Broes!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Bubbeltjeswater

Broes!

Ongelezen bericht door Bubbeltjeswater »

Daarnet heb ik in het asiel kennis gemaakt met labrador Broes. Ik had mijn (ex-)schoonzusje meegenomen omdat zij veel ervaring heeft met honden en ook met labradors. Ik had me pardoes in de stress gegooid (aard van 't beestje) maar zij is heel ervaren en relaxed.
Broes is een kanjer! Letterlijk en figuurlijk. Het enige is dat hij ontzettend trekt aan de riem, maar zeker bij mijn schoonzus was duidelijk dat hij dat prima kan afleren. Daar moet ik dus ook in getraind worden.
Zaterdag ga ik met de kinderen kennismaken en dan maak ik een afspraak om hem na het weekend op te halen (zaterdag meenemen kan niet, we hebben dochter's kinderfeestje).
Ik vind het superspannend!

Broes is een bruine gecastreerde reu.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Spannend,veel succes met Broes!
Bud mis je nog steeds!
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik was even nieuwsgierig en heb op de site van dierenasiel Goes gekeken.Ze zeggen zelf ook al dat het de perfecte hond is.En wat een prachtbeestje zo op de foto te zien.Het zal vast allemaal goed komen.Veel succes alvast, dan is een week wachten erg lang hé?
Bubbeltjeswater

Haha, dat klopt, dat is 'm!
Ik zie nu alsmaar zijn oogjes voor me, kortom, ik word verliefd. :)
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel onzeker ben. Vooral ten aanzien van het trekken dat hij doet, want het is een ware traktor! Vermoedelijk komt hij uit een gebied waar hij niet veel aangelijnd heeft hoeven lopen en dat is hier nu eenmaal wel verplicht.
Mijn schoonzus kon hem al vrij gauw een klein beetje duidelijk maken dat hij geacht wordt naast de baas te lopen en de baas niet mee de wereld door te sleuren, die hij graag wil veroveren. Ik moet zelf ook nog getraind worden. Ik ga als hulpmiddel (niet als oplossing) een tuigje aanschaffen. Niet iets dat over de snuit gaat overigens.

Maar o het is zo'n lekkere beer!!
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Het tuigje is in het geval van Broes idd een oplossing.Wijzelf hebben bij onze uit de kluiten gewassen en oersterke Binky een u-lead gebruikt, deze gaat dus niet over de snuit maar om de borst.Het werkt perfect!Op die manier loop je ontspannen en kun je ondertussen trainen met het niet trekken.Meestal hebben ze snel door dat trekken niet hoort.Wel fijn dat hij goed los kan lopen.Het lijkt me verder een hele goede hond!!
Bubbeltjeswater

Ik heb de kids verteld dat ze zaterdag mogen kijken. Ze zijn letterlijk gillend enthousiast!
Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Patricia ter Veld »

Ik heb ook even gekeken op de site van het asiel.
Mooi mannetje :verliefd1:
Groetjes Patricia en een poot van Bink
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Ik heb ook even op de site gekeken, wat een prachtige kop met een stralend gebit, daar wordt je meteen verliefd op. :verliefd1:
En met de juiste training loopt Broes straks keurig aan de riem.
:wandelen:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Bubbeltjeswater

Dat had ik dus ook, ik werd meteen verliefd!
Het consequent zijn en geconcentreerd blijven op het trekken kan bij mij zelf ook wel een punt zijn. Maar ik denk wel dat we over een poosje rustig door de straten kunnen wandelen.

Overigens schijnt hij ook als pup een verrekking aan zijn heupen te hebben gehad. Er is toen een foto gemaakt en hij heeft in elk geval geen HD. Dat vind ik namelijk wel een nadeel van een hond die je niet zelf bij een fokker haalt: je weet niet waar hij vandaan komt. Ergens uit Friesland begreep ik, maar ik ben de plaats vergeten... Er zitten geen stamboompapieren bij in elk geval.
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Ik heb ook even gekeken
Wat een lieve kop heeft hij
Heel veel plezier volgende week met hem
Groetjes Margré
Lebber Hope
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Spannend! Veel plezier met Broes. Fijn dat je voor een herplaatser hebt gekozen! In de dierenasiels is het toch al zo druk. En de meeste nemen puppies, waardoor de oudere honden blijven zitten.
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

ook ik heb even gekeken naar Broes, lekker ventje hoor
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

ik wil oook kijken :schreeuw: is er een link? vraagt Aagje.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Bubbeltjeswater

Hier: http://www.dierenasielgoes.nl/?page=24& ... detail=dtl" onclick="window.open(this.href);return false;
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ik heb hem nu ook gezien en inderdaad.......kan me voorstellen dat je voor hem gevallen bent :)
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Plaats reactie