Dosering glucosamine

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Misschien is dit wat voor jou:

http://www.huisdierendokter.nl/artrose.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De bijsluiter van de Aplazyl heb ik niet zo snel, ik weet wel dat ergens op BP de ingredienten staan, ik weet wel van iemand dat het haar hond erg goed heeft geholpen.

http://www.newpharma.nl/apotheek/aplazy ... 20-nf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Roos

Ze hebben het in het aplazyltopic trouwens ook over accupunctuur, dit is iets wat ik zelf serieus overweeg mocht Dewi het moeilijk krijgen met lopen.
Misschien het overwegen waard?
Hieronder de ingredienten van Aplazyl, klinkt helemaal niet verkeerd.

De samenstelling van aplazyl is : groenlipmosselpoeder, glucosaminesulfaat, chondroitinesulfaat, algenpoeder(chlorella)

visolie, brandnetelpoeder (Urtica urens)

Toevoegingsmiddelen: oligoelementen mangaanaminozuurchelaat extract van duivelsklauw en extract wierook ( Boswellia
serrata)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Bedankt voor de info Roos, Aplazyl lijkt me wel wat maar ik heb even gekeken naar het gebruik ervan en er staat dat het word toegediend door middel van kuren, dus twee keer per jaar een kuur zeg maar.

Groeiende puppies: ½ tablet per dag vanaf de 6de week tot 6 maanden.
Herstelperiode en sporthonden: 1 tablet per 10 kg per dag gedurende 1 of 2 maanden.
Oude honden: 1 tablet (< 20 kg), 2 tabletten (> 20 kg) per dag gedurende 3 maanden en 2 kuren per jaar.
Drachtige teven: 1 tablet (< 20 kg), 2 tabletten (> 20 kg) per dag gedurende de laatste maand voor de bevalling en 2 maanden na de bevalling.

Ik kan hier ook niks vinden over ondersteuning voor "jonge" honden met artrose?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik overweeg momenteel goud-accupunctuur. Heeft iemand hier ervaring daarmee?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Wat ik in dat aplazyltopic las is dat als je hond niet goed reageert op gewone accupunctuur, er een grote kans is dat hij/zij ook niet goed zal reageren op goudaccupunctuur, dus misschien kun je dat eerst proberen?

Volgens mij heeft iemand hier het gedaan, maar wie dat ook al weer was :confused:
Even zoeken op mijn naam Els, ik heb daar ooit ook een topic over gehad en anders misschien even een nieuwe aanmaken, dan heb je meer kans dat iemand het leest die dit weet. :wink:

@ Sharon Ik zal het navragen voor je hoe zij de Aplazyl heeft gegeven, kom ik nog op terug....
Els
Speurneus
Speurneus

Ik dacht aan Mariëlle van Yari, maar weet t niet zeker. heb haar al een berichtje gestuurd. :wink:
Groetjes,
Els

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Tijdens mijn zoveelste zoektocht op internet kwam ik dit tegen:

Corta-RX Ultimate Solution

Er word veel over gesproken op Barfplaats en ook op voernatuurlijk zag ik er een stukje over staan.
Het word niet verkocht in Nederland, zo te lezen besteld iedereen het in Amerika en dat is wel weer balen want heb geen creditcard :?
Ik lees er namelijk hele goede ervaringen over, iemand die het kent?
Afbeelding

Roos

Ik ken alleen de verhalen die jij ook kent, ben ook wel nieuwsgierig...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Ik ken alleen de verhalen die jij ook kent, ben ook wel nieuwsgierig...
Ik heb mijn vraag even bij voernatuurlijk gesteld :)
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus

Ik ken het product ook alleen van horen zeggen. Ik heb ook geen credti card en heb geen idee waar je dit verder zou kunnen bestellen.
Groetjes,
Els

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ik denk dat ik toch voor de Corta-RX Ultimate Solution wil gaan, ik lees daar zulke goede ervaringen over op barfplaats en voernatuurlijk.
Dit zijn de ingrediënten:

Bevat: hyaluronic acid,Devils Claw-Yucca Collagen-Creatine
Glucosamine-MS--Chondroitin

Analyses:
Moisture Max 68.00%
Glycine 2.00%
Glutamine 2.00%
Proline 0.62%
Glutamic Acid 0.60%
Glucuronic Acid 1.00%
Arginine 0.42%
Aspartic Acid 1.00%
Lysine 1.00%
Threonine 0.16%
hyaluronic acid 5mg/2.5ml
Creatine - 50mg/2.5ml

Ik denk dat ik maar even een oproepje plaats op barfplaats, misschien mag/kan ik met iemand mee bestellen.
Afbeelding

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Groene Os, het werd mij ernstig afgeraden door Erwin van Gijtenbeek in Heiloo, was daar op ortomoculair concult ik gebruik zelf gluco van Puur Natuur.

Waarom geen Groene Os?
Bevat vitamine C, dat maakt de hond al bergen aan, en heeft een hond met gewrichtsproblemen keihard nodig. Geef je Groene Os, stopt de hond met zelf aanmaken en dat wil ej echt niet meemaken.
Nog een puntje van groene os, het beval calcium;
de voeding bevat voldoende Calcium. Een overmaat aan Calcium verhoogt de renale uitscheiding van magnesium, waardoor een tekort hieraan kan ontstaan. Doordat Joint comp geen calcium bevat is het ook geschikt voor jonge dieren.
Magnesium is van groot belang voor de aanmaak van bot. Dus ja...Neem er je voordeel mee :D
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Desdemona schreef:Groene Os, het werd mij ernstig afgeraden door Erwin van Gijtenbeek in Heiloo, was daar op ortomoculair concult ik gebruik zelf gluco van Puur Natuur.

Waarom geen Groene Os?
Bevat vitamine C, dat maakt de hond al bergen aan, en heeft een hond met gewrichtsproblemen keihard nodig. Geef je Groene Os, stopt de hond met zelf aanmaken en dat wil ej echt niet meemaken.
de voeding bevat voldoende Calcium. Een overmaat aan Calcium verhoogt de renale uitscheiding van magnesium, waardoor een tekort hieraan kan ontstaan. Doordat Joint comp geen calcium bevat is het ook geschikt voor jonge dieren.
Magnesium is van groot belang voor de aanmaak van bot. Dus ja...Neem er je voordeel mee :D
He bah, wij geven het al zo lang :(

Ik heb een tijdje geleden trouwens mail contact gehad met iemand van de Groene os hierover, ik kreeg netjes een mail terug:

Heftig als er op deze jonge leeftijd sprake is van artrose. Bij artrose is glucosamine inderdaad het eerste middel om in te zetten. Het is wel wonderlijk dat het effect toch gering is. Glucosamine werkt bijna altijd als het samen gaat met beweging. U mag de dosering weer verhogen, zolang het maar niet laxerend werkt. Als er tevens sprake is van klachten van de banden en kapsels kunt u overwegen om Pees compositum in te zetten. Ook kunt u denken aan visolie of trias omega i.p.v. teunisbloemolie. Tenslotte: als de darmflora niet in orde is (bijvoorbeeld door het gebruik van antibiotica voorheen), worden voedingsstoffen minder goed opgenomen. Probioforte kan een bijdrage leveren aan een betere opname en dus een groter effect van de ingenomen middelen.

Visolie geven we er al bij en wat ik uit de mail begrijp is dat het toch eigenlijk al voldoende zou moeten werken, aangezien dat niet het geval is bij Noah maak ik deze pot op (met een verhoogde dosering) en daarna stappen we over naar Corta RX.
Afbeelding

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Desdemona schreef:Groene Os, het werd mij ernstig afgeraden door Erwin van Gijtenbeek in Heiloo, was daar op ortomoculair concult ik gebruik zelf gluco van Puur Natuur.

Waarom geen Groene Os?
Ik had dit ook gelezen op BP. Aangeraden werd een goede glucosamine zonder calcium + een goede visolie (Doils Joint). Gelukkig geef/gaf ik beiden :) .
Ik geef ook Teunisbloemolie, maar of dat nou zoveel doet?
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Zo zie je maar, denk je het al die tijd goed te doen en dan lees je later weer heel iets anders....
Een goede visolie geven wij er gelukkig ook bij sinds een lange tijd (daarvoor altijd van de kruidvat) en ook de teunisbloemolie krijgt hij binnen.
Afbeelding

Plaats reactie