2e operatie LPC

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Pat, dan heb je wel je best gedaan zeg, balen dat het dan nog niet goed is.
Volgens Y Krooshof kan een LPC niet nog een keer afbreken, maar ik heb volgens mij wel eens verhalen gelezen dat er nog restjes zijn achter gebleven.
Waarom laat je geen botscan maken, dan weet je het meteen.

Roos :orange11:
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Een LPC is een los stukje bot in de elleboog.
Ik denk dat Brigitte gelijk heeft dat het de artrose is waar je hond nu last van heeft....

Dat stukje bot halen ze weg, dus dat kan nooit meer terug komen, mits niet goed weggehaald of dat er weer een stuk bot afgebroken is.
los prosses cordioitus...schrijf het vast fout....maar los stukje bot vertaling.....
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Desdemona schreef:Voeding + supplementen en beweging spelen een hele grote rol in dit proces.
Als een hond pas geopereerd is aan zn gewrichten is het zeer belangrijk dat je de juiste voeding geeft plus een goede visolie en een goede glucosamine (Dus geen Green osje want die zorgt er juist voor dat het het tegenovergestelde doet, namelijk schade aanrichten)

Als je hond last heeft van artrose zijn deze supplementen heel erg belangrijk, samen eventueel met een pijnstillende ontstekingsremmer.

Ik ben na de operatie van mijn hond (LPC op drie jarige leeftijd) naar een natuurarts gegaan en dit advies gekregen. Gelukkig stond ze toen al ruim 2 jaar volledig op vers.

Het was geen makkelijke tijd, maar als ik zie wat ik dr nu voor terug heb gekregen...Mijn hond kon echt helemaal NIETS meer, maar doet nu echt alles weer.

Als ik jou was zou ik een goede orthopeed opzoeken (Ik ben zelf een fan van Y Krooshof, eerlijk, recht door zee en geen overbodige dingen doen die niet nodig zijn, en ze heeft heel veel ervaring)
Als dan een operatie niet nodig is toch eens voedingsadvies vragen bij bv een orthomoculair arts.
Kun je mij aangeven waarom je visolie zou moeten geven als supplement als je basisvoeding goed is ?
Tevens is de mening over toevoegen van glucosamine supplementen verdeeld onder orthopeden :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Volgens mij wordt visolie gegeven vanwege de omega 3 vetzuren die hierin zitten. Die hebben een gunstige invloed bij ontstekingsreacties in het lichaam. http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... or+de+hond" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Volgens mij wordt visolie gegeven vanwege de omega 3 vetzuren die hierin zitten. Die hebben een gunstige invloed bij ontstekingsreacties in het lichaam. http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... or+de+hond" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Maar als je basisvoeding goed in orde is, dan heb je die toegevoegde olie toch helemaal niet nodig ? Ik bedoel, als je eens in de week vette vis geeft krijgen ze toch genoeg binnen? :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Kay schreef:
Desdemona schreef:Voeding + supplementen en beweging spelen een hele grote rol in dit proces.
Als een hond pas geopereerd is aan zn gewrichten is het zeer belangrijk dat je de juiste voeding geeft plus een goede visolie en een goede glucosamine (Dus geen Green osje want die zorgt er juist voor dat het het tegenovergestelde doet, namelijk schade aanrichten)

Als je hond last heeft van artrose zijn deze supplementen heel erg belangrijk, samen eventueel met een pijnstillende ontstekingsremmer.

Ik ben na de operatie van mijn hond (LPC op drie jarige leeftijd) naar een natuurarts gegaan en dit advies gekregen. Gelukkig stond ze toen al ruim 2 jaar volledig op vers.

Het was geen makkelijke tijd, maar als ik zie wat ik dr nu voor terug heb gekregen...Mijn hond kon echt helemaal NIETS meer, maar doet nu echt alles weer.

Als ik jou was zou ik een goede orthopeed opzoeken (Ik ben zelf een fan van Y Krooshof, eerlijk, recht door zee en geen overbodige dingen doen die niet nodig zijn, en ze heeft heel veel ervaring)
Als dan een operatie niet nodig is toch eens voedingsadvies vragen bij bv een orthomoculair arts.
Kun je mij aangeven waarom je visolie zou moeten geven als supplement als je basisvoeding goed is ?
Tevens is de mening over toevoegen van glucosamine supplementen verdeeld onder orthopeden :wink:
En toch ben ik zelf van mening - door eigen ervaring - dat het zeker wel uitmaakt of je wel of geen supplementen gebruikt, tenminste bij Noah het zal natuurlijk bij iedereen anders zijn...
Als wij hem geen glucosamine geven loopt hij echt slechter dan als wij het wel geven, dat komt misschien ook door de natuurlijke pijnstillende stoffen die erin zitten... en op die van Glucobest bv doet hij het ook niet goed.
Ook geven wij visolie van Royal Green, hij krijgt ook elke week verse vis maar mijn gevoel zegt dat hij dat extra beetje wel kan gebruiken :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

In die link die ik erbij had gedaan, staat het antwoord:
´Om voldoende effect te krijgen moet een 10 kg zware hond 100 - 150 gram vette vis per dag eten.´ Voor een 30 kg wegende labrador zou dat dus 300 - 450 gram per dag zijn. Dat is vrijwel niet haalbaar, vandaar dat je beter een supplement kan geven.

Wat betreft de glucosamine toevoegingen. Kijk eens op de reuma site voor mensen. Ook daar wordt het als pijnstilling geadviseerd, niet om afbraak van kraakbeen te stoppen, die werking is nooit aangetoond.

Hanneke
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

In geval van ernstige kreupelheid gaf ik niet één maal daags de Doils dosering, maar drie maal daags, geldt ook voor de glucosamine.

Alleen Doils kent dat hoge EPA percentage, met een Hemaatje of Royal greentje ga je daar heel hoog tegen op moeten doseren en ben ej dus net zo duur uit.

Mijn hond kon echt niets meer, en had het zelfs opgegeven, met één weekje kuren is ze dr weer helemaal boven op gekomen, geen dagje meer mank gelopen.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sharon66057 schreef:
Kay schreef:

En toch ben ik zelf van mening - door eigen ervaring - dat het zeker wel uitmaakt of je wel of geen supplementen gebruikt, tenminste bij Noah het zal natuurlijk bij iedereen anders zijn...
Als wij hem geen glucosamine geven loopt hij echt slechter dan als wij het wel geven, dat komt misschien ook door de natuurlijke pijnstillende stoffen die erin zitten... en op die van Glucobest bv doet hij het ook niet goed.
Ook geven wij visolie van Royal Green, hij krijgt ook elke week verse vis maar mijn gevoel zegt dat hij dat extra beetje wel kan gebruiken :wink:
Als je resultaat ziet is het helemaal top !!
Hier niet nodig, dus misschien dat ik daarom wat sceptisch ben met dit soort middelen..... Maar ben blij dat het bij Noah goed aanslaat :klasse:

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Laboriginals schreef:In die link die ik erbij had gedaan, staat het antwoord:
´Om voldoende effect te krijgen moet een 10 kg zware hond 100 - 150 gram vette vis per dag eten.´ Voor een 30 kg wegende labrador zou dat dus 300 - 450 gram per dag zijn. Dat is vrijwel niet haalbaar, vandaar dat je beter een supplement kan geven.

Wat betreft de glucosamine toevoegingen. Kijk eens op de reuma site voor mensen. Ook daar wordt het als pijnstilling geadviseerd, niet om afbraak van kraakbeen te stoppen, die werking is nooit aangetoond.

Hanneke
Precies, je zou dan zoveel moet geven dat het niet mogelijk is.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Desdemona schreef:In geval van ernstige kreupelheid gaf ik niet één maal daags de Doils dosering, maar drie maal daags, geldt ook voor de glucosamine.

Alleen Doils kent dat hoge EPA percentage, met een Hemaatje of Royal greentje ga je daar heel hoog tegen op moeten doseren en ben ej dus net zo duur uit.

Mijn hond kon echt niets meer, en had het zelfs opgegeven, met één weekje kuren is ze dr weer helemaal boven op gekomen, geen dagje meer mank gelopen.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Want ook Royal Green is namelijk heel goed uit de testbus gekomen, ik ook heel geconcentreerd en 100% vrij van metalen enz...
Ik heb juist heel bewust naar een goede gezocht!!
Dat Doils goed is klopt maar om nou te zeggen dat dat de enigste juiste is vind ik een beetje onzin :wink:
Ik geef Noah al heel lang Royal green, 1 per dag (ivm zijn hoge concentratie) en hij doet het er prima op, en Noah heeft het toch echt nodig.
Afbeelding

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Toch sta ik net als Kay sceptisch to het gebruik van deze middelen.

Dewi heeft tot een anderhalf jaar terug tig verschillende supplementen gebruikt en eigenlijk heb ik bij geen van allen een duidelijk resultaat gezien.
Daarop uit gekomen krijgt zij nu helemaal geen supplement, visolie oid meer, en ik moet toch zeggen dat zij best goed loopt :)
Als ik haar zie zoals ik haar gistermiddag zag, heerlijk sjezend door het bos en met een aantal malen haar "vijf minuten" , dan denk ik dat ze het nu net zo goed doet als met supplementen en misschien wel beter :)
Wel met aangepast voer dan, want ze krijgt regelmatig een visje, zalmkop of strot.
De wandelingen zijn ook aangepast bij haar, maar dit is eigenlijk meer omdat zij aanlijnwandelingen gewoon vervelend vind, zodra zij los mag is er weinig aan de hand met het juffertje :D

Ook heb ik hier eens een topic over geopend op het VN naar aanleiding van een Zwitsers onderzoek waarin werd aangetoond dat de glucosaminepreparaten niets doen, dit te samen met de persoonlijke ervaringen van een medeforumster die van haar orthopeed hetzelfde verhaal te horen kreeg ivm haar (menselijke) artrose laten mij toch sceptisch zijn hoor.
Wat haar orthopeed dacht is in het kort dat zodra mensen de diagnose artrose te horen krijgen zij hun levensstijl en beweging gaan aanpassen en dat dit juist voor de goede resultaten zorgt en niet de supplementen.

Dit onderwerp is ook aangekaart op het HF, hierop reageerde een aankomend da met de theorie dat de moleculen van de glucosamine aan het eind van de rit niet als zodanig worden herkend door het lichaam, dus dat het eigenlijk onmogelijk is om deze op de goede plaats te krijgen.
Dit verhaal heb ik aangekaart bij T.K., maar zij kon mij helaas geen goed antwoord op deze vraag geven.

Al met al genomen ben ik er eigenlijk geen voorstander meer van om Dewi een supplement te geven.
Mocht het ooit (heel ver weg hoop ik) nog eens minder worden met haar lopen, en pijnstillers helpen niet meer, krijgt zij lekker Mobility van RC :shock: dit dan wel her en der aangevuld met vlees.
Deze brokjes hebben bij onze manke kat bewezen dat zij heel goed werken, er zal gerust net als Sharon al denkt pijnstiller of misschien nog wel andere meuk inzitten, maar zolang het werkt werkt het he :wink:
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

sharon66057 schreef:
Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Want ook Royal Green is namelijk heel goed uit de testbus gekomen, ik ook heel geconcentreerd en 100% vrij van metalen enz...
Dat Doils goed is klopt maar om nou te zeggen dat dat de enigste juiste is vind ik een beetje onzin :wink:
Ik geef Noah al heel lang Royal green, 1 per dag (ivm zijn hoge concentratie) en hij doet het er prima op, en Noah heeft het toch echt nodig.
Het is gewoon veel en veel te laag gedoseerd in EPA, ETA is al helemaal te verwaarlozen. Of geef jij echt de dosis zoals je in Doils zou meeten geven?
Want een lagere dosering werkt niet voor gewrichtsontstekingen/aandoeningen.

Ik heb ook een half jaar met de goedkopere en lager gedoseerde visolie lopen klooien, maar zie nu toch echt een wereld van verschil. Ze liep voorheen altijd wel een dag in de week niet lekker, of met een soort van slag in het wiel.
Nu zie ik daar echt helemaal niets maar dan ook echt helemaal niets meer van.
Mijn hond heeft het dus net als jou hond ook nodig.

Als ik Royal Green zou gebruiken, dan zou ik veertien dagen met een potje doen, wil ik doseren naar de Doils...Dat wordt mij wat te kostbaar :D

Brokken is overigens helemaal funest voor de gewrichten, dat maakt ze stug en hard. Door het hoge callogeen en glucosamine gehalte wat van nature in vers aanwezig is hebben vers honden veel minder last van hun botten.

Een gewricht is een spons, als ze lopen drukt het vocht dr in en dr weer uit.
Door brok wordt dit ernstig verstoord, omdat ze hard worden en dus de vocht huishouding niet meer geregeld kan worden, resultaat mankheid.

Ik ga vanavond weer naar een artrose info avond van Erwin van Gijtenbeek, daar heb ik deze info dus ook vandaan :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Desdemona schreef:
sharon66057 schreef:
Het is gewoon veel en veel te laag gedoseerd in EPA, ETA is al helemaal te verwaarlozen. Of geef jij echt de dosis zoals je in Doils zou meeten geven?
Want een lagere dosering werkt niet voor gewrichtsontstekingen/aandoeningen.

Ik heb ook een half jaar met de goedkopere en lager gedoseerde visolie lopen klooien, maar zie nu toch echt een wereld van verschil. Ze liep voorheen altijd wel een dag in de week niet lekker, of met een soort van slag in het wiel.
Nu zie ik daar echt helemaal niets maar dan ook echt helemaal niets meer van.
Mijn hond heeft het dus net als jou hond ook nodig.

Als ik Royal Green zou gebruiken, dan zou ik veertien dagen met een potje doen, wil ik doseren naar de Doils...Dat wordt mij wat te kostbaar :D

Brokken is overigens helemaal funest voor de gewrichten, dat maakt ze stug en hard. Door het hoge callogeen en glucosamine gehalte wat van nature in vers aanwezig is hebben vers honden veel minder last van hun botten.

Een gewricht is een spons, als ze lopen drukt het vocht dr in en dr weer uit.
Door brok wordt dit ernstig verstoord, omdat ze hard worden en dus de vocht huishouding niet meer geregeld kan worden, resultaat mankheid.

Ik ga vanavond weer naar een artrose info avond van Erwin van Gijtenbeek, daar heb ik deze info dus ook vandaan :)
Als ik ze zo naast elkaar leg valt het toch best mee? :wink:

Doils:

Bestaan uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E.

Royal Green:

Bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel.
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Misschien moeten we weer on topic gaan, we wijken nu wel erg af en dat is misschien niet zo leuk voor topic starter, ze heeft het topic waarschijnlijk niet om deze reden geopend :)
Afbeelding

Plaats reactie