En weer eentje

Respecteer elkaars mening.
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

En daar heb je helemaal gelijk in lieverd, neverending story :D

Toch nog een kleine kanttekening, ik kan t niet laten he :D
Het is, naar mijn persoonlijke mening absoluut niet zo dat er wat voor eigenschappen dan ook zijn ingefokt in de mij bekende lijnen, je had t over back to the roots zeg maar, tja, de roots van de labrador zijn toch t karakter, de gezondheid, samen resulterend in werklust, ik kan er ook niks aan doen, maar zo is t nou eenmaal he :D

Kijk, als je de labradors van vroeger ziet, verschillen ze allen behoorlijk in uiterlijk, dat zal je toch wel met me eens zijn neem ik aan.
Dan zal ik je nou eens wat grappigs vertellen, wij hebben eens een foto gemaakt van onze guys and girls, en die in sepia als kerstwens verstuurd naar onze relaties, waarop we veel reacties uit, met name duitsland, kregen, waarin gevraagd werd uit welk stamboek deze oude foto kwam :D

Nou, uit geen een dus, het waren gewoon onze eigen sjmiegels :D :lol: :D

Kijk, snap jij mij nou? Het feit dat ik niet op uiterlijk fok, wil toch niet automatisch zeggen dat ik spitsmuizen of windhond achtigen fok?
Want, ook dat moet mij toch nog eens van mijn hart, zo lelijk zijn ze nou toch ook weer niet, ze worden allemaal geshowd, weliswaar maar een keer :oops: maar allez, ze hebben allemaal een zg hoor.

Het lijkt nu misschien wel of ik uithaal naar fokkers van showhonden, bij sommigen doe ik dat ook wel hoor, maar daar heb ik dit forum niet voor nodig :D , maar dat is niet zo.
Over het algemeen denk ik zo het mijne, en reageer niet eens, maar ik had er nu wel een beetje de neus van vol.
Ik vind nl dat wij best vaak onrechtmatig worden behandeld, om eens een voorbeeld te noemen, ik ken een mevrouw die international fieldtrial champ is geworden, nou ik kan je vertellen, om dat te halen, daar gaan jaren en jaren training aan vooraf, het is dus een enorme prestatie.
Nou, om de titel te mogen dragen moet t hondje een keertje een zg op een show gehaald hebben, lukt niet.
Dan, aan de andere kant ken ik een jongen wiens hond int.show kampioen is geworden, nou dat hondje moet dan op een fieldtrial even tussendoor een fazantje ophalen op twintig meter. Omdat wij allemaal weten hoe moeilijk dat is voor zo'n hondje, wordt aan alle kanten door iedereen meegwerkt, en hop, hondje mag titel dragen.

Kijk, en dat is nou het verschil, dus spreek me niet vauithalen naar de showwereld :wink:
Afbeelding
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

brigitte064 schreef:En daar heb je helemaal gelijk in lieverd, neverending story :D

Toch nog een kleine kanttekening, ik kan t niet laten he :D
Het is, naar mijn persoonlijke mening absoluut niet zo dat er wat voor eigenschappen dan ook zijn ingefokt in de mij bekende lijnen, je had t over back to the roots zeg maar, tja, de roots van de labrador zijn toch t karakter, de gezondheid, samen resulterend in werklust, ik kan er ook niks aan doen, maar zo is t nou eenmaal he :D

Ben ik in grote lijnen mee eens. :wink: We zullen altijd iets van mening verschillen, maar daar zijn we mens voor. :)

Kijk, als je de labradors van vroeger ziet, verschillen ze allen behoorlijk in uiterlijk, dat zal je toch wel met me eens zijn neem ik aan.
Dan zal ik je nou eens wat grappigs vertellen, wij hebben eens een foto gemaakt van onze guys and girls, en die in sepia als kerstwens verstuurd naar onze relaties, waarop we veel reacties uit, met name duitsland, kregen, waarin gevraagd werd uit welk stamboek deze oude foto kwam :D

Nu maak je mij wel benieuwd!! :D

Nou, uit geen een dus, het waren gewoon onze eigen sjmiegels :D :lol: :D

Kijk, snap jij mij nou? Het feit dat ik niet op uiterlijk fok, wil toch niet automatisch zeggen dat ik spitsmuizen of windhond achtigen fok?
Want, ook dat moet mij toch nog eens van mijn hart, zo lelijk zijn ze nou toch ook weer niet, ze worden allemaal geshowd, weliswaar maar een keer :oops: maar allez, ze hebben allemaal een zg hoor.

Dat hoor je mij ook nergens zeggen. :wink: Het hier om uitersten fokken. Je hebt altijd uitzonderingen.

Het lijkt nu misschien wel of ik uithaal naar fokkers van showhonden, bij sommigen doe ik dat ook wel hoor, maar daar heb ik dit forum niet voor nodig :D , maar dat is niet zo.

Je moet ook niet denken dat ik alleen werklijnen onderuit wil halen. Het gaat mij om het totale plaatje.

Over het algemeen denk ik zo het mijne, en reageer niet eens, maar ik had er nu wel een beetje de neus van vol.

Ik dus ook! Vandaar dat ik weer eens een keertje reageer op een topic van dit kaliber.

Ik vind nl dat wij best vaak onrechtmatig worden behandeld, om eens een voorbeeld te noemen, ik ken een mevrouw die international fieldtrial champ is geworden, nou ik kan je vertellen, om dat te halen, daar gaan jaren en jaren training aan vooraf, het is dus een enorme prestatie.
Nou, om de titel te mogen dragen moet t hondje een keertje een zg op een show gehaald hebben, lukt niet.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Jammer dat het niet gelukt is om een zg te halen. Ik heb tot nu toe altijd geluk gehad dat ze een zg kreeg, maar goed ik fok niet. Voor mij is showen alleen voor een bepaalde ervaring, nl. voor om in de wedstrijdring te werken.

Dan, aan de andere kant ken ik een jongen wiens hond int.show kampioen is geworden, nou dat hondje moet dan op een fieldtrial even tussendoor een fazantje ophalen op twintig meter. Omdat wij allemaal weten hoe moeilijk dat is voor zo'n hondje, wordt aan alle kanten door iedereen meegwerkt, en hop, hondje mag titel dragen.

In welke zin wordt er meegewerkt? Als een bepaalde oefening niet haalbaar is voor een hond, dat zou hij deze titel niet mogen krijgen.

Kijk, en dat is nou het verschil, dus spreek me niet vauithalen naar de showwereld :wink:
Ikzelf heb altijd gesport met mijn honden, zeer veel mag ik wel zeggen. Als men hoort wat ik bijvoorbeeld nu met Tyleet doe, dan vinden ze dat misschien wel schrikbarend veel.

Maar ze kan wel geweldig apporteren, nu net 9 maanden en dit gaat echt super. :D Overigens Bel en Faith konden dit ook super. Daarnaast heb ik tot nu toe geluk gehad als het om erfelijke gebreken gaat. Alle drie een heerlijk, iig voor mij, karakter. Alle drie geweldige sporters, jaja met Tyleet het ik het ook weer goed getroffen! En alle drie geweldig in uiterlijk, mijn smaak dan. 8) Een keurmeester heeft niet altijd geweldig over mijn meissies gedacht.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Een vervolg in de discussie over de Rashondenwijzer door iemand van een ander ras, niet de labradors, maar dat doet er inhoudelijk niet toe :
http://www.mucho-bravo.com/mvb1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

En dan is in dit kader (fokken met ongezonde dieren) ook nog deze van belang, nl. de nieuwe Wet Dieren die in 2013 ingaat:
http://www.mvo.nl/Portals/0/publicaties ... dieren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees vooral goed wat er staat in Artikel 2.6 lid 2. Het wordt dus bij wet verboden om te fokken met dieren die een bepaalde aandoening hebben, of een uiterlijk kenmerk, dat de gezondheid of het welzijn van het dier of de nakomelingen schaadt.

Hanneke
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Laboriginals schreef:En dan is in dit kader (fokken met ongezonde dieren) ook nog deze van belang, nl. de nieuwe Wet Dieren die in 2013 ingaat:
http://www.mvo.nl/Portals/0/publicaties ... dieren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees vooral goed wat er staat in Artikel 2.6 lid 2. Het wordt dus bij wet verboden om te fokken met dieren die een bepaalde aandoening hebben, of een uiterlijk kenmerk, dat de gezondheid of het welzijn van het dier of de nakomelingen schaadt.

Hanneke
Ik heb even alleen artikel 2 gelezen, maar op zich klinkt me dit positief in de oren, mits het ook daadwerkelijk gecontroleerd en gehandhaafd gaat worden. Want, met het aan banden leggen van het fokken van een idioot aantal nesten per teef, de slechte hygiëne en het bewust fokken met ongeteste dieren zal dan tot het verleden behoren. En in dat geval zou de broodfok een flinke knauw kunnen krijgen. Mede gesteld dat de Animal Cops sinds gisteren begonnen zijn in Nederland, zouden we eindelijk kunnen beginnen met klokken luiden en oprollen van al die animal farms :applaus:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
farbourne

Ongelezen bericht door farbourne »

Laboriginals schreef:En dan is in dit kader (fokken met ongezonde dieren) ook nog deze van belang, nl. de nieuwe Wet Dieren die in 2013 ingaat:

Hanneke
Goeie zaak uiteraard, maar het struikelblok blijft het zwarte en grijze circuit die buiten de labradorverenigingen om fokken.

Wat ik wel heel duidelijk voor fokkers een belangrijke verandering vind is deze: Artikel 11.2 Wijziging Burgerlijk Wetboek
Na artikel 2 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek wordt een artikel ingevoegd, luidende: Artikel 2a 1. Dieren zijn geen zaken. 2. Bepalingen met betrekking tot zaken zijn op dieren van toepassing, met in achtneming van de op wettelijke voorschriften en regels van ongeschreven recht gegronde beperkingen, verplichtingen en rechtsbeginselen, alsmede de openbare orde en de goede zeden.
Het houdt n.l. tevens in dat pupkopers hun "product" niet meer kunnen vergelijken met een wasmachine. ("Hij doettut niet, ik wil m'n geld trug.")
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

@ farbourne Wat een misselijke opmerking plaats jij als laatste, voor het grootste gedeelte van de pupkopers zal dit geen optie zijn, of een hele moeilijke met heel veel verdriet.
Om dit nou te vergelijken met een wasmachine vind ik echt schrijnend, zeker voor mensen hier op het forum die hun uiterste best voor hun hond hebben gedaan/doen :(
Jouw ervaringen kunnen misschien anders liggen maar door de bank genomen zal dit echt niet zo gaan.
Bah :kots:
farbourne

Ongelezen bericht door farbourne »

De vergelijking met de wasmachine refereert aan het oneigenlijk gebruik van de Wet Productaansprakelijkheid met betrekking tot honden. Ik vind die vergelijking net zo walgelijk als jij. Daarom juich ik de wetswijziging toe, want een hond is immers geen "product".
Ik heb zelf één keer te maken gehad met een pupkoper die meende zich op de Wet Productaansprakelijkheid te kunnen beroepen. In dit geval was er duidelijk sprake van "ondeskundig gebruik van het product", dus de pupkoper werd terecht in het ongelijk gesteld, maar het blijft natuurlijk walgelijk dat een levend wezen kan worden vergeleken met een product.
vanderwyk

Ongelezen bericht door vanderwyk »

Helemaal mee eens, Joop. Als fokker moet je aan allerlei controleerbare voorwaarden voldoen, en dat is een goede zaak, maar de "voorwaarden" waar een pupkoper aan moet voldoen, zoals de juiste kwaliteit en kwantiteit van voeding en beweging, zijn allemaal niet controleerbaar.
Daarom is het zo belangrijk dat een hond in de wet niet langer wordt gelijkgeschakeld met een product (als bijvoorbeeld een wasmachine).

Groetjes,

Jaap
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

farbourne schreef:De vergelijking met de wasmachine refereert aan het oneigenlijk gebruik van de Wet Productaansprakelijkheid met betrekking tot honden. Ik vind die vergelijking net zo walgelijk als jij. Daarom juich ik de wetswijziging toe, want een hond is immers geen "product".
Ik heb zelf één keer te maken gehad met een pupkoper die meende zich op de Wet Productaansprakelijkheid te kunnen beroepen. In dit geval was er duidelijk sprake van "ondeskundig gebruik van het product", dus de pupkoper werd terecht in het ongelijk gesteld, maar het blijft natuurlijk walgelijk dat een levend wezen kan worden vergeleken met een product.
Oke, dan heb ik het verkeerd opgepikt :wink:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

farbourne schreef: Goeie zaak uiteraard, maar het struikelblok blijft het zwarte en grijze circuit die buiten de labradorverenigingen om fokken.

De wet geldt voor iedereen, dus ook voor fokkers buiten de rasverenigingen. Ook die zullen zich aan de regels moeten houden. Ook die mogen niet fokken met zieke dieren of dieren met uiterlijke kenmerken die het welzijn aantasten.
Ik denk dat het voor pupkopers met deze wet in de hand, veel gemakkelijker zal worden om een proces aan te spannen tegen een fokker die het met de gezondheidregels niet zo nauw neemt. Dus fokken met niet-onderzochte dieren zal eerder bestraft kunnen worden, lijkt mij zo. En dan praat je vooral over het grijze en zwarte circuit.

Hanneke
opurk

Ongelezen bericht door opurk »

Ik denk dat het voor pupkopers met deze wet in de hand, veel gemakkelijker zal worden om een proces aan te spannen tegen een fokker die het met de gezondheidregels niet zo nauw neemt.
Nou ik denk het niet. Want als je een proces wilt aanspannen, dan moet je wel met bewijzen komen. En je geeft het zelf al aan dat je vooral spreekt over het grijze circuit. En dat zijn meestal dan de bekende mazen in de wet. En welke strafmaat zou dan gegeven moeten worden bij het fokken met dieren die niet onderzocht zijn? Helaas zijn er nog vele misstanden in de dierenfokkerij. Zo staat de konijnenfokkerij weer in het nieuws met vergelijkbare zaken.
marronaimee

Ongelezen bericht door marronaimee »

ik mij ook zeker wel vinden in het artikel..
de mensen gaan te ver om de "perfecte" hond te fokken, omdat veel mensen het mooi vinden. Ze denken niet aan het lijden van het dier!
zoals ik hier al eerder heb gelezen:
bulldogs
sharpei
king charles spaniel

etc etc

heb er laatst een programma over gezien. Daarin bespraken ze wat voor een problemen die honden hebben en lieten ze de schedels zien hoe het soort er eerst uitzag. Echt TE ERG! Daarin gaan mensen te ver!

Waarom gaat die perfecte schoonheid boven het karakter van de hond??
Plaats reactie