Vuil oren en stinkoren
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Vuil oren en stinkoren
Weiser heeft al een tijdje last van vuil en stinkoren,ben al twee keer naar de DA geweest om te kijken of hij geen oorontsteking heeft,dus Geen oorontsteking.
Ben nu al een dikke week elke dag zijn oren met oorreiniger aant doen en dan al het vuil(dik bruin spul)uit zijn oren te halen,ze zijn zuiverder maar stinken nog steeds,zijn oorschelpen zijn ook niet wittig vanbinnen maar grijs(het zijn steekoortjes)iemand ervaring mee.
Nu moet ik wel zeggen dat hij twee jaar geleden geopereerd is aan kruisbanden en hij een soort van ziekenhuisbacterie opgelopen heeft(echt een ellende geweest heel veel antibiotica gehad,bijna een jaar aan een stuk,elke drie weken een swap laten nemen op de wondes om te kijken welke bacterie erop zat en dan antibiotica,na drieweken weer swap en weer ander bacterieen ontdekt,andere antibiotica,op een gegeven moment was er een zeer resistente bacteri gevonden waarbij het heel moeilijk was om er nog antibiotica voor te vinden,maar swat dat is nu gelukkig onder controle,de da zegt dat hij er altijd gevoelig voor blijft,dus regelmatig als hij een wondje heeft geneest dat niet,dan weer naar da en 9van de 10 ist weer drie weken antibiotica,de da zegt dat zijn oren daar ook veel mee te maken hebben en hij er veel last van zal blijven hebben,tussen zijn balletjes had hij ook veel zwart waar hij steeds aan likte,na een hele tijd hem om de drie dagen te wassen met speciale shampoo is hij hier ook bijna van verlost,dus nu zijn oortjes nog.
Ben nu al een dikke week elke dag zijn oren met oorreiniger aant doen en dan al het vuil(dik bruin spul)uit zijn oren te halen,ze zijn zuiverder maar stinken nog steeds,zijn oorschelpen zijn ook niet wittig vanbinnen maar grijs(het zijn steekoortjes)iemand ervaring mee.
Nu moet ik wel zeggen dat hij twee jaar geleden geopereerd is aan kruisbanden en hij een soort van ziekenhuisbacterie opgelopen heeft(echt een ellende geweest heel veel antibiotica gehad,bijna een jaar aan een stuk,elke drie weken een swap laten nemen op de wondes om te kijken welke bacterie erop zat en dan antibiotica,na drieweken weer swap en weer ander bacterieen ontdekt,andere antibiotica,op een gegeven moment was er een zeer resistente bacteri gevonden waarbij het heel moeilijk was om er nog antibiotica voor te vinden,maar swat dat is nu gelukkig onder controle,de da zegt dat hij er altijd gevoelig voor blijft,dus regelmatig als hij een wondje heeft geneest dat niet,dan weer naar da en 9van de 10 ist weer drie weken antibiotica,de da zegt dat zijn oren daar ook veel mee te maken hebben en hij er veel last van zal blijven hebben,tussen zijn balletjes had hij ook veel zwart waar hij steeds aan likte,na een hele tijd hem om de drie dagen te wassen met speciale shampoo is hij hier ook bijna van verlost,dus nu zijn oortjes nog.
Bud mis je nog steeds!
-
- Speurneus
Je kan even aan je da vragen of zij ze wil spoelen voor je dmv een roesje. Niet de leukste oplossing, maar vaak wel doeltreffend. Je hebt best kans dat die rommel nog niet uit zn lichaam is en dat dat tot uiting komt via zn oortjes.
Wat je ook kunt doen is je hond een reinigingskuurtje (bijv. groene leem) geven, maar dat zou ik zelf doen onder begeleiding van een (holistische) dierenarts.
Zeker gezien de problemen die je al hebt.
Beterschap en succes.
Wat je ook kunt doen is je hond een reinigingskuurtje (bijv. groene leem) geven, maar dat zou ik zelf doen onder begeleiding van een (holistische) dierenarts.

Beterschap en succes.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Els schreef:Je kan even aan je da vragen of zij ze wil spoelen voor je dmv een roesje. Niet de leukste oplossing, maar vaak wel doeltreffend. Je hebt best kans dat die rommel nog niet uit zn lichaam is en dat dat tot uiting komt via zn oortjes.
Wat je ook kunt doen is je hond een reinigingskuurtje (bijv. groene leem) geven, maar dat zou ik zelf doen onder begeleiding van een (holistische) dierenarts.Zeker gezien de problemen die je al hebt.
Beterschap en succes.
Met een holistische da heb ik eigenlijk geen ervaring(ken er zelfs in Belgie geen)en ben een beetje bang geworden om bij Weiser iets te gebruiken voor het inerlijke zonder onze da zijn goedkeuring(de da die we nu hebben heeft veel ellende moeten oplossen van de andere da,die de operatie heeft gedaan en het niet erg vondt van de wonden

Bud mis je nog steeds!
-
- Speurneus
Ik heb zelf een hond met chronische oorklachten en liet eens in de zoveel tijd zn oren spoelen, nu kan ik het zelf. Er komt dan zo ontzettend veel rotzooi uit, dat is gewoon zielig.bud en weiser schreef:Els schreef:Je kan even aan je da vragen of zij ze wil spoelen voor je dmv een roesje. Niet de leukste oplossing, maar vaak wel doeltreffend. Je hebt best kans dat die rommel nog niet uit zn lichaam is en dat dat tot uiting komt via zn oortjes.
Wat je ook kunt doen is je hond een reinigingskuurtje (bijv. groene leem) geven, maar dat zou ik zelf doen onder begeleiding van een (holistische) dierenarts.Zeker gezien de problemen die je al hebt.
Beterschap en succes.
Met een holistische da heb ik eigenlijk geen ervaring(ken er zelfs in Belgie geen)en ben een beetje bang geworden om bij Weiser iets te gebruiken voor het inerlijke zonder onze da zijn goedkeuring(de da die we nu hebben heeft veel ellende moeten oplossen van de andere da,die de operatie heeft gedaan en het niet erg vondt van de wonden![]()
)en ook voor Weiser een jaar Ab is niet niets geweest,daar nog de pillen voor zijn maag bij als hij de ab weer eens niet verdroeg,en enterol voor de diaree dat hij kreeg van de ab,pfff als ik aan die tijd terug denk,wat zag ik het dikwels niet meer zitten als de een bacterie weer weg was en weer een ander gevonden,gelukkig is het allemaal redelijk goed gekomen.
Bespreek het eens met je da en ook dat je wilt testen op gisten, zoals Ilsef hierboven zegt. Iedere oorzaak heeft een gevolg, maar je moet bij de basis beginnen om het probleem aan te pakken.
Groetjes,
Els
Els
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Els schreef:bud en weiser schreef:Els schreef:Je kan even aan je da vragen of zij ze wil spoelen voor je dmv een roesje. Niet de leukste oplossing, maar vaak wel doeltreffend. Je hebt best kans dat die rommel nog niet uit zn lichaam is en dat dat tot uiting komt via zn oortjes.
Beterschap en succes.
Met een holistische da heb ik eigenlijk geen ervaring(ken er zelfs in Belgie geen)en ben een beetje bang geworden om bij Weiser iets te gebruiken voor het inerlijke zonder onze da zijn goedkeuring(de da die we nu hebben heeft
veel ellende moeten oplossen van de andere da,die de operatie heeft gedaan
en het niet erg vondt van de wonden![]()
)en ook voor Weiser
een jaar Ab is niet niets geweest,daar nog de pillen voor zijn maag bij als hij
de ab weer eens niet verdroeg,en enterol voor de diaree dat hij kreeg van de
ab,pfff als ik aan die tijd terug denk,wat zag ik het dikwels niet meer zitten
als de een bacterie weer weg was en weer een ander gevonden,gelukkig is
het allemaal redelijk goed gekomen.
Is er tegen gisten iets te doen,en met welk product.
Ga volgende week nog eens een afspraak maken.
Onze vorige lab had ook veel ooronstekingen,Weiser heeft voor de operatie nooit oorproblemen gehad.
Ik heb zelf een hond met chronische oorklachten en liet eens in de zoveel tijd zn oren spoelen, nu kan ik het zelf. Er komt dan zo ontzettend veel rotzooi uit, dat is gewoon zielig.
Bespreek het eens met je da en ook dat je wilt testen op gisten, zoals Ilsef hierboven zegt. Iedere oorzaak heeft een gevolg, maar je moet bij de basis beginnen om het probleem aan te pakken.
Bud mis je nog steeds!
-
- Middelgrote hondenneus
ik heb voor Sam altijd Surolan gehad tegen gisten, wel nadat zijn oren goed schoongespoeld waren, anders blijf je in een cirkeltje zitten.
Surolan kan je ook preventief geven wanneer de oren schoon zijn, dus na het zwemmen bijv. Hielp hier prima, na 4 jaar op en af oorontstekingen, met spoelen en daarna surolan nooit geen probleem meer met de oren gehad.
Succes!
Surolan kan je ook preventief geven wanneer de oren schoon zijn, dus na het zwemmen bijv. Hielp hier prima, na 4 jaar op en af oorontstekingen, met spoelen en daarna surolan nooit geen probleem meer met de oren gehad.
Succes!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
-
- Speurneus
Surolan is op prednison basis en de vraag is of je dat wel preventief wilt gaan geven. Ik kies zelf liever voor Puur oor of voor Espree dan voor troep als Prednison, met alle gevolgen van dien.
Verder bevat Surolan een antbioticum, een corticosteroid én een anti schimmel. Steeds maar antibiotica in een oor zonder de oorzaak aan te pakken maakt het probleem op den duur alleen maar erger.
Verder bevat Surolan een antbioticum, een corticosteroid én een anti schimmel. Steeds maar antibiotica in een oor zonder de oorzaak aan te pakken maakt het probleem op den duur alleen maar erger.
Groetjes,
Els
Els
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Lastig verhaal hoor dit
Na een jaar van diverse soorten ab zal er van zijn weerstand weinig meer over zijn ben ik bang, dus daar zou ik eerst aan gaan werken.
De test op gisten en mijten (diverse soorten) zou ik zeker laten doen, hieronder staat een link met een stukje over oormijt maar er zijn nog veel meer soorten mijten en gisten, google er maar eens op.
In ieder geval uit het water houden (niet zwemmen) en zijn oren door laten spoelen vind ik ook een goede tip.
Dat heeft bij mijn Sam uitstekend geholpen en na langere tijd op ander voer te zijn overgestapt heeft hij geen last meer van zijn oren
AB en ab bevattende middelen zou ik waar het kan vermijden nu, dat heeft hij inmiddels wel genoeg gehad dacht ik zo.
Veel succes in ieder geval want het zijn nare klachten
http://www.causus.be/doorverwijzing.cfm?Id=136" onclick="window.open(this.href);return false;

Na een jaar van diverse soorten ab zal er van zijn weerstand weinig meer over zijn ben ik bang, dus daar zou ik eerst aan gaan werken.
De test op gisten en mijten (diverse soorten) zou ik zeker laten doen, hieronder staat een link met een stukje over oormijt maar er zijn nog veel meer soorten mijten en gisten, google er maar eens op.
In ieder geval uit het water houden (niet zwemmen) en zijn oren door laten spoelen vind ik ook een goede tip.
Dat heeft bij mijn Sam uitstekend geholpen en na langere tijd op ander voer te zijn overgestapt heeft hij geen last meer van zijn oren

AB en ab bevattende middelen zou ik waar het kan vermijden nu, dat heeft hij inmiddels wel genoeg gehad dacht ik zo.
Veel succes in ieder geval want het zijn nare klachten

http://www.causus.be/doorverwijzing.cfm?Id=136" onclick="window.open(this.href);return false;
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus