Getest...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Getest...

Ongelezen bericht door Pandora »

Gistermiddag nog even met mijn jongen op stap geweest voor we gingen werken.
Ik had Ramses neergezet voor een basis oefening vooruitsturen dus die zat klaar er lag een dummy en ik stond een stukje verderop, op het punt om het commando te geven...
En toen kwamen er ineens twee meisjes met ieder een pony aan de hand de hoek om zetten. Ik kan Ramses niet op pony's af laten rennen dus hij moest even wachten. Niet dat hij iets met de pony's of die meisjes doet maar niet alle pony's en meisjes blijven 'cool' als er een grote zwarte hond op ze af komt sprinten.
Ramses zat netjes te wachten midden op het pad en de meisjes liepen babbelend met hun pony langs hem, kloppen achteloos even op zijn kop, schoppen de dummy langs hem een paar meter verderop en hij blijft netjes zitten tot het hele circus gepasseerd is, kijkt naar mij, kijkt naar waar de dummy beland is en wacht af.... staat even op omdat hij toch wat onzeker wordt maar gaat op de zitfluit meteen weer zitten...
"Nou, mevrouw, uw hond luistert wel heel goed hoor!" zegt één van die meiden omdat hij op mijn fluitje weer ging zitten. Ik dacht: "Jullie weten niet half hoe braaf hij nu eigenlijk is!" :D
Soms is het zo'n kanjer! :verliefd1:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

ooooohooohhhh rammie wat goed van je~:klasse:~
Ze weten idd niet half hoe moeilijk deze situatie was. ( dit valt ook niet te trainen toch? :lol: ) :respect:
Afbeelding
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Geweldig joh! Hond op pony's laten afstormen was inderdaad geen strak plan geweest gezien het vluchtdieren zijn. Ook als de hond niet doet, dat was wel heel intimiderend geweest!

Wel asociaal dat ze aan hem gingen zitten en aan de dummy, dat vind ik niet kunnen!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wauw wat knap van Ramses, super braaf hoor.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wauw!!
Da's wel heel knap!!
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

Dat was nog eens een mooie trainingssituatie en wat kun je dan trots zijn, als ze het zo goed doen :wink:
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ilsemarie schreef:Geweldig joh! Hond op pony's laten afstormen was inderdaad geen strak plan geweest gezien het vluchtdieren zijn. Ook als de hond niet doet, dat was wel heel intimiderend geweest!

Wel asociaal dat ze aan hem gingen zitten en aan de dummy, dat vind ik niet kunnen!
Ramses heeft niks met of tegen paarden dus ik wist dat hij deze situatie in principe wel aan kon. Pandora had ik ingefloten want die vind het zeer grappig om paarden/pony's even te laten schrikken :twisted:

Die meisjes waren niet asociaal, die gedroegen zich zoals meisjes van die leeftijd (ongeveer 11 en 13 jaar) nu eenmaal doen, impulsief en onbevangen. Ze groetten heel vriendelijk en hielden op hun manier rekening met ons door rustig langs Ramses te lopen. Weten zij veel wat een dummy is... een veel gebruikte dummy ziet er voor hen uit als 'een viezig zakje met onbekende inhoud' waar je tegenaan schopt om het eens nader te onderzoeken. En een rustige vriendelijke hond kan je toch best even vriendelijk aaien of bekloppen als je langsloopt?
Niks mis met die meiden, voor Ramses was het een onverwachte mooie test die hij goed heeft doorstaan.
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

wereld gozer! :verliefd1:
heel knap hoor :applaus:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

wat een wereld vent toch. :verliefd1:
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

@pandora: Misschien staat het er niet duidelijk maar ik bedoelde juist te zeggen dat ik vind dat je het goed hebt gedaan ;)

En over wel of niet aaien, tja... ik heb altijd geleerd, nooit zomaar een hond aaien, altijd eerst aan de baas vragen! Want je weet nooit of de hond het wel fijn vind, hij kan er nog zo lief uit zien maar je weet het niet. Maargoed, zulke dingen zijn ook voor iedereen anders natuurlijk!
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Ik vind dit écht heel knap van Ramses hoor.

Zoiets heb ik met Wobbe nooit voor elkaar gekregen.
Ben ook met hem 3 jaar naar de hondenschool geweest.
Er was dan zo'n oefening : hond laten liggen en weggaan. Elke keer als ik ongeveer 4 meter bij hem vandaan was , kwam hij afgespurt.
Het lukte écht niet, mocht op de duur zelfs niet meer meedoen. Was ik best boos om. Wobbe kwam wel naar mij, het was niet dat hij alle lesgroepen ging verstoren hoor. Maar ja, wobbe was best een koppig manneke, véééél te alert....hij moest en zou alles zien en was nooit rustig.

Nog een dikke proficiat voor Ramses en jou hoor !! Vind het geweldig.
Groetjes
Martine
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ilsemarie schreef:@pandora: Misschien staat het er niet duidelijk maar ik bedoelde juist te zeggen dat ik vind dat je het goed hebt gedaan ;)

En over wel of niet aaien, tja... ik heb altijd geleerd, nooit zomaar een hond aaien, altijd eerst aan de baas vragen! Want je weet nooit of de hond het wel fijn vind, hij kan er nog zo lief uit zien maar je weet het niet. Maargoed, zulke dingen zijn ook voor iedereen anders natuurlijk!
Weet ik, ik voel me helemaal niet aangevallen ofzo :wink:

Wat ik wilde zeggen was dat dit nu eenmaal de situatie is. Die meisjes doen wat wat meisjes doen op die leeftijd, hebben geen idee waar ik mee bezig ben dus ik kan ook niet van ze verwachten om anders te reageren dan dit maar dat maakt nog niet dat ze asociaal zijn, ze waren juist heel sociaal en beleefd maar ook heel onwetend over wat ik aan het doen was. Dit soort dingen gebeuren als je traint in een gebied waar ook andere mensen rondlopen maar dat maakt het juist ook wel leuk en soms grappig. Voor Ramses was het gewoon een leuke, onverwachte test die hij heel goed doorstaan heeft.

Heel mooi dat jij geleerd hebt dat je niet zomaar een hond mag aaien! Complimenten aan je ouders! :klasse: Maar dat is niet vanzelfsprekend helaas. Pandora en ik doen Snuffelcolleges op basisscholen om kleine kinderen te leren dat ze niet zomaar een hond mogen aaien, veel kinderen hebben geen idee, leren dit niet van hun ouders. Ik maak ook regelmatig mee dat ouders hun kinderen gewoon naar mijn honden sturen om ze te aaien zonder dit eerst aan mij te vragen :confused: "Want dat zijn altijd van die lieve honden, die doen niks!" Ja, je zal ze de kost moeten geven...
Afbeelding
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

woow...wat super knap van pandora en ook: wat superknap van jou!
je het t je hond toch maar mooi aangeleerd! petje af!!! :applaus:
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Knap hoor van Ramses :klasse:
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Dit is echt ontzettend knap van Ramses. Toppertje.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie