Buiten slapen
Buiten slapen
Jack is momenteel veel binnen, maar slaapt nog altijd in de schuur. Nu mijn vraag kan dit kwaad? Hij heeft te maken met grote tempratuur verschillen:
voor de open haard ( plus minus 30 graden) en in de schuur ( iets boven nul 's nachts...)
Tot nu toe lijkt hij er geen last van te hebben, hij gaat zelf naar buiten en komt ook niet bij de deur staan zo van : ik wil naar binnen...
Zijn bench staat in de schuur, met deken er om heen, echt zijn hol dus. Omdat het ding iets te groot is voor in huis, heb ik een kleiner exemplaar in de keuken staan waar hij echter zelden gebruik van maakt. Moet ik hem 's nachts in huis houden, of kan het buiten zijn geen kwaad.
voor de open haard ( plus minus 30 graden) en in de schuur ( iets boven nul 's nachts...)
Tot nu toe lijkt hij er geen last van te hebben, hij gaat zelf naar buiten en komt ook niet bij de deur staan zo van : ik wil naar binnen...
Zijn bench staat in de schuur, met deken er om heen, echt zijn hol dus. Omdat het ding iets te groot is voor in huis, heb ik een kleiner exemplaar in de keuken staan waar hij echter zelden gebruik van maakt. Moet ik hem 's nachts in huis houden, of kan het buiten zijn geen kwaad.
-
- Speurneus
De bench staat van de grond, met daarin een dik kussen, verder is hij helemaal ingepakt in een dikke deken en staat hij aan twee kanten tegen een muur. Op zich is dat denk ik prima, maar ik denk dat de tempratuur verschillen te groot zijn en dat niet goed voor hem is. Of zijn ze daar tegen bestand?
Dat stro is een goed idee! zo ie zo voor overdag!
Dat stro is een goed idee! zo ie zo voor overdag!
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik heb ook een hond die buiten slaapt, en die overdag veel binnen is. Zij begint nu duidelijk een hele dikke wintervacht te krijgen. Het belangrijkste is, zoals Carola ook al schrijft dat het toch en vocht vrij is. Bij ons gaat deze week het stro erin ter isolatie, iets waar ze ook altijd heerlijk van gaan ruiken
Maar een normale gezonde hond kan dat prima hebben hoor!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Bedankt voor jullie reactie's!
Manlief heb ik nu kunnen overtuigen dat hij echt een winterhok moet maken, dus hij heeft nu gemaakt: een dubbelwandig hondenhok, gevuld met isolatiemateriaal, 15 cm van de grond, en met daarin stro en: hij moet er in en dan de bocht om, om in de rest van het hok te komen!
Jack is er mee in zijn nopjes, gaat er zelfs overdag in!
nu even niet, want nu ligt ie voor de openhaard! heel lief!!
Manlief heb ik nu kunnen overtuigen dat hij echt een winterhok moet maken, dus hij heeft nu gemaakt: een dubbelwandig hondenhok, gevuld met isolatiemateriaal, 15 cm van de grond, en met daarin stro en: hij moet er in en dan de bocht om, om in de rest van het hok te komen!
Jack is er mee in zijn nopjes, gaat er zelfs overdag in!
nu even niet, want nu ligt ie voor de openhaard! heel lief!!
- vesta
- Grote hondenneus
- Contacteer:
mooi dat je hond dit lekker vind. Maar wat ik me afvraag.. wat is de reden om hem 's nachts niet in huis te laten slapen? ik ben een watje hoor ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen Mijn hond buiten en ik binnen zou mij geen goed gevoel geven. Je hebt het prima voor elkaar en ik denk ook dat een hond dit wel aankan maar mijn eigen tere zieltje zou er niet tegen kunnen Erg he?
Wil
Wil

Hij mag wel binnen, maar blijft zelf buiten na zijn laatste rondje, hij heeft zijn bench in de schuur, en dat is zijn plekje. binnen heeft hij een mand waar hij overdag in vertoeft, maar op de één of andere manier ziet hij de bench als slaapplaats voor de nacht. Van de zomer is hij hier mee begonnen, dan kreeg ik hem alleen nog binnen met brokjes. Toen was hij nog klein ( 4 maanden ) en vond ik het vooral zielig. Maar goed na verloop van tijd toch een keer geprobeerd, en meneer heeft het prima naar zijn zin. Nu moet ik toegeven dat ik het wel handig vind zo, hij loop tzijn laaste rondje en kruipt dan in zijn bench, krijgt nog een kauwbotje en je hoort hem niet meer. Nu moet ik zeggen dat het geen schuurtje is ergens achter in de tuin, maar grenzend aan het huis. Hij horot ons dus wel.