goed' zijn, is hij niet ziek? Want je hoort soms van die verhalen van mensen dat pups echt vreselijk zijn en dat je 24 uur per dag er mee bezig bent.
Ik heb dit absoluut niet zo ervaren. Ook tijdens training (ik heb privetraining maar ook af en toe in een groepje met andere labradors) zie ik grote verschillen. De andere labradors komen voornamelijk uit een showlijn en zijn echt vele malen drukker en hebben bijna geen aandacht voor de baas. Bij Flits is het precies andersom, hij vindt andere hondjes nog wel spannend en interessant, maar zodra ik hem een commando geef of we gaan een apporteer oefening doen, dan is Flits erg gericht op mij en op het uitvoeren van de commando's.
Dus ook ik denk dat je echt niet perse een rustigere hond hebt als je een hond uit een showlijn hebt.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Ik denk dat je per nest en ouders moet bekijken.
En als je zelf rustig bent zullen je honden ook rustig worden.
50 % krijgen ze van hun ouders en de andere 50 % doe je zelf.
ik het ooit eens ergens gelezen dat gele labjes rustig zouden zijn, zwart stabiel en bruin stukken drukker.
Dat is hier absoluut niet zo en vind dat dan ook reinste kolder.
Ik heb een rustige gele maar ook een actieve clown geel, zwart idem en bruin ook idem, de een is rustig de ander iets drukker...maar zolang ze maar 1 x per dag kunnen los rennen zijn ze zo mak als een lammetje.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Angelique&Skip

Ongelezen bericht door Angelique&Skip »

(onze) Skip komt ook uit een showlijn. leuke naam he :D

althans, ik denk dat omdat zijn ouders allerlei cursussen hebben gedaan en nog shows lopen. ik wist niet dat er lijnen waren. iig kan onze skip nooit van een jachtlijn zijn 8) :lol: hij sleept graag met grote boomstammen, misschien ietsje uit een werklijn, ergens ver weg. op dit momenten wijzen alle vier de poten naar het plafond, :verliefd1: dus nu iig niet.

ik kan je wel een adres in Doorn geven als je een pup van een showlijn wilt, rustige honden, worden echt gefokt op vriendelijkheid. maar als ik naar skip kijk...heeeeel vriendelijk, maar rustig .... :eusasnooty:

:)
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Onze vorige lab ook een drukte maker,nu ons nieuw pupje ook veel rustiger tot nu toe,die toch ook actief kan zijn als het kan,beide uit de showlijn.en beide zwart.
Bud mis je nog steeds!
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

Karlien schreef:Een 'showlijn' (als we dat dan toch zo moeten noemen ...) is echt geen garantie voor een rustigere hond !!
Verder veel succes met je zoektocht! Twee is minstens twee x zoveel plezier als één ... :D
whahahah en hier kan ik over meepraten ik heb zo een niet rustige showhond hihihihiiih maar ohhhh zou ze echt niet meer kunnen missen
Skippiebal

@ LUPOS :

Stamboom Skip :

Vader : Storm vd waterlanspolder
opa : matisse vh notenbos
oma : sterre vd waterlandspolder
vader van opa : donalbain suede
moeder van opa : mabell vh notenbos
vader van oma : daleabbey jazz singer
moeder van oma : isabeau vd waterlandspolder

Moeder : recall romy racy kaila v. 't harde zand
opa : guideline's with a will
oma : heidi vd waterlandspolder
opa's vader : fieldvalley's fabianco
opa's moeder : winnie's copie it right
oma's vader : kampsall kompo
oma's moeder : hidde vh notenbos

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is! hihihi

@ dutchlab's : dat van die kleuren heb ik ook een keer gehoord, ik vind dat ook onzin, ik ken ook een blonde stuiterbal en een rustige bruine.
Dat van die 50/50 klinkt ook best logisch en zal er ongetwijfeld in mijn geval ook mee te maken hebben, hoewel ik in mijn aard rustig ben, word ik van Skip af en toe wel wat onrustiger of voel ik me wat opgelaten, ik moet dat (zeker bij een hond als Skip) meer loslaten denk ik. Maar ik vind het gewoon vervelend als Skip anderen tot last zou zijn.

Sommige fokkers doen als ze het nestje hebben al een "gedrag-testje"? bij de pups, andere fokkers vinden dat onzin, wat vinden jullie?

@ Angelique&Skip : Zeker een leuke naam! Ik kom er steeds meer tegen.
Het adresje in Doorn hoor ik graag van je!

Het is mij verder nu duidelijk dat een "showlijn" dus niet perse rustiger van aard is en zal ik het denk ik per fokker moeten bekijken?
Ik ben iig erg blij met jullie tips, hier kan ik wat mee, ik wil dit keer een beter overwogen keus maken.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Jaren heb ik bij de pups een gedrags test ondergaan.
En elke keer kwam daar hetzelfde uit als ik zelf al dacht, en hoe de pups zich zullen gaan ontwikkelen ligt toch ook aan de thuis situatie.
Dus zoek je rustige pup bij drukke mensen omdat deze rustige pup dan toch wel iets drukker zal worden-
Een iets drukker pup bij mensen met ervaring en rustige mensen.
Als fokker zijnde die je zoveel in een nest, je geeft ze 4 x eten of meer en je ziet hun houding.
Ik knuffel altijd veel draai ze dan op hun rug en zo zie je ook weer veel.
Maar men moet niet vergeten dat een labrador geen rustige hond is.
Dat is iets waar ik me altijd best aan erger kind vriendelijke rustige hond staat in de standaard.....maar hallo dat moet je wel eerst opvoeden en fanatiek meebezig gaan de eerste 2 jaar.
Een pup gaat onbezonnen met zijn baasjes mee, het is aan de baasjes om hem te begeleiden in alle fases die ze door maken.
Als advies zou ik je adviseren lees de boeken van Jan Fennell en kijk veel naar Ceasar Milan, zo leer je van beide erg veel, en als dan die 2 de lab komt ben je zo goed voorbereid...komt het helemaal goed.

Ik bekijk even de stamboom van je hond....maar is grotendeels dual purpose lijn.
Uit Finland moeten honden een workingtest ondergaan voordat er met ze gefokt mag worden.
En de Notenbos honden werd ook fanatiek meegejaagt.
Guidelines With A will van Ronald Wormgoor werd ook zowel show als mee gejaagt.
Net zoals de waterlands Polder zijn volgens mij, correct me if I´m wrong bejaagde honden.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Skippiebal

@ Dutchslab's : Dank je voor al deze informatie, ik had inderdaad begrepen dat de Notenbosjes en de Waterlandspoldertjes vooral jachthondjes zijn, Skip vindt jachtoefeningetjes ook erg leuk!
Met Skip heb ik oa bij een Martin Gaus hondenschool getraind, ik kijk ook graag naar Ceasar Milan, maar ik heb begrepen dat die twee niet echt met elkaar door een deur kunnen?
Bij MG leerde ik vooral positief gedrag te belonen, negatief gedrag te negeren/voorkomen, en geduld te hebben, lukt het nu niet?, wellicht een volgende keer wel! en die "goede" keer dan belonen, dat ging opzich goed, maar toen ik een jachttraining ging doen moest ik eigenlijk strenger zijn, terwijl ik dacht als het niet helemaal lukte "volgende keer beter".
CM heeft weer een hele andere aanpak waar ik af en toe wel eens wat van gebruik. Voor mij staat voorop dat ik plezier heb met mijn hond en dat hij zich weet te gedragen wanneer dat van hem verlangt wordt.
Ik zeg vaak "hij luistert 9 van de 10 keer, en dus soms die 10e keer net even niet, het blijft een dier en geen robot.
Ach, Skip is een heerlijk beestje hoor!

Ik ga me eens verdiepen in de boeken van Jan Fennel en weet al weer meer waar ik bij de aanschaf van een nieuwe pup allemaal nog op zou kunnen letten.
Ik stel de informatie die jij als kenner geeft zeer op prijs!
Angelique&Skip

Ongelezen bericht door Angelique&Skip »

Skip komt van Labrador Garden. je kunt even googlen :)
destiny is zijn moeder :D hij lijkt zelfs op haar.
Plaats reactie