Ontwerpbesluit Gezelschapsdieren

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ontwerpbesluit Gezelschapsdieren

Ongelezen bericht door Laboriginals »

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals jullie weten, wordt het oude Honden- en Kattenbesluit vervangen door een nieuwe wet Dieren. Die is inmiddels in een vergevorderd stadium. Deze wet geldt alleen voor bedrijfsmatig gehouden dieren.

Wat bedrijfsmatig is, staat op pagina 16 en 17. Voor honden en katten wordt een aantal genoemd, namelijk 20 verkochte dieren per jaar. Verkoop je er meer, dan ben je bedrijfsmatig bezig en moet je voldoen aan de wet Dieren. Daaronder niet. Het valt mij op dat de toevoeging ´oftewel 4 nesten per jaar´ verdwenen is. Dit stond er in het HKB wel bij, maar daarmee kon je natuurlijk ver boven die 20 pups uitkomen. Vier flinke nesten leveren maar zo 30 - 40 pups op. In de nieuwe wet wordt dus alleen het aantal van 20 dieren genoemd, als graadmeter of je bedrijfsmatig bezig bent of niet en of je dus onder de wet valt of niet. Ik persoonlijk vind dit wel zo duidelijk.

Hanneke
Femke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Femke »

En lees ik het goed dat er voortaan bij shows weer veterinaire keuringen moeten zijn voordat je naar binnen mag? Zie Hoofdstuk 7, artikel 11, punt 5.
Afbeelding
Banner en avatar gemaakt door Monika, bedankt!
Malick (Forza Malick of the Work Fellows) 23-10-2002 - 23-03-2013 (voor altijd in onze gedachten)
Kieran (Mocca's Kieran of the Work Fellows) 06-12-2003
Kaylan (Barons Kaylan from the Groove of Joy) 08-09-2005
Maiti (Scandica Join My Bravehearts Maiti) 02-05-2009
Youghky (My Bravehearts Whole Lotta Love) 14-10-2011
Chunky (My Bravehearts Chunky Cookie) 23-10-2013
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Verrek.. ja.. dat staat er toch echt. Maar misschien volstaat een ´paspoortcontrole´ bij de ingang? Nou ja, daar mogen de dames en heren organisatoren zich over buigen :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Overigens, dat zie ik nu.. dit is niet de wet Dieren, maar een Algemene Maatregel van Bestuur, namelijk het Besluit Gezelschapsdieren. Ik neem aan dat dit Besluit wel valt onder de nieuwe wet Dieren. Doet er verder niet veel toe, maar even voor de zuiverheid :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie