En zo’n klein labrador kabouterlandje als Nederland heeft dat niet? Hoe kan
dat, kan iemand mij dat uitleggen?

je onder schrift beschuit met geraspte kaas??opurk schreef:@Dutchlab's
Het quoten van een zin gaat als volgt.
In het tekstvenster klik je op Quote, vervolgens selecteer je in een bericht een zin, kopieer deze zin naar het klembord(Ctrl+C). Ga terug naar het tekstinvoerscherm en plak(Ctrl+V) waardoor de geselecteerde tekst verschijnt. En als laatste weer op het knopje Quote klikken.
Toch prefereer ik de database van LabradorNet, ik had na aanvraag op dezelfde dag de uitslag. LabradorNet heeft wel een heel groot database, hoe groter hoe betrouwbaarder.

Precies mijn gedachte Hanneke......Laboriginals schreef:Je noemt vier landen, waarvan de database van de USA niet eens van een labradorvereniging is, maar van de OFA. Misschien dat er hier of daar nog wel een land met een openbare database te vinden is, maar dan nog, blijft het een handjevol. Het is geweldig dat er zulke databases zijn, maar het is echt niet zo dat Nederland achterloopt bij de rest van de wereld. Het merendeel van de landen c.q. verenigingen heeft (nog) géén openbare database.
Ook de LKN (waarvan je lid geworden bent, zie ik) heeft géén openbare database, hun database is alleen toegankelijk voor leden. En dat doen ze niet voor niks, want als je iets openbaar op het internet gooit, moet je wel weten dat het a) compleet is b) klopt en c) voldoet aan alle wettelijke bepalingen omtrent privacy.
Dus vanwaar dat plotselinge gehak op de NLV en beschuldigingen als een ´elitair machtsspelletje´, terwijl je je hier profileert als een nieuwkomer die nergens wat van weet?
Hanneke
O ik wist niet dat ik niet mag discussiëren als je nog geen labrador hebt. Sorry hoor.Maar zoals Opurk reageert terwijl die niet eens nog een labrador heeft...
Ik loop tegen een zere plek aan merk ik. Ik kom met een vraag waarom men geen openbare database heeft en we gaan met modder gooien.Dus vanwaar dat plotselinge gehak op de NLV en beschuldigingen als een ´elitair machtsspelletje´, terwijl je je hier profileert als een nieuwkomer die nergens wat van weet?
Waar maak je dat op uit? Ik stel de vragen toch gewoon netjes? En ik schop helemaal niet tegen de NLV aan, lees mijn berichten maar eens goed door. Ik heb geloof ik de NLV maar een keer benoemd. Jullie komen zelf met die conclusie.En dan kan die zeggen een discussie....maar wel zoals Opurk dat wil
Dit is een sjibbolet, De zinsnede "Un kweeuwkien mit gerespelde keaze" wordt vaak gebruikt als sjibbolet, om te testen in hoeverre iemand in staat is om het Urker dialect goed uit te spreken. Het is te vergelijken met het Friese "Bûter, brea, en griene tsiis". Een kweeuwkien is Urkers voor beschuit, gerespelde keaze is geraspte kaas.Een kweeuwkien mit gerespelde keaze.

Hoi Opurk,opurk schreef:En via Google kom ik op de site van http://labradornet.com/coi_d.html" onclick="window.open(this.href);return false; En die bieden al sinds 2006 de functie om een database te doorzoeken! Lopen wij in Nederland weer eens achter, en moet ik het doen met een "als de plannen doorgaan".![]()
Een beetje jammer. Fantastisch om te zien hoe het wel kan. Meer dan 420.000 Labradors in een database, een echte aanrader dus.![]()
Inderdaad, bij zo'n fokker zou ik ook een pup willen kopen. Hetgeen uiteraard niet wegneemt dat je wel even moet checken of de ouderdieren aan alle gezondheidseisen voldoen, maar ik neem aan dat dat wel snor zit.opurk schreef:De fokker waar ik een pup ga kopen had het over een band krijgen met je labrador. Uit diverse opmerkingen van deze fokker zag ik liefde die men had voor hun labradors. Kijk en bij zo' n fokker wil je een pup kopen. Toch?

In mijn vak kom ik vaak mensen tegen die denken alles beter te weten zoals de hond uit de pot te laten eten.opurk schreef:Er waren ooit eens artsen die vonden dat als je een maagzweer had, je opengesneden moest worden en een deel van je maag moest afstaan. Dit werd tientallen jaren zo gedaan. Tegenwoordig worden mensen met een maagzweer niet meer opengesneden en hoeven zij ook geen deel van hun maag af te staan. En weet je waarom niet? Omdat een jonge arts het lef had om het probleem van een maagzweer vanuit een ander perspectief te bekijken en de ivoren witte torentjes met feiten neer te halen.
Het gevolg was dat mensen met een maagzweer een pillenkuurtje kregen, omdat de maagzweer meestal door een bacterie(pylori) wordt veroorzaakt. Een antibioticum was de oplossing.
Vaak worden problemen vanuit een en dezelfde richting bekeken en beland men zo in een vicieuze cirkel, en het probleem wordt niet opgelost. Zodra er iemand het probleem anders benadert, dan wordt zo iemand vaak vergruisd. Hij of zij steekt zijn of haar hoofd boven het maaiveld en men probeert uit alle macht zo iemand neer te maaien. Jammer, bestook elkaar met feiten en informatie daar hebben lezers van deze post meer aan. En dat is toch de opzet van deze post.
Aan zulke mensen zou ik nooit een pup verkopen, want daaruit blijkt dat ze zich onvoldoende hebben verdiept in al hetgeen erbij komt kijken wanneer je een hond in huis haalt.Dutchlab´s schreef:In mijn vak kom ik vaak mensen tegen die denken alles beter te weten zoals de hond uit de pot te laten eten.

Mijn vak is niet mijn hobby.....mijn honden zijn weldegelijk mijn hobby.vanderwyk schreef:Aan zulke mensen zou ik nooit een pup verkopen, want daaruit blijkt dat ze zich onvoldoende hebben verdiept in al hetgeen erbij komt kijken wanneer je een hond in huis haalt.Dutchlab´s schreef:In mijn vak kom ik vaak mensen tegen die denken alles beter te weten zoals de hond uit de pot te laten eten.
Groetjes,
Jaap