Maar nu we het toch over voeding hebben. Barney krijgt Energique voor puppys en daar doet ie het goed mee. Geen diarree en de ontlasting is mooi compact en stevig. En vanmorgen stond meneer bij de achterdeur te piepen. Zou het? Barney naar buiten en ja hoor, door zijn hurken en poepen maar.

Gelet op een andere discussie. Deze pup doetut dus goed

En dan zijn karakter. Je merkt goed dat hij steeds meer zelfvertrouwen krijgt, en daarmee wordt hij ook ondeugender. Zo begon hij vrijdagavond te knagen aan een plankje van een boekenkast. Ik liet vlak naast hem een klein ijzeren potje vallen. Hij schrok zich rot.

Onze buren hebben een golden retriever. Een bekend verhaal zo van dochter wil een golden, want das mode, maar laat hem niet meer uit. Pa doet 's morgens en 's avonds even hetzelfde poeprondje met hem. En gooit hem voor de rest van de dag aan de ketting. Af en toe jankt die golden er stevig op los. Erg sneu en je zou er haast werk van gaan maken.

Gisterenavond liep ik even met Barney buiten en kwamen buurman met de golden tegen. Ik was op mijn hoede, want je weet maar nooit hoe zo' n kettinghond gaat reageren op de kleine Barney. Het was vertederend om te zien hoe vrolijk die golden reageerde op Barney. Vrolijk kwispelend kwam de golden op Barney af en wilde zelfs wat spelen. Buurman had geen tijd en trok de golden mee. Toch nog even een kort gesprekje kunnen voeren, waarbij ik toch wel aangaf dat hun golden zo wel erg verpest wordt. Je zou bijna die golden overnemen.