Hijgen na operatie!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hijgen na operatie!

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva is vandaag gesteriliseerd. Dit was echt het beste voor haar omdat ze erg veel last heeft van haar loopsheid zoals schijnzwangerschapsverschijnselen, een verlaagde weerstand (met demodex als gevolg) en maandenlang niet lekker in haar vel zitten. Met elke loopsheid zouden deze verschijnselen erger worden volgens de dierenarts en dat wilden we haar niet aan doen.
Ik heb haar vanmiddag om 16 uur weer op mogen halen en uiteraard was ze nog wat suf maar verder was ze wel rustig. Nu is ze al een uurtje of 2 erg onrustig, constant verliggen, rond lopen,plekje zoeken en veel hijgen en af en toe piepen. Alles redelijk normaal na een narcose natuurlijk maar over het hijgen maak ik me wel zorgen. Dat is toch een teken van pijn of niet? We hebben wel pijnstillers mee gekregen maar mogen er morgenochtend pas eentje geven. Vind het zo zielig voor haar. Kan haar zo toch niet alleen laten vannacht. Denk dat ik maar een matrasje naast haar op de grond ga leggen. weet iemand of het normaal is dat ze zo hijgen na een operatie of zou het echt pijn zijn?
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

ik kan je niet helpen, maar wens je beterschap met Zyva
Kim-Djarbo

Ongelezen bericht door Kim-Djarbo »

Kan je de dierenarts niet eens opbellen?
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Ze heeft waarschijnlijk al pijnstilling per injectie gekregen.
Ik zou haar zeker niet alleen laten vannacht, temperatuur opnemen, op de uitvloeiing letten en bij de minste twijfel dierenarts bellen.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Volgens mij is dat wel normaal, Pandora deed dat ook want ik weet nog dat we ons daar toen ook zo'n zorgen over maakten. Ze hebben gewoon last nog van de narcose en voelen zich niet lekker, zijn onrustig ook. Wij hebben Pandora toen in een afgedekte bench gelegd, daar kroop ze zelf al in. Ook wij hebben bij haar geslapen. De volgende dag ging het al een stuk beter, ze hijgde niet meer en was minder onrustig maar wilde natuurlijk nog niet zoveel doen.
Bij Pandora duurde het ook heel lang voor ze wilde plassen en poepen, kennelijk kunnen ze dat ook heel lang ophouden.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Heb voor de zekerheid toch de dierenarts maar even gebeld en we mochten nog een pijnstiller geven hoewel het daar eigenlijk niet aan kon liggen omdat ze inderdaad een injectie heeft gehad die 24 uur zou moeten werken. Maar goed, een extra pijnstiller kon geen kwaad. Inmiddels denk ik dat ze gewoon echt heel erg misselijk is, ze heeft net ook wat overgegeven en sindsdien is ze iets rustiger, kijkt wat alerter en hijgt een heel klein beetje minder lijkt het. Manlief heeft zich inmiddels op een matrasje naast haar geïnstalleerd dus we laten haar absoluut niet alleen. Ze heeft inmiddels ook weer een plasje gedaan buiten. Hopelijk is ze morgen weer wat opgeknapt. Bedankt voor jullie reacties.
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

zo hijgen duidt er volgens mij inderdaad op dat ze zich niet lekker voelt en volgens mij toch ook wel pijn heeft.... lijkt mij wel normaal na een operatie...maar wel vervelend om aan te zien...

Hopelijk knap ze vlug op....sterkte...

Groetjes
Martine
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Sterkte vannacht, van de narcose kunnen ze idd onrustig en ook pieperig zijn. Dat hoeft niet te betekenen dat ze pijn heeft, maar meer dat de narcose haar nog dwars zit.

Morgen gaat het vast en zeker al een stuk beter. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Hoe gaat het met Zyva vandaag?
Is ze de nacht goed doorgekomen?
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Lief dat je er naar vraagt. Het gaat gelukkig goed met Zyva. Ze is tot 4 uur vannacht erg onrustig en hijgerig geweest. Ze was denk ik echt heel misselijk. Sinds 4 uur is ze rustig, ze heeft vanochtend geplast, gegeten en gedronken en ligt nu heerlijk te snurken in haar mand. Wat kun je je toch zorgen maken om je hond hè? Achteraf vind ik het heel logisch dat ze gewoon misselijk was, maar toen ze zo bleef hijgen maakte ik me echt zorgen, nu voelt het als een overdreven reactie :oops: . Maar goed, het belangrijkste is dat ze weer rustig is. Morgen is ze vast weer de oude en moeten we haar waarschijnlijk afremmen.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Faith piepte en soms jankte ook na haar kankeroperatie. Bella heeft laatst bij haar oogoperatie zielig liggen piepen. Dat je je zorgen maakt geeft toch niet? :wink:

Bij Bella duurde het een dag voordat ze ging plassen en twee dagen later ging ze pas poepen. :?

Gelukkig, gaat het weer beter met Zyva. Sterkte de komende dagen!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat ze nu weer meer de oude lijkt. Kan me best voorstellen dat je je ongerust maakte hoor. Het blijven toch onze lieverds immers. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Gelukkig gaat het weer beter met haar... beterschap
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Gelukkig is het vervelendste voorbij!! Op naar volledig herstel.
Beterschap Zyva!! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Fijn dat ze weer de oude is :)
Plaats reactie