extreem drinken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Joni

extreem drinken

Ongelezen bericht door Joni »

Wij hebben sinds een week of 2 een pup in huis.
De eerste dagen ging het goed qua zindelijkheid.
Zo nu en dan een ongelukje, maar dat is normaal bij een pup van 8 weken.
Nu is er echter iets veranderd.
Hij drinkt ineens heel veel, echt voor een pup extreem veel en moet dus ook veel plassen.
Hij kan het niet eens ophouden zo vol is zijn blaasje soms.
Dan plast hij al lopend door de kamer.
Ik dacht eerst aan blaasontsteking, maar daar heb ik hem vanmorgen op laten testen en dat was het niet.
Ik heb wel verteld dat ik vond dat hij, vooral de laatste 4 à 5 dagen, extreem veel drinkt.
We gaan er elk kwartier mee naar buiten en dan nog heeft hij vaak een plas in huis.
`s nachts ga ik er ook nog vaak uit ( keer of 4 ) en dan nog is ie nat.
Hij krijgt zijn laatste maaltijd om 17:00 en om 19:00 haal ik het water weg.
Na overleg met de dierenarts moet ik hem 250 ml per dag laten drinken verdeeld over 24 uur.
Niet meer.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hij eet Rodi, 3x daags.
( 1e keer om 6:00, 2e keer om 12:00 en laatste om 17:00 )

Groetjes
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Wij hebben dat met Tess ook zo gedaan; elke keer een laagje water geven en na 19 of 20 uur niet meer. Die kon ook zo obsessief drinken. Nu zijn we zo ver dat ze zindelijk is (na een half jaar) en ook eens wat in dr drinkensbak laat staan.
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Misschien ligt het aan het voer? Onze oude hond dronk veel meer als hij ander voer kreeg, volgens onze DA zat hier meer zout in en dronk hij daarom zo veel..

maar als hij echt obsessief drinkt, weet ik niet of dit er iets mee te maken kan hebben..
Dirk
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dirk »

Pups hebben soms vanuit het nest geleerd om heel snel een bak leeg te maken. Dat is instinctief gedrag waar ze, als ze het nest hebben verlaten, nog in kunnen vervallen. Ook deze gewoonte kun je de pup afleren door hierop te trainen:

Geef de pup een paar seconden de tijd om te drinken en roep dan zijn/haar naam of trek met gekke geluiden de aandacht. Beloon de pup met een speeltje of door spel als je de aandacht hebt gekregen. Als de pup stoïcijns door blijft drinken, dan klap je hard in je handen of geeft een lichte tik met je vinger op het achterwerk. Als je dan de aandacht hebt ook weer belonen. Succes.
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

water niet weghalen, dan gaat je pup nog meer drinken om te voorkomen dat je het weg haalt, wat is er op tegen als je pup savonds nog te drinken krijgt?

ten eerste geef je hem brok, daar krijgen ze later dorst van, ik geloof dat je nog een hond hebt, dan wordt er vast nog wel gestoeid, uitgelaten en dan heb je het water al weggehaald kan ie zijn vochtpijl niet meer op orde brengen.dan gaat ie smorgens als een gek drinken wat heeft dorst, miss nog wat druk geweest in de bench snachts waar ie ook dorst van krijgt.... zo blijf je aan de gang.

in het laten plassen en eten zit een ritme en je pup moet zelf zijn ritme vinden in het water drinken, door het hem op bepaalde tijden wel een te bieden en weg te halen krijgt ie nooit de kans om dat goed onder de knie te krijgen ook.
al me kinders uitgevlogen
Joni

Ik geef geen brok..
En de DA vreest voor pancreasatrofie..
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

Joni schreef:Ik geef geen brok..
ach jeee...ik duim dat t niet zo is :cry:
heel veel sterkte!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

Joni schreef:Ik geef geen brok..
aha zie je nu dat je het over een dh pup hebt, tsja dan zou dat best wel eens kunnen, kom je ook op het duitse herder forum, daar kun je veel info hierover vinden, ook de oplossing hiervoor
al me kinders uitgevlogen
Joni

Vandaag naar de dierenarts geweest voor een algehele test voor Bink.
Hij eet de laatste dagen slecht ( weinig ) en wil nogsteeds veel drinken.
Hij heeft een urine test gehad en een bloed test. :shock:
Hij is kerngezond! op een temperatuursverhoging na.
Hij was ook wat duf, en na veel praten met de arts deken we dat Bink te weinig rust heeft gehad met Sem erbij. :(
Hij kwam niet aan zijn rust toe en werd daardoor suf en had geen puf om goed te eten.
Hij heeft iets gekregen om de temperatuur te doen dalen en dat moeten we nu in de gaten houden.
Verder mag hij weer onbeperkt water drinken omdat je met verhoging het warmer hebt en hij dus wel voldoende moet kunnen koelen.
We denken dat hij een virusje opgepikt heeft. :wink:
Antibiotica heeft hij ook gehad.
De waardes van het bloed gaven mooie resultaten weer en ook in de urine was geen spoor van suiker te vinden.
Al met al goed gerustgrsteld dus. :)
Pfff..
Het zijn toch je kinderen he? :wink:
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Nou gelukkig dat alles goed is met jullie bink. Met een pup weet je nooit. Altijd voorzichtig zijn. En nu maar duimen dat het de goede kant weer opgaat met hem. Lekker veel laten rusten/slapen.

suc 6
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie