Ik had Ramses neergezet voor een basis oefening vooruitsturen dus die zat klaar er lag een dummy en ik stond een stukje verderop, op het punt om het commando te geven...
En toen kwamen er ineens twee meisjes met ieder een pony aan de hand de hoek om zetten. Ik kan Ramses niet op pony's af laten rennen dus hij moest even wachten. Niet dat hij iets met de pony's of die meisjes doet maar niet alle pony's en meisjes blijven 'cool' als er een grote zwarte hond op ze af komt sprinten.
Ramses zat netjes te wachten midden op het pad en de meisjes liepen babbelend met hun pony langs hem, kloppen achteloos even op zijn kop, schoppen de dummy langs hem een paar meter verderop en hij blijft netjes zitten tot het hele circus gepasseerd is, kijkt naar mij, kijkt naar waar de dummy beland is en wacht af.... staat even op omdat hij toch wat onzeker wordt maar gaat op de zitfluit meteen weer zitten...
"Nou, mevrouw, uw hond luistert wel heel goed hoor!" zegt één van die meiden omdat hij op mijn fluitje weer ging zitten. Ik dacht: "Jullie weten niet half hoe braaf hij nu eigenlijk is!"
Soms is het zo'n kanjer!