Bench drama

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nicky

Bench drama

Ongelezen bericht door Nicky »

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een labrador pup van 12 weken, Nicky.
Nicky doet het super op 1 ding na; de bench! 's Nachts slaapt ze bij mij boven en dit gaat prima. Ze slaapt dan lekker hele nachten door. Echter maakt ze er een compleet drama van als ze overdag de bench in moet. Ik geef haar eten in de bench, geef haar wat lekkers, speeltjes enz. enz. Echter zet ze het bijna gelijk op een loeien, janken en blaffen. Niet 5 minuten of 25, nee rustig 1.5 á 2 uur achter elkaar.

Oja, 's nachts beneden slapen wil ze dus ook absoluut niet (dit is rustig opgebouwd) Dan zet ze gewoon de hele nacht de boel op z'n kop. Zullen onze buren ook niet zo leuk vinden.

Ik ben nu op het punt beland dat ik echt even niet meer weet hoe ik dit nu het beste aan kan pakken.
Ze loop nu los als we even weg moeten (ook dan jankt en blaft ze, maar dan is ze tussendoor wel even stil, ik heb het van de week opgenomen)

Heeft er iemand tips om dit goed te kunnen begeleiden voor haar?
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Een los lopende pup in huis zou ik heel griezelig vinden, pups vinden altijd wel iets om in de problemen te komen.

Ik heb er ook een pup bij sinds een paar weken en ook hij was nog geen bench gewend en protesteerde alles bij elkaar.
De eerste dagen heb ik hem in de bench gedaan als hij alles had gedaan: geplast, gepoept, gegeten, gedronken en gespeeld en al een beetje moe begon te worden. Kluifje en pup in de bench, pup zette het op een schreeuwen, ik ging er met een boek naast zitten met mijn hand tegen de bench en na vijf minuten was hij moegeschreeuwd en ging liggen slapen. Dit ritueel heeft zich een paar keer herhaald. Ik praat niet tegen hem, kijk niet naar hem maar ben gewoon rustig aanwezig, hij moet leren dat hij zelf kan kalmeren en dat de bench een plek is waar hij rustig is of kan worden.

Ik heb ongeveer twee weken beneden geslapen naast de bench voor het helemaal zijn veilige holletje was, eerst op een matras naast de bench en de laatste nachten wel beneden maar niet meer naast de bench.

Wat ik nooit doe is hem uit zijn bench laten als hij zit te gillen en ik zeker weet dat hij niks moet, ik laat hem eruit als hij rustig is. Ook Pontus is een volhoudertje en 'nogal vocaal ingesteld' dus hij moest leren dat mijn kop harder is dan die van hem.
De buren hebben we ingelicht over de benchtraining en aangegeven dat ze in de eerste weken misschien wat overlast van hem hebben maar dat het een investering is voor de rest van zijn leven en inmiddels horen ze hem bijna nooit meer of heel even.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Hier heb ik een pup die vandaag precies 9 weken is. Sinds woensdag is ze bij ons. Alleen in de bench vond ze niet echt leuk Ook zij blafte alles bij elkaar.
Ik heb mijn oudste hond erbij in gedaan de eerste nacht Toen was ze stil . De tweede dag heb ik overdag haar toch in de bench gedaan ondanks dat ook zij alles bij elkaar gilde.
Tweede nacht weer geprobeerd om haar alleen te laten slapen maar om geen ruzie met mijn buren te krijgen na een uur gegil toch weer volwassen hond erbij in.
Derde dag was ik hier klaar mee. Hele dag haar laten blaffen als ze in de bench zat ben gewoon mijn eigen dingen gaan doen haar doodgezwegen. tegen mijn buren gezegd dat dit een week kan duren en dat dan de rust is weergekeerd.
Nu 2 dagen verder en ze slaapt alleen in de bench 's Avonds om een uurtje of 10 gaat ze erin met een beetje eten. Ze blaft daarna misschien een minuut of 5 en stopt er dan mee Gaat lekker slapen. Om 5 uur 's morgens wordt ze wakker Even de tuin in en terug de bench in Dat vind ze dan niet leuk Dus dan mag voor de laatste paar uurtjes een van onze andere honden erbij in Dat vinden mijn honden trouwens geen enkel probleem.
Vanmorgen werd ze pas om 5.30 wakker Gaat daarna zonder probleem de bench weer in We mochten uitslapen tot 9 uur Dus gaat best goed eigenlijk.

Wil
Nicky

Bedankt voor jullie antwoord!

Wat ik was vergeten te vermelden; rustig naast de bench blijven zitten doe ik ook al. Mevrouw is echter een volhouder en geeft het zelfs dan niet op.
Stug doorgaan ermee denk ik maar? Ooit zal ze het wel leren, toch? Ik vind het alleen zo sneu dat ze zichzelf echt totaal over de rooie jaagt.

Als we weggaan loopt ze trouwens niet door het hele huis, hoor. De voorhal is afgesloten zodat ze een soort grote bench heeft.
Kim-Djarbo

Ongelezen bericht door Kim-Djarbo »

Hier hetzelfde probleem gehad. Djarbo in de bench en zitten janken vanaf dat het licht uit ging tot ik uiteindelijk beneden in de zetel ben gaan slapen :oops: kheb dat zo'n weekje volgehouden... ook m'n vriend die 's nachts gaat werken en overdag dus moet slapen lag een paar keer in de zetel te slapen toen ik thuis kwam van het werk.
We waren wat bang voor de reacties van de buren, onze buurvrouw was hoogzwanger en kon waarschijnlijk haar slaap wel gebruiken.
Dan maar mijn gsm nummer in de brievenbus gesmeten en er bij gezet dat als ze lawaai hoorden, ze altijd een sms'je mochten sturen. Daarna liet ik Djarbo rustig janken en huilen in zijn kennel, nooit geen sms gekregen en na een week was het gedaan.

Iemand zei me een warmwaterkruik en een tikkende wekker bij hem te leggen maar gelukkig is het zo ook gelukt. al liet ik de droogkast wel draaien voor ik ging slapen zodat het toch niet muisstil was in huis :)
Nicky

Even een update! Nicky slaapt 's nachts bij mij boven in de bench en dit gaat prima. Nu heb ik haar ook boven in de bench gezet toen we even weg moesten en... het ging super!! Ik heb het weer opgenomen en op een paar kleine piepjes na was ze stil. Ik ben trots hoor!
Gaan we het zo rustig een beetje opbouwen.
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dominique en Bo »

Mijn labradorpup is nu 9,5 en heb hem nu 2,5 week. De eerste week piepte hij overdag ook als hij in de bench moest. Wij hebben hem daarin totaal genegeerd en binnen drie dagen was het over. Ik leg nog wel altijd iets lekkers in de bench zodat hij er wel graag en uit zichzelf ingaat. Veel succes nog!
Helemaal blij met onze kleine Bo!
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Inmiddels slaapt onze Quinta hele nachten door Van 'savonds een uur of 11 tot 'smorgens 6 Dan begint ze te blaffen bench is droog. Snel even naar buiten en dan terug de bench in tot 7 of soms 8 uur Ja want uiteindelijk hebben we vakantie.

Wil
Afbeelding
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dominique en Bo »

Wij doen dat precies hetzelfde :D.
Helemaal blij met onze kleine Bo!
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

Tips gevraagd

oscar is nu 3 weken bij ons...eerste week drama (logisch) maar niet toegegeven

2e week beter...

Nu 3e week nog erger als 1e week...lang piepen/janken en blaffen tot wel 45min a 1h...schaam me dood als ik de buren passeer :oops: :oops:

hier gaat hij savonds altijd nog even uit, nog even kort spelen en met wat lekkers in de bench...

Kruik,klok,tshirt van ons al geprobeerd...nachtlampje tot muziekje aan...

Niets schijnt te helpen..

Ben me een soort van radeloos :roll: :roll: :roll:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Is er ergens iets per ongeluk verkeerd gegaan?
Dat je hem bv eruit hebt gehaald terwijl hij piepte?
Gewoon overnieuw beginnen met de benchtraining lijkt mij het handigst op dit moment, succes!
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Wij wennen ze in het nest al aan de bench.... maar dat scheen voor Izzy niet uit te maken gillen.Vol gehouden, eten geven in de bench, brokken met smeerworst kon gen....en nu spelen,p.p en hupsakee madam springt zelf der benchje in...

Mijn tip....Geef niet op!
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Hier ook een schreeuwerd. En dan ook echt enorm! :?
Heb zelfs middenin de nacht de buurman aan de deur gehad, die maakte zich zorgen. Heel lief natuurlijk, maar niet leuk. Gelukkig hadden ze alle begrip. Toch ben ik om niet meer overlast te veroorzaken op de bank gaan liggen.
Vannacht heb ik voor het eerst weer boven geslapen, hij heeft 10 minuten geblaft en toen is het de hele nacht stil gebleven. Hij heeft van 23:00 tot 5 geslapen. Hopelijk hebben we het ergste nu gehad, want mijn bank ligt echt niet lekker :D
ingeborg...

Ongelezen bericht door ingeborg... »

Onze pup ligt al vanaf het begin gelijk met het deurtje dicht in de bench te slapen! Dat kwam mede door het nestdoek dat we van de fokker hadden meegekregen. Misschien is dat het probleem?
Heel veel succes :) :D
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Dit topic is in januari geopend. De betreffende hond zal inmiddels geen nestlapje meer nodig hebben :D :D

Hanneke
Plaats reactie