Vetbulten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Bailey2004

Vetbulten

Ongelezen bericht door Bailey2004 »

Hallo,

Bailey heeft een paar los zittende bultjes bij dr ribben. De dierenarts vertelde me dat het vetbultjes zijn en geen kwaad kunnen. Ze heeft er geen last van. Maar ik vroeg me af of deze bultjes blijven groeien. Ik heb er verder geen verstand van, dus wie weet kan iemand me wat meer info geven.

Alvast bedankt!
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Ja, ze kunnen blijven groeien. Maar dat had de DA je ook kunnen vertellen hoor. Onze Xanne zit vol met dat soort bultjes. De een groter dan de ander maar ze heeft er geen last van.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Bailey2004

Dank je voor je reactie. De DA vertelde dat indd ook. Maar was benieuwd naar jullie mening. Sinds gisteren is ze niet lekker, en ga morgen sowieso langs de DA. Maar vroeg me dit sowieso al een tijdje af.
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Mijn Boy had dit ook. Hij kreeg ze al toen hij een jaar of 7 was (hij is 13 geworden). En hij heeft er (naar mijn weten) nooit last van geworden. Ze werden in de loop der jaren inderdaad groter. Ook was de ene inderdaad groter dan de andere. Boy had een hele grote op zijn rug, maar de dierenarts vertelde ons dat ze er wel iets aan kon doen (ze weghalen) maar dat moest via een operatie. Maar dat hebben wij niet gedaan omdat Boy er geen last van had..

Ik lees dat bailey sinds gister ook niet lekker is, succes bij de DA..
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Alleen op plaatsen waar ze er last van hebben bijvoorbeeld in de oksel weg laten halen voordat ze té groot worden. Verder lekker laten zitten.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Mijn oude Mellow (inmiddels overleden) zat op het laatst ook helemaal onder de vetbulten. Ze had een hele grote onder haar buik. Toen ze op ruim 13-jarige leeftijd vlak voor Kerstmis met spoed geopereerd moest worden aan een acute baarmoederontsteking, zat die grote bult in de weg en hebben ze hem weggehaald. Maar anders had ik hem gewoon laten zitten. Mellow is goed hersteld van die zware operatie en heeft nog bijna een jaar geleefd.

Hanneke
Bailey2004

Ja ze heeft dus een aantal kleine bij dr ribben. Maar er zit een grotere bij dr schouder/oksel. En om deze maak ik me wel een beetje zorgen.

Bailey heeft sinds een half jaartje last van dr gewrichten in dr voorpoten. En heeft dus wel eens dagen dat ze wat minder loopt. Nu alleen sinds gisteren uit het niets kan ze amper lopen. Voor mijn gevoel heeft het niks te maken met de artrose. Ze ligt steeds in een vreemde houding. Kijkt onwijs zielig en piepte toen ik aan dr poot zat. Ze drinkt en eet wel. Maar daar is ook alles mee gezegd. De dierenarts vandaag gebeld, maar was geen spoed zei ze. Dus moet wachten tot morgen. Dan laat ik alles meteen goed nakijken.
Femke87

Ongelezen bericht door Femke87 »

Ik lees je berichtjes nu en vroeg me af hoe het afgelopen is bij de DA?

Mijn teefje (7,5) heeft al een paar jaar een vetbult(niet heel erg groot) bij haar lies, kan geen kwaad en ze heeft er geen last van. Nou voelde ik dit weekend dat ze nu een nieuw klein bultje bij haar schouder heeft.. Lijkt het zelfde te zijn. even in de gaten houden dus. Ik hoop niet dat het groter wordt zo dat ze er last van kan gaan krijgen..

Ik ben benieuwd hoe het nu met Bailey is. :)
Bailey2004

Hoi,
met Bailey gaat het weer goed. De dierenarts heeft het nagekeken. En het zag er niet uit of ze er last van had. Wel in de gaten houden, want het moet niet groter worden natuurlijk. Maar zo is er niks aan de hand.
Uiteindelijk bleek dat ze waarschijnlijk misstapt had. Dr poot was wat opgezwollen en had ze vloeibare pijnstillers voor gekregen. Binnen een week was ze weer de oude :D
Plaats reactie