Dumb en Dumber en de funcursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dumb en Dumber en de funcursus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Sinds een tijdje volgen Max en ik samen een funcursus. Het is een mengeling van agility, flyball en een beetje doggy dance. Wij gaan er graag naar toe en sinds kort is er nieuw hondje samen met haar baas begonnen.

Het hondje is een natuurtalent. Zij is ontzettend handig en beweegt zich heel gracieus en soepel alsof ze nog nooit anders heeft gedaan. Ze benadert de hindernissen rustig en voert de oefening op een rustige manier uit. Zij heeft alle aandacht voor haar vrouwtje en de trainster en andere honden zijn niet interessant. Nieuwe oefeningen heeft zij in een mum van tijd onder de knie :klasse: Het is een heel groot verschil met die zwarte lummel van mij.....

Max vindt alles en iedereen op de cursus even geweldig. De hindernissen neemt hij met een enorme snelheid op een zeer lompe manier ;) Het is al eens voor gekomen dat Max niet over de hindernis ging, maar dat hij hem volledig omliep :lol: De stokken van de slalom staan standaard scheef als Max en ik het parcour hebben gelopen en hij glijdt achterwaarts de wip als het een beetje vochtig buiten is. De kattenloop is reuze interessant vooral als hij koekjes naast de kattenloop (in mijn zak ruikt). Het komt dus niet zelden voor dat ik Max op de kattenloop in het midden moet duwen aangezien hij er anders naastligt. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om verstrikt te raken in de tunnel waardoor wij een wild gevulde rode tunnel over het veld zagen wervelen :shock: :lol: Truukjes zijn ook geweldig; hij doet gewoon alle commando's in de hoop dat het een koekje oplevert :wink:

En dan heb je alleen al over het verschil tussen de honden.....de baasjes is eenzelfde verhaal...
Het baasje van het ander hondje komt netjes gekleed naar de training met de haren in model. Zij gaat even netjes van het veld af. Ondertekende komt in de oudste, wel schone, kleren aanzetten met een enorme bergschoenen en gaat onder de modder naar huis (alsof ik een plas heb gerold :shock: ) . Daarnaast heb ik ook meerdere bijna de grond van dichtbij gezien..... Zo hond, zo baas, denk ik....

Een normaal mens zou zich misschien schamen, maar in zo'n situatie heb ik daar helemaal geen last van. Max is zo trots als hij een koekje krijgt en zo vrolijk dat ik alleen maar intens genieten kan van de quality time samen

Groetjes van Dumb en Dumber

:)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Marjolein wat schrijf je dat herkenbaar.....ik moet er echt om lachen want hier gaat het bijna net zo.
Zeker dat van die kleding herken ik :D :D

Ach zolang jij en het hondje het maar leuk vinden toch? Daar gaat het tenslotte om.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

Geweldig verteld! Ook ern beetje herkenbaar; ik ga ook altijd in oude (maar schone) kleding het veld op maar verlaat het smerig! Zelfs maandag met de show nette kleding maar al snel had ik een poot afdruk op mn shirt die mn vedt niet helemaal verbierg! :D

Ach liever zo en veel plezier dan andersom! Labjes hebben niet de aanleg om schoon te blijven! :D Of tenminste niet die ik ken :wink:
Afbeelding
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

:blij: :blij:

Als je maar :feest5: hebt met je :mafkees: toch ?
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

:lol: :lol: Wat een leuk verhaal en je verteld het geweldig.
Leuk hoor dat je zo'n lol hebt met Dumber, lekker houden zo :klasse:
Pebbles
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Pebbles »

Max vindt alles en iedereen op de cursus even geweldig. De hindernissen neemt hij met een enorme snelheid op een zeer lompe manier Het is al eens voor gekomen dat Max niet over de hindernis ging, maar dat hij hem volledig omliep De stokken van de slalom staan standaard scheef als Max en ik het parcour hebben gelopen en hij glijdt achterwaarts de wip als het een beetje vochtig buiten is. De kattenloop is reuze interessant vooral als hij koekjes naast de kattenloop (in mijn zak ruikt). Het komt dus niet zelden voor dat ik Max op de kattenloop in het midden moet duwen aangezien hij er anders naastligt. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om verstrikt te raken in de tunnel waardoor wij een wild gevulde rode tunnel over het veld zagen wervelen Truukjes zijn ook geweldig; hij doet gewoon alle commando's in de hoop dat het een koekje oplevert
En juist daarom zijn we zo :verliefd1: op onze labradors :D
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ha, ha, zie het helemaal voor me! Ze zeggen toch altijd dat baasjes op hun hond gaan lijken, had ik misschien beter een gracieuze slanke hond moeten kopen, wie weet wat dat met mij gedaan zou hebben :wink:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

jeltje schreef:Ha, ha, zie het helemaal voor me! Ze zeggen toch altijd dat baasjes op hun hond gaan lijken, had ik misschien beter een gracieuze slanke hond moeten kopen, wie weet wat dat met mij gedaan zou hebben :wink:
haha, ja inderdaad :lol: :lol:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Jij hebt zeker fun met je hond.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Haha, als je het maar naar je zin hebt! :D
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Geweldige omschrijving! :D

Wij noemen de cursus hier Funny-O en ik doe het met oude Missy om haar bezig te houden. Die is nog steeds lomp en wild al gaat ze niet meer zo hard nu. 8) En een pret dat we samen hebben!

Veel plezier nog met je leergierige lomperik hoor. Wat een ander van je vind is toch helemaal niet belangrijk, zolang het maar leuk is. :schreeuw:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Zo herkenbaar...ik heb heerlijk gelachen. Dit komt ook door de manier van schrijven want je ziet het helemaal voor je..... geweldig!! Dank je wel :)

Het blijft leuk dat je ook inimi-happymoments kan beleven door het lezen van de verhalen van lab-eigenaren. :klasse:
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

ik zit hier met een grote grijns op mijn gezicht,.....zie t gevecht met de tunnel al helemaal voor me :D ...en dat met die kleding...
ik begin s'morgens netjes gefohnd en met schone kleren....en na de eerste wandeling in de blub zie ik er uit als.......
een lab-eigenaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:

wàt een leventje hebben we zeg!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Haha :lol: :lol: :lol:

En wat is lol dan ookbelangrijk he :wink:
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

ilseF schreef:ik zit hier met een grote grijns op mijn gezicht,.....zie t gevecht met de tunnel al helemaal voor me :D ...en dat met die kleding...
ik begin s'morgens netjes gefohnd en met schone kleren....en na de eerste wandeling in de blub zie ik er uit als.......
een lab-eigenaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:

wàt een leventje hebben we zeg!
:lol: Het is ook overal hetzelfde.

Heerlijk die verhalen, hier zijn de nette rokken ook al een tijd de kast niet uitgeweest :lol:
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
Plaats reactie