Juno vs Fietser

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Juun

Juno vs Fietser

Ongelezen bericht door Juun »

Vanmorgen gaan wandelen met Juno. Eigenlijk de wandeling die we zo vaak maken, ik noem het mijn rondje om de flat maar het is een recratiegebied bij mij in de buurt; Lutkemeerpolder, bestaande uit een park met (drassige) wandelpaden en een dijk (langs de ringvaart) voorzien van fietspad.

Al jarenlang komen we fietsers tegen, fietsers zonder hond, fietsers met hond. En al jarenlang gaat dat prima maar vandaag besloot Juno dat dat hondje aan de andere kant van de fietser nou net het hondje was waar hij mee wilde spelen... Helaas, het lukte niet om door de fiets heen te rennen :? Een flinke botsing dus.

We hebben echt geluk gehad, de jongen op de fiets stond erg snel stil. Juno had in eerste instantie last van zijn linkerachterpoot maar terug naar huis ging hij er weer steeds beter op lopen. Ik kan zijn poot goed bewegen zonder dat hij pijn lijkt te hebben. Hij ligt nu op de bank. Ben benieuwd dus hoe hij straks op staat. Fiets was overigens wel total loss (voorband helemaal krom en ontwricht) dus dinsdag maar de WA verzekering bellen. Gelukkig een superbegripvolle fietser die zich niet druk maakte om zijn fiets en net als ik alleen bezig was met mijn hond...

Maar goed, conclusie zal moeten zijn dat een lab van 35 kg wint van een fiets... (gelukkig! :) ) En dat het kerstengeltje heel wat werk verzet heeft om dit goed af te laten lopen...

Iedereen een fijne kerst!!!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Oops, dat zijn de minder leuke momenten...
Ik hoop dat Juno er niets aan over zal houden, maar hou het even goed in de gaten !!

En super hoe de fietser reageerde :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oei dat is schrikken! Hoop dat Juno er niks aan overhoudt! En wel super fijn dat de fietsen zo begripvol was :)
Diedelie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Diedelie »

Oeioei, hoop echt dat alles terug picobello is met Juno!

Hier wint Ayla (20kg) het van Baas (80kg). We waren op wandel in het bos en hoe goed het ook ging met wandelende voorbijgangers ineens ging het mis. Madam bananen in haar oren en zoef weg naar een koppel iets verder op. Ik slaagde erin om haar terug te roepen maar eens dichter bij mij dacht ze van 'Baah, nee, ik wil terug!' Juffrouw maakt een bocht van 180° en zoeft weer richting koppel. Eerst moest ze er wel manlief voor passeren en die dacht 'Houd ik wel even tegen!'. Hurkt en probeert haar op te vangen met zijn armen.

Dikke pech dus. Ayla vliegt als een raket zo goed als door zijn arm. Ik zie manlief ineens ineenkrimpen van de pijn, maar ik moest eerst achter ons monster. Eens haar terug aan de leiband de schade opgemeten bij manlief. Resultaat: bezoekje aan de spoed: biceps gescheurd, twee weken rust.

Ze hebben het gelukkig ondertussen weer goedgemaakt, ons monster ligt in de zetel bomen te zagen op Jerom zijn schoot.

Conclusie: 't leven is nooit saai met een Lab in het kot! ;)

Chapeau aan het desbetreffende koppel: ze negeerden ons mormel volkomen.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat fijn dat de fietser zo goed reageerde! Gelukkig is er niemand gewond geraakt! :)
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

toch blijven ze best wel lomp. gelukkig reageerde de fietser super
Juun

Ongelezen bericht door Juun »

Na een dagje wat manken (gisteren), was hij vandaag aardig in orde. Ik heb de wandelingen wel een beetje beperkt, twee keer 30 - 45 min ongeveer (normaal lopen we eerder richting 2,5 uur per dag)

Alleen na het wilde 'pootjes vegen' wat hij altijd doet, heeft hij af en toe een beetje last, trekt zijn pootje in en gaat dan soort van schudden met zijn pootje. En als hij lang heeft gelegen, de eerste paar minuten een beetje stijf. Ik mag overal aanzitten, kan zijn poot op alle mogelijke manieren bewegen zonder dat hij er last van lijkt te hebben.

Ik ga morgen nog wel even langs D.A. voor de zekerheid.

En natuurlijk meteen WA verzekering bellen want inderdaad, zo prettig zo'n super fietser te treffen dat ik wel wil dat hij snel schadeloos gesteld wordt...

En niet te vergeten maar een beetje gaan trainen op het negeren van honden die naast de fiets rennen...

En fijn dat het met Ayla en baas uiteindelijk ook weer goed is gekomen... het blijven inderdaad relatief lompe honden. Gelukkig compenseren ze die lompheid met heeeeeel lief en schuldbewust kijken als ze weer eens iets gedaan hebben wat eigenlijk niet mag! :verliefd1:
Plaats reactie