Wanneer bench ruilen voor mand?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Wanneer bench ruilen voor mand?

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Onze Killian is nu 16 weekjes oud,nu zijn we aan het denken ipv een groote bench te kopen,een mand,of is dat nog wat vroeg,zijn baasje is hem al twee dagen vergeten in de bench te zetten s'avonds,en hij is super flink geweest.
Dus nu hadden we zoiets van zou het nu al kunnnen om hem de vrijheid te geven,dit is voor ons de eerste hond in een bench.
Hij slaapt in de keuken waar ook onze Duitse herder slaapt,zouden we ze samen laten zitten of eentje in washok met een poortje ertussen.
Van welke leeftijd hebben jullie de bench ingeruild of poortje altijd laten openstaan?
Bud mis je nog steeds!
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

:) Hoi, hoi, hoi....

Dat ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt. Je kunt de bench blijven gebruiken en ook een mand kopen....want een hond wil toch altijd gezellig in de buurt liggen. Meestal staat de bench niet in de buurt van het zitgedeelte van de kamer. Hij is nu 16 weken maar gaat zijn pubertijd nog krijgen. Wel handig om de bench te blijven gebruiken....zodat hij er aan blijft wennen. Als hij dingen stuk gaat maken (kan ook 's nachts) dan kun je deze weer in gebruik nemen.
Sommige honden gaan slopen en andere weinig of niet....

Zelf vindt ik een bench niet nodig......en maak er geen gebruik van (hij staat hier wel). Zet hem op een hondekamer (met 3 andere hondjes) als ik langer dan 2 uurtjes weg ga.....hier zijn geen apparaten e.d. alleen véél speeltjes, mandjes en een kom water.

Succes met je keuze! :)

Gr. Josje
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik raad iedereen aan om de bench pas weg te doen als de pup alle stadia van volwassen worden heeft doorlopen, dus zo rond de anderhalf jaar. Je voorkomt dan sloopgedrag, baldadig worden en teveel privileges krijgen om aan te kunnen :wink: De een is er iets eerder in dan de ander.
Juna was met 12 maanden bench-loos, Fust met 8 maanden (en had daarna een buitenkennel) en Mees is nu anderhalf en heeft echt haar bench nog nodig.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik sluit me bij Lupos aan, pas na 1,5 jaar de bench wegdoen. En wat ze eenmaal een keer geleerd hebben, is moeilijk afleren. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Banjer is nu bijna 20 weken maar heb hier al aangekondigd dat er een grotere bench gaat komen. Ik vind het echt ideaal snachts.....hij gaat er ook graag in slapen en wat mij betreft blijft ie er nog geruime tijd in. Hij sloopt niks...andere honden krijgen ook hun rust....geen gevecht om het eten...en het is zijn "veilige" plek...zelfs mijn dochters snappen het belang ervan....
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik denk dat wij Zyva haar hele leventje in de bench gaan houden 's nachts, niet omdat ze niet los zou kunnen hoor, maar ivm het alarm dat wij op het huis hebben kan ik geen loslopende hond gebruiken 's nachts. Waar haar bench staat is de bewegingsmelder uitgeschakeld! Zyva vindt de bench geen enkel probleem en gaat uit zichzelf 's avonds na de laatste keer plassen zelf in de bench. Overdag is ze al los vanaf dat ze 7 maanden is maar Zyva is van begin af aan een heel makkelijk en rustig hondje die nooit iets pakt wat niet van haar is en er slingert hier in huis toch genoeg rond met 2 gemakkelijk uitgevallen pubers! Nu is Zyva niet zo heel vaak lang alleen, meestal maar iets van 3 uurtjes en misschien 2x per maand 6 uurtjes (ik werk onregelmatig). Ik denk dus dat het heel erg verschilt per hondje, de een kan het makkelijk met 7 maanden, de ander pas na 2 jaar. Kijk naar je hondje, jij kent hem/haar het beste.
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Rover heeft onlangs ook een groter bench gekregen.
Hij vindt het zelf prettig in de bench, hij gaat er ook uit zichzelf inliggen.
Bij mij blijft de bench in ieder geval nog staan tot hij zo'n 1,5 jaar is. En daarna zie ik wel hoe het tegen die tijd is. Maar voor nu gaat hij nog lekker in de bench. Geeft mij ook een gerust gevoel, ik hoef niet bang te zijn dat er iets gesloopt is. :wink:
Afbeelding
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hij heeft nog niks stuk gedaan,het huis ligt wel vol speeltjes,val er soms over :)
Overdag gaat hij in Weiser zijn mand liggen,en als we weg zijn zetten we hem wel in de bench,is niet zoveel, wij zijn alledagen thuis.
Als we 's'avonds weg gaan vindt ik het wel zielig als we thuis komen hij nog even los kan lopen en dan weer voor heel de nacht in de bench :(

@Jeltje,het alarm is geen probleem,we hebben gekombineerd sensoren in huis en de ramen en deuren en garagepoort zijn allemaal apart beveiligd.

@Josje,we hebben helaas geen hondenkamer,in de wasplaats kan hij ook niet veel stuk maken,er staat een wasmachiene,droogkast,am ijskast en wasbak,maar vindt het dan voor Weiser weer erg dat hij daar moet slapen,hij slaapt al acht jaar in de keuken. :wink:
Bud mis je nog steeds!
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Zelf heb ik ook een lief pupje van 16 weken. Ook hij is wel eens even alleen in de woonkamer geweest. Maar de tijd van het echte slopen gaat dan nog komen. Van onze vorige lab weet ik dat hij na deze tijd pas echt dingen kapot ging maken. Ook is een pup van 16 weken toe aan het wisselen van zijn tandjes. Zodra ze daarmee beginnen gaan ze ook meer bijten en kauwen. Mijn advies is om hem nog lekker in de bench te laten(wel een grote bench met veel ruimte). Want je weet maar nooit wanneer hij is een bui is en alles gaat slopen...
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hij heeft ondertussen bijna 2 maanden zijn bench geruild voor een groot dik kussen tot nu toe gaat het super,hij heeft nog niks gesloopt,hoop dat het zo blijft,hij heeft ondertussen al zijn tandjes gewisseld.En euh als hij toch gaat slopen zullen we een grote bench aanschaffen en mag hij zijn kussen ruilen voor in de bench,hoop echt dat het zo blijft,tis toch gezelliger een pup rondlopend in huis.
Bud mis je nog steeds!
claudia-marley

Dan hebben jullie hem wel snel uit de bench gehaald, hoe oud was hij toen je dat ging doen?? (ik wil mijn pupje namelijk ook niet zo lang in die bench houden..)
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hij is ongeveer een twee maanden in de bench geweest,dus was hij een 4maanden oud,hij zat alleen s'nachts in de bench en overdag als ik eens naar de winkel moest,verder liep hij altijd los in huis en maakte hij gebruik van Weiser zijn mand,en Weiser de sukkelaar ging in het kleine benchke liggen,hij kon amper gedraaid geraken :shock:
Dus moesten we toch zowiezo een nieuwe bench kopen,en dacht laten we het proberen en hij gedraagd zich goed,eigenlijk heb ik nooit met een bench gewerkt,en toch waren mijn honden altijd snel zindelijk,wel heel veel tijd ingestoken.
Bud mis je nog steeds!
claudia-marley

dat is idd wel snel, ik denk dat onze marley zich dan iets te veel vermaakt, hij is nu namelijk ook 4 maanden. Maar hij is net tandjes aan het wisselen. Ik had de hoop al opgegeven dat hij voor een jaar de bench uit kon, omdat iedereen dat zij.. Maar misschien kan hij er eerder uit, zou ik wel zo leuk voor hem vinden.. Dus dat betekent hard aan het werk :) gelukkig is hij al helemaal zindelijk ..
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Killian was toen ook volop aant wisselen,de keuken ligt wel vol met speelgoed en ik kocht minimaal een speeltje per weel bij dat ze heel intresant blijven.
Killian deed overdag als we thuis zijn ook wel geen moeite om aan het meubilair te knabbelen.

Als hij gewisselt heeft kan je het proberen,lukt het niet kan je nog de bench terug gebruiken. Veel succes en hopelijk lukt het snel,is toch leuker vindt ik een labje los in huis.
Bud mis je nog steeds!
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hier een pup van ruim 4 mnd maar moet er niet aan denken haar los in de kamer te doen de stoel poten zijn aan de beurt denk ik en ze heeft er geen probleem mee overdag is ze veel uit de bench maar als ik wil dat ze haar rust neemt gaat ze toch zonder protest de bench in en ook zo s'nachts
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Plaats reactie