welke loopplank

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

welke loopplank

Ongelezen bericht door perelaar »

Iemand ervaring met loopplanken?

Ik ben al verschillende modellen tegengekomen, maar nog niks wat me (1) overtuigend en (2) betaalbaar is...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Jep,wij hebben een loopplank,onze jeep is nogal hoog en Weiser is al wat ouder en Killian te jong om zo hoog te springen,wij zijn er supercontent van,is van kunstof met een ruw oppervlak om op te lopen,de onze is om bijeen te vouwen,goedkoop zijn die loopplanken niet,maar wel goed voor de gewrichten van de honden.
Bud mis je nog steeds!
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Wij hebben ook een en volgens mij gewoon zelf gemaakt! Twee stevige planken, goed scharniek, paar "stokjes" erop en een oude badmat erover zodat ze niet glijden. Je kan hem dubbelvouwen en dan past hij perfect in de kofferbak. Echt ideaal zo'n ding en Chukwa wachtte vaak ook keurig tot we hem uitgeklapt hadden, ze vond het altijd wel fijn lopen!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik heb er zelf geen maar we zaten er ook aan te denken. We hebben bij iemand een loopplank gezien en die vonden wij super. Het is een Solvit Pet Ramp. Die is van alu en superlicht, makkelijk in elkaar te schuiven. Ziet er top uit. De prijs is zo rond de 140 Euro. Ik had hem bij iemand gezien en die laat er 3 honden de auto in en uit lopen en was er zeer tevreden over.
Afbeelding

bedankt Sharon !
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

We hebben de plank ook zelf gemaakt.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

Wij hebben zelfs 2 loopplanken.

Eerst hadden we een korte versie van ca. 1m in gebruik en toen die te steil werd, hebben we een uitschuifbare van aluminium (1 m - 1,80 m) gekocht. (heel erg handig trouwens)

Helaas hebben we enkele weken geleden moeten constateren dat ook de uitschuifbare loopplank voor onze Zippo te steil is geworden.

Dus nu moeten we hem toch maar in de auto tillen, maar dat gebeurt nog maar zelden.

Mocht je interesse hebben in de loopplanken, stuur maar een pb.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij hebben een Petramp hondenloopplank...
Gekocht om Kay idd niet in/uit de auto te laten springen na een peesblessure.
Toen Daan kwam (die we elke keer in en uit de auto wilde tillen) zijn we Kay eigenlijk ook in en uit de auto gaan tillen -> gaat net even wat sneller :oops:

Moet wel zeggen dat de honden de loopplank helemaal super vinden en er geen angst voor hebben. Echter gaat onze loge hond er pertinent niet op of af !!
Voor ons is erin-eruit tillen gewoon makkelijker en sneller en ligt de loopplank nu voor niets in de schuur (misschien moeten we hem toch maar weer gaan gebruiken, was toch een duur ding :roll: )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Zipya

Jutta schreef:Ik heb er zelf geen maar we zaten er ook aan te denken. We hebben bij iemand een loopplank gezien en die vonden wij super. Het is een Solvit Pet Ramp. Die is van alu en superlicht, makkelijk in elkaar te schuiven. Ziet er top uit. De prijs is zo rond de 140 Euro. Ik had hem bij iemand gezien en die laat er 3 honden de auto in en uit lopen en was er zeer tevreden over.
Ik heb hem toen bij zoolala.de besteld voor 90,- euro incl. verzendkosten.

http://www.zoolala.de/Hunde/Hunderampe/ ... ::270.html" onclick="window.open(this.href);return false;
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Zipya schreef:Mocht je interesse hebben in de loopplanken, stuur maar een pb.
pb gestuurd :wink:

Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Kay schreef:Wij hebben een Petramp hondenloopplank...
Gekocht om Kay idd niet in/uit de auto te laten springen na een peesblessure.
Toen Daan kwam (die we elke keer in en uit de auto wilde tillen) zijn we Kay eigenlijk ook in en uit de auto gaan tillen -> gaat net even wat sneller :oops:

Moet wel zeggen dat de honden de loopplank helemaal super vinden en er geen angst voor hebben. Echter gaat onze loge hond er pertinent niet op of af !!
Voor ons is erin-eruit tillen gewoon makkelijker en sneller en ligt de loopplank nu voor niets in de schuur (misschien moeten we hem toch maar weer gaan gebruiken, was toch een duur ding :roll: )
Logeetje Quicy??? :oops:

Je kan hoog en laag springen.. Maar Quincy gaat er inderdaad niet op of af..:oops: Nou is Quincy vrij licht, en die til ik van jongs af aan in en uit de auto.. Gaat met de volgende weer zo..
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Optillen is helaas niet altijd een optie voor ons...

Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

Zipya schreef:Ik heb hem toen bij zoolala.de besteld voor 90,- euro incl. verzendkosten.

http://www.zoolala.de/Hunde/Hunderampe/ ... ::270.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet meer waar ik hem heb gekocht, maar die wij hebben ziet er precies zo uit als deze. Werkt perfect! :klasse:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ligt deze gewoon op de bumper als hij uitgeklapt is? Of op de rand van de kofferbak?

Zipya

perelaar schreef:Ligt deze gewoon op de bumper als hij uitgeklapt is? Of op de rand van de kofferbak?
Kan beide, afhankelijk van of je bumper beschermd is of niet.
De plank kan in ieder geval niet wegglijden.
Dirk
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dirk »

Wij hebben de Petramp (hondenloopplank.nl). Ongeveer 4 jaar geleden gekocht en na intensief gebruik nog steeds goed. Kwalitatief vind ik dat een absolute aanrader.
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
Plaats reactie