Guus heeft kennis gemaakt met schrikdraad..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

esmoezie schreef:Keo heeft onlangs ook nog een opdonder gehad. Er hing wat gras aan de schrikdraad bij de paardjes waar we altijd langskomen. En hap... dat gras moest ie hebben :roll:
Nu leert Keo hier niet van. Hij denkt namelijk dat het paard de boosdoener is. Dus dat ene paard in kwestie wordt nu vermeden. Hij loopt er met een grote boog omheen.
Herkenbaar, Mellow heeft dit met schapen :-) zullen nooits zn vrienden worden vrees ik
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Roos schreef:
Herman 70 schreef:
Boukje schreef: Heb je zelf wel eens een opdonder gehad? Niet echt grappig hoor :roll: :wink:
Natuurlijk heb ik dat!
Iedereen die vroeger kind is geweest en door weilanden, akkers e.d. heeft lopen struinen heeft kennis gemaakt met schrikdraad.
En daar hebben we vaak juist wel hartelijk om moeten lachen.
Je moet het niet overdrijven hoor het valt allemaal nogal mee.

Tuurlijk als je het kan voorkomen zeker doen maar het zijn geen suikerbeestjes.
En jachthonden zullen het vast en zeker ook wel eens onverwachts tegenkomen verwacht ik zo.

Ik ben mij er niet van bewust dat ik ervaring heb gehad met schrikdraad, wel weet ik dat mijn vriend die bepaald niet mieterig is aangelegd flink ontzag heeft voor schrikdraad.
Een beet van een mechelaar heeft hij maling aan maar met het schrikdraad is hij erg voorzichtig, dat zal vast wel z'n reden hebben denk je niet?
Jouw ervaring is zo te lezen uit jouw kinderjaren, de zijne ws wat recenter, ik zal 't morgen eens navragen want ik ben nu toch wel benieuwd hoe dat in elkaar zit.
Mechelaar in de zin van Mechelse herder? Geef mij maar liever een paar keer schrikdraad :shock:
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Die arme Guus, dat zal flink schrikken geweest zijn. Zyva heeft een tijd geleden ook kennis gemaakt met schrikdraad. Ze ging vlak bij zo'n draad zitten poepen, ging in de poephouding, neus ging wat naar voren en aaaaiiiiii precies tegen het schrikdraad. Van schrik heeft ze de hele dag niet meer gepoept!
arsan

Ongelezen bericht door arsan »

Hier heeft Buddy ook al eens een keer kennis gemaak met schrikdraad (paardenband). Aan onze oprit van de boerderij staan paarden van de buren. Geen van onze vorige labradors is ooit in de buurt gekomen van het draad, maar Buddy liep er plotseling tegenaan. Buddy schrok zich echt helemaal kapot (dook in elkaar en piepen), waardoor ik me ook rot schrok. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien. We hadden hem net een paar weken en hij was al een beetje onzeker. Ook omdat hij volgens mijn helemaal niet door had wat hem was overkomen :(

Al met al is het zeker geen pretje voor je hond als hij in aanraking komt met schrikdraad, ze kunnen zelfs weglopen in hun paniek!

We hebben hem toen een tijd lang aan de lijn gehouden op de oprit.
Na een aantal weken hebben we hem weer los laten lopen en gewoon NEE geroepen op het moment dat hij in de buurt kwam van het draad. Nu snapt hij het helemaal en is het ook niet meer voorgekomen.
Plaats reactie