2e operatie LPC
-
- Snuffelneus
Nog even over de accupuntuur, een kennis heeft een oude golden die in nederland niet meer van zijn pijn wegens artrose afgeholpen kon worden. Ze heeft haar hond ongeveer een jaar of 3 geleden laten behandelen in duitsland met de z.g.n. gold accupuntuur. De hond is nog steeds pijnvrij.
Hierbij de link https://sites.google.com/site/tierarzts ... _nederland
Hierbij de link https://sites.google.com/site/tierarzts ... _nederland

-
- Kleine hondenneus
Goed lezensharon66057 schreef:
Als ik ze zo naast elkaar leg valt het toch best mee?
Doils:
Bestaan uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E.
Royal Green:
Bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel.

Doils bevat dit per ML, en royal green slechts per capsule

Desdemona schreef:Goed lezensharon66057 schreef:
Doils:
Bestaan uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E.
Royal Green:
Bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel.![]()
Rijst bij mij nu de vraag hoeveel ml er in een softgel zit?

-
- Speurneus
Inderdaad! Er zit 1000 mg in een softgel van Royal green, dat is toch ongeveer gelijk aan 1 ml? (of haal ik nou dingen door elkaar?Roos schreef:Desdemona schreef:Goed lezensharon66057 schreef:
Doils:
Royal Green:
Bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel.![]()
Rijst bij mij nu de vraag hoeveel ml er in een softgel zit?

Mmmm nee volgens mij klopt het niet... het ligt ook weer aan de massa van het product.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Speurneus
Nee klopt niet sorry, ik haal weer dingen door elkaar (niet mijn sterkste vak
) er zit in ieder geval 1000 mg in een softgel, als je dat wil omrekenen naar ml dan moet je eerst weten wat de massa van het product is.

-
- Hele grote hondenneus
Van welke stof wil je weten hoeveel ergens in zit?
Want ik begrijp dat het ene product per ml gaat en het ander per capsule.
En in die capsule zit vloeistof of vaste stof?
Volgens mij wordt dat wel lastig om te berekenen.
Aangezien er meerdere stoffen/vloeistoffen in zo'n capsule zitten. Dan zou je de inhoud/volume van de capsule moeten weten. Plus alle dichtheden van de stoffen die erin zitten en de gewichten/hoveelheden ervan, oftewel, een heel gereken
Want ik begrijp dat het ene product per ml gaat en het ander per capsule.
En in die capsule zit vloeistof of vaste stof?
Volgens mij wordt dat wel lastig om te berekenen.
Aangezien er meerdere stoffen/vloeistoffen in zo'n capsule zitten. Dan zou je de inhoud/volume van de capsule moeten weten. Plus alle dichtheden van de stoffen die erin zitten en de gewichten/hoveelheden ervan, oftewel, een heel gereken

-
- Hele grote hondenneus
Volgens mij weet ik het al.
Er zit 1000 mg visolie in een softgel.
Heb even op internet de dichtheid van visolie opgezocht, deze ligt tussen de 892 en de 930 kg/m3. (weet niet of deze waarde klopt, maar die vond ik op internet). Als ik daarvan uit ga dan kan ik berekenen wat het volume is van de visolie in de capsule met de formule: rho = massa / volume.
Ik zal jullie de berekening besparen
Maar het antw ligt tussen de: 1,08 en 1,12 ml visolie per softgel aangenomen dat de dichtheid tussen de 892 en 930 ligt.
Er zit 1000 mg visolie in een softgel.
Heb even op internet de dichtheid van visolie opgezocht, deze ligt tussen de 892 en de 930 kg/m3. (weet niet of deze waarde klopt, maar die vond ik op internet). Als ik daarvan uit ga dan kan ik berekenen wat het volume is van de visolie in de capsule met de formule: rho = massa / volume.
Ik zal jullie de berekening besparen

Maar het antw ligt tussen de: 1,08 en 1,12 ml visolie per softgel aangenomen dat de dichtheid tussen de 892 en 930 ligt.
-
- Hele grote hondenneus
Dus dan lijkt er niet zo gek veel verschil te zitten tussen beide producten toch?
Aangezien het ene product (doils) bestaat uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E. = per ml.
En het andere product (royal green) bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel. En 1 softgel is, laten we voor het gemak zeggen, 1,1 ml.
Aangezien het ene product (doils) bestaat uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E. = per ml.
En het andere product (royal green) bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel. En 1 softgel is, laten we voor het gemak zeggen, 1,1 ml.
-
- Speurneus
Dank je wel Lucie! Ik dacht al, heb zoveel info opgezocht over de visolie en Royal Green is gewoon erg goed getest vandaar dat ik het ook ben gaan geven 
On topic dan maar weer?

On topic dan maar weer?

-
- Kleine hondenneus
Hoho wacht even ik heb nooit gezegd dat het geen goede visolie is, alleen dat je dr enorm tegen op moet doseren wil je de therapeutische dosering van doils skin halen.
Ik zou nog geen twee weken met een potje doen, met de doils skin doe ik ruim 2.5 maand. Dat scheelt een bult geld.
En nog een puntje; de dosering is voor dieren, royal green is voor mensen.
Je komt in de knoei met je EPA en DHA en de ETA vergeten ze zelfs.
Dus niet per ML die de capcule bevat
En oja; als je twijfelt raad ik een consult aan bij een orthomoleculair arts, die kan dit heel goed onderbouwen.
Ik zou nog geen twee weken met een potje doen, met de doils skin doe ik ruim 2.5 maand. Dat scheelt een bult geld.
En nog een puntje; de dosering is voor dieren, royal green is voor mensen.
Je komt in de knoei met je EPA en DHA en de ETA vergeten ze zelfs.
Nee het is per capsule dat staat er toch? (Op de verpakking)lucievd schreef:Dus dan lijkt er niet zo gek veel verschil te zitten tussen beide producten toch?
Dus niet per ML die de capcule bevat

En oja; als je twijfelt raad ik een consult aan bij een orthomoleculair arts, die kan dit heel goed onderbouwen.