Spelen slecht voor gewrichten?
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

Spelen slecht voor gewrichten?
Hoi,
Milow is nu 20 maanden oud. Hij is een ontzettend energiek en beweegelijk hondje. Hij blijft veel smaller dan zijn leeftijdsgenoten...heeft een enorme spiermasse en geen grammetje vet. Volgens de fokker overheerst bij hem vooral het gen uit de werklijn. Wij vinden het prachtig. Hij gaat mee hardlopen, fietsen (kan een uur naast de fiets lopen zonder te hijgen of moe te worden) en we wandelen veel. In huis is hij lekker rustig, slaapt veel en buiten één en al energie.
Nou heeft de buurvrouw sinds een aantal weken een nieuwe hond. Een heidwachtel van 2 jr oud. Onze honden zijn heel erg aan elkaar gewaagd qua kracht, snelheid, wendbaarheid...etc. We wonen aan de rand van het bos en komen elkaar bijna elke dag wel een keer tegen. De honden vinden het geweldig volgens mij. Ze rennen achter elkaar aan, slepen met stokken, dagen elkaar uit...en zijn heerlijk aan het spelen. Ook Barry (de buurhond) heeft enorm veel energie. Dus als die honden met elkaar aan het spelen zijn, dan komt daar een energie bij vrij...niet normaal. Het is echt race, snelle wendingen maken, springen over elkaar heen, rollebollen..etc. Nou vraag ik me af of dit ook schadelijk is voor Milow. Is dit niet heel belastend voor zijn gewrichten? of maakt het voor een volgroeide lab niet uit? We treffen elkaar één keer per dag en dan spelen de honden ergens tussen een half uur en een uur en dan gaan we beide weer ons eigen weg.
Ook spelen en sjouwen ze veel met stokken. Ze nemen een stok in de bek en rennen dan achter elkaar aan. Ook hier heb ik mijn twijfels over...is dit niet gevaarlijk? Aan de éne kan denk ik: 'ze moeten wel hond kunnen zijn' en aan de andere kant wil ik ook niet dat één van de twee gewond raakt.
Alle tips en adviezen zijn welkom hoor.
Milow is nu 20 maanden oud. Hij is een ontzettend energiek en beweegelijk hondje. Hij blijft veel smaller dan zijn leeftijdsgenoten...heeft een enorme spiermasse en geen grammetje vet. Volgens de fokker overheerst bij hem vooral het gen uit de werklijn. Wij vinden het prachtig. Hij gaat mee hardlopen, fietsen (kan een uur naast de fiets lopen zonder te hijgen of moe te worden) en we wandelen veel. In huis is hij lekker rustig, slaapt veel en buiten één en al energie.
Nou heeft de buurvrouw sinds een aantal weken een nieuwe hond. Een heidwachtel van 2 jr oud. Onze honden zijn heel erg aan elkaar gewaagd qua kracht, snelheid, wendbaarheid...etc. We wonen aan de rand van het bos en komen elkaar bijna elke dag wel een keer tegen. De honden vinden het geweldig volgens mij. Ze rennen achter elkaar aan, slepen met stokken, dagen elkaar uit...en zijn heerlijk aan het spelen. Ook Barry (de buurhond) heeft enorm veel energie. Dus als die honden met elkaar aan het spelen zijn, dan komt daar een energie bij vrij...niet normaal. Het is echt race, snelle wendingen maken, springen over elkaar heen, rollebollen..etc. Nou vraag ik me af of dit ook schadelijk is voor Milow. Is dit niet heel belastend voor zijn gewrichten? of maakt het voor een volgroeide lab niet uit? We treffen elkaar één keer per dag en dan spelen de honden ergens tussen een half uur en een uur en dan gaan we beide weer ons eigen weg.
Ook spelen en sjouwen ze veel met stokken. Ze nemen een stok in de bek en rennen dan achter elkaar aan. Ook hier heb ik mijn twijfels over...is dit niet gevaarlijk? Aan de éne kan denk ik: 'ze moeten wel hond kunnen zijn' en aan de andere kant wil ik ook niet dat één van de twee gewond raakt.
Alle tips en adviezen zijn welkom hoor.
-
kiaora
lekker laten spelen! Ze zijn beiden volgroeid en er kan natuurlijk altijd wat gebeuren,maar dat is ook als jij met ze speelt.
En dat samen spelen met stokken doen ze hier ook. Ik vind het gevaarlijker als ik de stok weg zou weg gooien en daar racen ze samen op af.
Veel plezier samen zou ik zo zeggen...
En dat samen spelen met stokken doen ze hier ook. Ik vind het gevaarlijker als ik de stok weg zou weg gooien en daar racen ze samen op af.
Veel plezier samen zou ik zo zeggen...
-
rimanime
- Speurneus

Alleen het spelen met de stok zou ik niet doen.......Is/kan echt levensgevaarlijk zijn. Je gevoel is dus goed
Verder lekker laten rennen zou ik zeggen.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
- roxy
- Middelgrote hondenneus

Jim is bijna 14 maanden een speelt, scheurt, zwemt, rent duikelt ook overal achteraan, 1x daags gaan we een uur tot anderhalf uur met zijn vriendin op pad en dan gebeurd het ook, als er geen hond is om te spelen laat ik hem een aantal keren de bal halen om zijn energie kwijt te raken. Het zijn toch honden ze moeten wel kunnen spelen.
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

- roxy
- Middelgrote hondenneus

Hmmm nou ik wil niet zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben hahaaa waarschijnlijk de andere meer, dit is ook mijn eerste lab hoor, maar een hond moet toch kunnen rennen en spelen etc. dat vind de dierenarts hier ook, en natuurlijk kan er iets niet goed gaan, waardoor ze er iets aan over houden, maar ook wij kunnen een verkeerde stap doen die gevolgen heeft. Alles met mate denk ik altijd maar, niet overdrijven alleen zwemmen mag en kan onbeperkt altijd goed.... Ik gooi de bal echt een bepaald aantal keren gedurende de wandeling en eigenlijk alleen als er geen andere honden zijn om te spelen het is bij mij het een of het ander.
Mijn oh zo lieve sul heeft zich overigens net voor het eerst van zijn "donkere" kant laten zien hahaha, schrok me dood, toen hij klein was is hij min of meer een beetje aangevallen door een kleine maltezer/shishu die kwam hij net weer tegen en BOEMMMM Jim dacht hey wacht ff jij bent die ene
maar nu ben ik sterker en groter, moest hem echt tegenhouden, JIm die in die 14 maanden nog never gegromd heeft tegen een andere hond en alleen maar heel onderdanig is
liet nu toch even een andere kant zien
Zoon en ik waren al bang dat hij zichzelf nooit zou verdedigen maar daar hoef ik nu niet meer over te twijfelen...... 
Overigens is Jim ook een gespierde smalle lab, is behoorlijk groot en weegt 30.4 kilo... Ik krijg dagelijks veel complimenten
trotse moeder 
Mijn oh zo lieve sul heeft zich overigens net voor het eerst van zijn "donkere" kant laten zien hahaha, schrok me dood, toen hij klein was is hij min of meer een beetje aangevallen door een kleine maltezer/shishu die kwam hij net weer tegen en BOEMMMM Jim dacht hey wacht ff jij bent die ene
Overigens is Jim ook een gespierde smalle lab, is behoorlijk groot en weegt 30.4 kilo... Ik krijg dagelijks veel complimenten
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Hmm, zou dit dan toch in de lijn zitten?! Mijn Pien zwemt ook nog steeds niet en ik kwam gisteren toevallig haar zusje Sophie tegen die ook nog steeds niet zwemt! Dacht toch echt dat we een labrador hadden..Anna&Milow schreef:
Nou hoopte ik dat Barry Milow ook zou kunnen leren zwemmen....maar helaas....ik heb nog steeds een labrador die niet zwemt. Maar ik blijf hopen.
-
rimanime
- Speurneus

Met Pien haar stamboomnaam zou je anders verwachtenjolien schreef:Hmm, zou dit dan toch in de lijn zitten?! Mijn Pien zwemt ook nog steeds niet en ik kwam gisteren toevallig haar zusje Sophie tegen die ook nog steeds niet zwemt! Dacht toch echt dat we een labrador hadden..Anna&Milow schreef:
Nou hoopte ik dat Barry Milow ook zou kunnen leren zwemmen....maar helaas....ik heb nog steeds een labrador die niet zwemt. Maar ik blijf hopen.![]()
Sommige labjes zwemmen nou (helaas) éénmaal niet. Onze jongen van 9,5 peinst er ook niet over

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht inderdaad! Slechte match dus...!rimanime schreef:Met Pien haar stamboomnaam zou je anders verwachtenjolien schreef:Hmm, zou dit dan toch in de lijn zitten?! Mijn Pien zwemt ook nog steeds niet en ik kwam gisteren toevallig haar zusje Sophie tegen die ook nog steeds niet zwemt! Dacht toch echt dat we een labrador hadden..Anna&Milow schreef:
Nou hoopte ik dat Barry Milow ook zou kunnen leren zwemmen....maar helaas....ik heb nog steeds een labrador die niet zwemt. Maar ik blijf hopen.![]()
![]()
Sommige labjes zwemmen nou (helaas) éénmaal niet. Onze jongen van 9,5 peinst er ook niet over
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

Hmmm wat toevallig! Milow is dol op water hoor...maar met de pootjes los...echt niet!
Ik heb alles uit de kast getrokken. Speeltjes, zelf in het koude water zwemmen en hem achter andere zwemmende honden aan laten zwemmen....allemaal heel leuk, maar gaat niet door!
@Jolien: Wat grappig...Pien lijkt op Milow...wie zijn haar ouders?
Ik heb alles uit de kast getrokken. Speeltjes, zelf in het koude water zwemmen en hem achter andere zwemmende honden aan laten zwemmen....allemaal heel leuk, maar gaat niet door!
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Emma is haar moeder en River is haar vader!Anna&Milow schreef:Hmmm wat toevallig! Milow is dol op water hoor...maar met de pootjes los...echt niet!