Toch nog een kleine kanttekening, ik kan t niet laten he
Het is, naar mijn persoonlijke mening absoluut niet zo dat er wat voor eigenschappen dan ook zijn ingefokt in de mij bekende lijnen, je had t over back to the roots zeg maar, tja, de roots van de labrador zijn toch t karakter, de gezondheid, samen resulterend in werklust, ik kan er ook niks aan doen, maar zo is t nou eenmaal he
Kijk, als je de labradors van vroeger ziet, verschillen ze allen behoorlijk in uiterlijk, dat zal je toch wel met me eens zijn neem ik aan.
Dan zal ik je nou eens wat grappigs vertellen, wij hebben eens een foto gemaakt van onze guys and girls, en die in sepia als kerstwens verstuurd naar onze relaties, waarop we veel reacties uit, met name duitsland, kregen, waarin gevraagd werd uit welk stamboek deze oude foto kwam
Nou, uit geen een dus, het waren gewoon onze eigen sjmiegels
Kijk, snap jij mij nou? Het feit dat ik niet op uiterlijk fok, wil toch niet automatisch zeggen dat ik spitsmuizen of windhond achtigen fok?
Want, ook dat moet mij toch nog eens van mijn hart, zo lelijk zijn ze nou toch ook weer niet, ze worden allemaal geshowd, weliswaar maar een keer
Het lijkt nu misschien wel of ik uithaal naar fokkers van showhonden, bij sommigen doe ik dat ook wel hoor, maar daar heb ik dit forum niet voor nodig
Over het algemeen denk ik zo het mijne, en reageer niet eens, maar ik had er nu wel een beetje de neus van vol.
Ik vind nl dat wij best vaak onrechtmatig worden behandeld, om eens een voorbeeld te noemen, ik ken een mevrouw die international fieldtrial champ is geworden, nou ik kan je vertellen, om dat te halen, daar gaan jaren en jaren training aan vooraf, het is dus een enorme prestatie.
Nou, om de titel te mogen dragen moet t hondje een keertje een zg op een show gehaald hebben, lukt niet.
Dan, aan de andere kant ken ik een jongen wiens hond int.show kampioen is geworden, nou dat hondje moet dan op een fieldtrial even tussendoor een fazantje ophalen op twintig meter. Omdat wij allemaal weten hoe moeilijk dat is voor zo'n hondje, wordt aan alle kanten door iedereen meegwerkt, en hop, hondje mag titel dragen.
Kijk, en dat is nou het verschil, dus spreek me niet vauithalen naar de showwereld