Sensibiliseren

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Sensibiliseren

Ongelezen bericht door marie »

Wie heeft er ervaring met sensibiliseren? Ik zit er over na te denken om voor mijn hond met een mijt allergie te gaan sensibiliseren. Maar wat kan ik verwachten? Graag jullie adviezen. Alle tips zijn welkom :applaus:
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hallo Marie. Sinds mei dit jaar ben ik begonnen met hyposensibilisatie bij Lola ivm met een allergie voor o.a. 7 soorten mijt. Wat je kan verwachten is voor ieder dier anders. Wel kan ik je zeggen dat zeker in het begin na iedere enting de jeuk verergerd. Daarom heeft Lola in het begin een lichte Prednison kuur er bij gehad. Nu in december kan ik zeggen dat Lola er erg goed op reageert en dat sinds een paar maanden. Echter ben ik me er van bewust dat de grote test nog moet komen enwel a.k voorjaar. Dan pas zal blijken of e.e.a. zijn werk doet zoals het moet doen. Maar zoals het er nu uitziet heb ik goede hoop. Lola krabt en bijt nog maar heel sporadisch. Afgelopen dinsdag heb ik weer een enting gezet (dit nu 1x per 4 weken) en zij heeft geen opleving van jeuk laten zien. Ik hoop dan ook dat zij tot het percentage behoort waar sensibilisatie succesvol is, want het alternatief (bijv. Prednison of het dure Atopica) is geen leuk vooruitzicht.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt Rimanine voor je bericht. Dit geeft hoop! Ik geef nu al pred. omdat het anders niet houdbaar is. Hoop ook binnenkort te beginnen met prikken zodat ik ook snel kan stoppen of minderen met de pred.
Bedankt!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Sensibilisatie heeft bij Rens helaas niet geholpen. Hij krijgt sinds een jaar Interferonen van Virbac en dat helpt heel goed!
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Rare vraag maar wat zijn dat interferonen?
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Geen rare vraag hoor. Ik heb hier een link voor je. Het is bewezen dat interferonen er voor kunnen zorgen dat een allergie onder controle te krijgen is. Heel veel artsen kennen het echter (nog) niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferon" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Plaats reactie