Van puppy tot kennel?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
opurk

Ongelezen bericht door opurk »

We' ve got them! :feest1:

Gisteren hebben wij Barney opgehaald. :D

Het was voor Barney een lange reis, maar het leek wel of hij er van genoot. Allemaal lichtjes, hij deed onderweg maar een paar kleine hazenslaapjes. Op Urk aangekomen even lekker de blaas ledigen. Even rond laten lopen en kennismaken met de nieuwe roedel leden, om daarna eens lekker in zijn nieuwe bench in slaap te vallen. :braaf:

Daarna even nog een maaltijd verorberen, even in de achtertuin voor de sanitaire verplichtingen. En wederom in de bench voor de nachtrust. Wij verwachtte zelf weinig tot geen nachtrust te krijgen. Maar Barney deed ons verbazen! Wij hebben hem niet een keer gehoord. Hij sliep gewoon de hele nacht door. :applaus:

We hebben Barney meteen in een goed ritme gezet. En hij doet het tot nu toe prima. Wel even een luid protest als hij in de bench moet, maar we negeren zijn gejank en hij stopt daarna vrij snel en slaapt dan als een roos. :klasse:

Het blijft natuurlijk niet zo doorgaan, Barney zal vast wel iets uithalen. Hij is per slot van rekening een labradorpup. Toppie ontvangst van de fokker en bedankt voor jullie gastvrijheid en de vele informatie die jullie verstrekt hebben.

En dan maar eens een foto. Wat een scheet!
https://lh3.googleusercontent.com/-nsu_ ... C04524.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wat een schat alleen is je foto erg groot
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:verliefd1: wat een lieverd en mooi koppie.... heel veel geluk gewenst!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Veel geluk met de kleine Barney :goodluck: Wat een lekker moppie :verliefd1: Zie ik nou een klein ridge´je op zijn neus, of vertekent de foto :confused:

Hanneke
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Heel veel plezier met de kleine man!! :feest3:
vanderwyk

Ongelezen bericht door vanderwyk »

Gefeliciteerd Opurk! Heel veel plezier met Barney! :-)

Groetjes,

Jaap
opurk

Laboriginals schreef:Veel geluk met de kleine Barney :goodluck: Wat een lekker moppie :verliefd1: Zie ik nou een klein ridge´je op zijn neus, of vertekent de foto :confused:

Hanneke
Nee, dat heb je goed gezien. Het trekt nog wel weg. Op de foto lijkt het wel meer.
@allen
Bedankt voor de felicitaties, we binne groos op um.
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Heel veel geluk met Barney, wat een droppie :verliefd1: en dat ridgje trekt niet weg hoor, heb ook een lab met een ridge :wink:
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wat een lekker ding :verliefd1: Heel veel geluk ermee, en dat je dromen maar uit mogen komen en dit een goede eerste stap is geweest !
Netty schreef:Heel veel geluk met Barney, wat een droppie :verliefd1: en dat ridgje trekt niet weg hoor, heb ook een lab met een ridge :wink:
Daan had er ook een, maar daar is nu toch niets meer van te zien... Dus het kan nog wel degelijk wegtrekken 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
vanderwyk

Ongelezen bericht door vanderwyk »

@Opurk: toen ik net de hond uit liet kwam ik nog op een tip. Mijn Boris heeft als pup (ongewild) geleerd dat wanneer hij hard aan de riem trekt, dat hij dan sneller op een plek is waar hij wil poepen. Simpele if-then statement (operante conditionering), waar hij kennelijk als pup in is beloond.
Ik zou hem dit nu wel kunnen afleren, maar ik ben er inmiddels ook aan gewend. Als ik me er destijds voldoende van bewust zou zijn geweest, zou ik deze (letterlijke) drang niet hebben beloond.

Groetjes,

Jaap
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Als je dat onschuldige snuitje ziet denk je toch dat hij nooit kattenkwaad gaat uithalen. Wat een lekker bekkie. :verliefd1:
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

gefeliciteerd!!! wat een black beauty!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
opurk

vanderwyk schreef:@Opurk: toen ik net de hond uit liet kwam ik nog op een tip. Mijn Boris heeft als pup (ongewild) geleerd dat wanneer hij hard aan de riem trekt, dat hij dan sneller op een plek is waar hij wil poepen. Simpele if-then statement (operante conditionering), waar hij kennelijk als pup in is beloond.
Ik zou hem dit nu wel kunnen afleren, maar ik ben er inmiddels ook aan gewend. Als ik me er destijds voldoende van bewust zou zijn geweest, zou ik deze (letterlijke) drang niet hebben beloond.

Groetjes,

Jaap
If then, het opvoeden van een pup is bijna hetzelfde als programmeren.
:wink:
Gaat best snel trouwens, commando's s aanleren. Barney, (bij oogcontact) IF, Then KOM! En ja Barney komt en krijgt zijn beloning. Doet het al aardig. :applaus:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gefeliciteerd met je mooie zwarte ventje, veel plezier ermee 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

gefeliciteerd met je mooie pup!!
wat een mooi hondje zeg!
Veel plezier ermee!!!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Plaats reactie