Het is iets wat me altijd al leuk heeft geleken, maar uiteraard wilde ik zowieso wachten tot Skip enigzins stabiel was.
En aangezien ik wel het idee heb dat hij dat nu aardig is, begint het gevoel heviger te worden, voor mij is het duidelijk! Ik wil er graag een pupje bij!
Overigens heb ik er geen haast mee en wil ik me goed orienteren.
Voor zover ik me kan herinneren heb ik altijd een voorliefde voor de labrador gehad.
Maar bij de aanschaf van Skip was ik toch van een aantal dingen niet voldoende op de hoogte.
Zo wist ik niet dat er werklijnen en showlijnen waren.
Hoewel ik het volgen van cursussen geen enkel probleem en juist heel erg leuk vind, wilde ik vooral gewoon een lieve huishond, en geloof me dat is Skip zeker.
Maar ondertussen weet ik ook dat Skip uit een werklijn schijnt te komen en dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij zo super energiek en grensverleggend is.
Hij is erg leergierig en zit altijd bij de beste van de klas, maar ook is hij erg snel afgeleid en overprikkeld en gaat dan "hyperen" (lees: wordt erg rusteloos).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op Skip en super trots op de (knappe) hond die hij is, maar de volgende keer graag een iets relaxter type
Zo zat ik zelf wat meer aan een showlijn te denken of een combi van werk en show.
En natuurlijk wat meer navraagwerk doen bij een eventuele fokker.
Iemand ideeen hierover?
Alle tips zijn welkom!