Jachtclub (knjv) hoofddorp
-
Juun
Jachtclub (knjv) hoofddorp
Ik zit erover te denken om ook met mijn hond jachttraining te gaan doen. We hebben in het verleden wel al wat gedrag en gehoorzaamheid gedaan en een tijdje KNPV speuren (Juno was de enige labrador tussen alle herders) maar daar zijn we afgehaakt omdat ik echt leuk bezig wil zijn met mijn hond en ik de sfeer daar iets te serieus vond.
Ik heb totaal geen ervaring met KNJV en/of jachtsport dus we zullen nog wel moeten zien of dit nog geet lukken, Juno is namelijk wel al 5. Hij staat wel redelijk onder appel, kent bepaalde commando's als los, vast, apport wel maar is absoluut niet zacht in de bek.
Ik woon in Amsterdam. Holkeboer ben ik al een aantal keren tegen gekomen (die trainen af en toe in mijn achtertuin) maar zij vond 5 jaar te oud om nog te starten. Ik heb gezien dat er ook een jachtclub is in Hoofddorp maar daar kan ik geen website van vinden. Volgens mij is dat KNJV. Heeft iemand ervaring met die jachtclub of weet iemand daarvan een website of contactgegevens?
Misschien is 5 jaar te oud om een perfecte jachthond te trainen maar het lijkt me zeker niet te oud om nog gewoon even lekker bezig te zijn met de hond dus we gaan gewoon op zoek naar een leuke club. Alle tips zijn welkom!!!
Alvast bedankt.
Astrid
Ik heb totaal geen ervaring met KNJV en/of jachtsport dus we zullen nog wel moeten zien of dit nog geet lukken, Juno is namelijk wel al 5. Hij staat wel redelijk onder appel, kent bepaalde commando's als los, vast, apport wel maar is absoluut niet zacht in de bek.
Ik woon in Amsterdam. Holkeboer ben ik al een aantal keren tegen gekomen (die trainen af en toe in mijn achtertuin) maar zij vond 5 jaar te oud om nog te starten. Ik heb gezien dat er ook een jachtclub is in Hoofddorp maar daar kan ik geen website van vinden. Volgens mij is dat KNJV. Heeft iemand ervaring met die jachtclub of weet iemand daarvan een website of contactgegevens?
Misschien is 5 jaar te oud om een perfecte jachthond te trainen maar het lijkt me zeker niet te oud om nog gewoon even lekker bezig te zijn met de hond dus we gaan gewoon op zoek naar een leuke club. Alle tips zijn welkom!!!
Alvast bedankt.
Astrid
-
Lotte
- Kleine hondenneus

Vijf jaar is inderdaad oud als je nog echt de richting van de wedstrijdsport op wilt. Maar recreatief kun je nog wel beginnen. Ik weet alleen niet of je daarvoor bij de KNJV moet zijn. Daar is het hoofddoel ook het klaarmaken voor de jacht en proeven. En als je hond hard in de bek is, heb je een bijkomend probleem met de wildapporten.
Zoek een hondenschool waar ze aan jachttraining doen. Dit kon bijvoorbeeld altijd bij de KCA. Daar hadeden ze een training apporteren en dirigeren. Nadeel was wel dat deze training op eigen terein was en geen waterwerk omvat. Zij trainen nu in Spaarnwoude. Ook een mogelijkheid vanuit Amsterdam is Jachthondenschool Almere. Hier kun je met vele doelstellingen trainen. In sommige groepen trainen zelfs honden mee die niet onder de jachthondenrassen vallen.
Er zijn dus wel degelijk mogelijkheden denk ik.
SUCCES
Zoek een hondenschool waar ze aan jachttraining doen. Dit kon bijvoorbeeld altijd bij de KCA. Daar hadeden ze een training apporteren en dirigeren. Nadeel was wel dat deze training op eigen terein was en geen waterwerk omvat. Zij trainen nu in Spaarnwoude. Ook een mogelijkheid vanuit Amsterdam is Jachthondenschool Almere. Hier kun je met vele doelstellingen trainen. In sommige groepen trainen zelfs honden mee die niet onder de jachthondenrassen vallen.
SUCCES
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Dat klopt, onze Baila ook en ze doet het heel goed. Het is ook een hele leuke school die op een positieve manier traint.Lotte schreef:Vijf jaar is inderdaad oud als je nog echt de richting van de wedstrijdsport op wilt. Maar recreatief kun je nog wel beginnen. Ik weet alleen niet of je daarvoor bij de KNJV moet zijn. Daar is het hoofddoel ook het klaarmaken voor de jacht en proeven. En als je hond hard in de bek is, heb je een bijkomend probleem met de wildapporten.
SUCCES
Volgende week beginnen de nieuwe winterblokken.............. dus misschien eens informeren? JHSA googlen?
Ik heb er met Missy getraind toen ze ook al wat ouder was en met Lina heb ik het er inmiddels al tot een B-tje gebracht. Ze trainen er op een positieve manier, dat vind ik ook erg belangrijk.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Juun
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Misschien kun je nog een plekje veroveren in een startende groep deze week...........Juun schreef:dank jullie wel! Ik wil inderdaad echt recreatief trainen. Beetje bezigheidstherapie en bonding zeg maar... mijn hond komt toch uit werklijnen (afgekeurde geleidehond) en heeft wel wat geestelijke uitdaging nodig.
Ik ga de hondenschool in Almere eens googlen!
groet,
Astrid
http://www.jachthondenschoolalmere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
(om je de moeite te besparen...............)
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Dan gaan wij elkaar misschien ook tegenkomen bij het wisselen van de wacht. Ik train met Lina om 9.00 uur op zaterdag.Lotte schreef:nou wellicht kom ik jullie eens tegen. Ik ben dit najaar nij JHSA met Tiddles begonnen. Komende periode train ik op zaterdag vanaf 10.45
-
EricaM
- Speurneus

Ik zou ook kijken bij de jachthondenschool in ALmere. Net als Saskia train ik daar nu ook al een jaartje en ben erg tevreden. Het is een leuke groep en ook de leeftijd is daar geen bezwaar om te beginnen met de trainingen. Bij het indelen van de groepjes houden ze daar namelijk rekening mee.
Veel succes en plezier alvast.
Lotte, Bram en ik trainen op de zondagochtend, dus we zullen je niet vaak zien op de trainingen. Maar op de jaarlijkse Jeroen Oomen dag komen alle groepen bij elkaar voor een leuke jachtdag.
Veel succes en plezier alvast.
Lotte, Bram en ik trainen op de zondagochtend, dus we zullen je niet vaak zien op de trainingen. Maar op de jaarlijkse Jeroen Oomen dag komen alle groepen bij elkaar voor een leuke jachtdag.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
Juun
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus