Ontstoken ogen?
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Ontstoken ogen?
Flits heeft nu al een aantal dagen viezere oogjes dan normaal. Althans, zo lijkt het. Het is verder niet echt rood, maar er komt wat meer prut uit.
Wat doen jullie daar tegen?
Heb namelijk al gekookt water en kamille thee geprobeerd, maar dit helpt niet.
Weet ook niet of ze echt ontstoken zijn, hoe zien de ogen van jullie honden eruit als ze ontstoken zijn?
Ook alleen maar wat meer 'prut'?
Ga sowieso wel even naar de DA als het maar blijft aanhouden, maar wie weet hebben jullie nog goede tips!
Wat doen jullie daar tegen?
Heb namelijk al gekookt water en kamille thee geprobeerd, maar dit helpt niet.
Weet ook niet of ze echt ontstoken zijn, hoe zien de ogen van jullie honden eruit als ze ontstoken zijn?
Ook alleen maar wat meer 'prut'?
Ga sowieso wel even naar de DA als het maar blijft aanhouden, maar wie weet hebben jullie nog goede tips!
-
donna
- Middelgrote hondenneus

Volgens mij doe je het al goed. Ik was ook altijd de oogjes uit met gekookt water en kijk het even aan. Wanneer het aanhoudt ga ik altijd even langs bij de da.
De oogjes zijn dan nogal rood en de viezigheid blijft er uit lopen en ''s morgens zijn de oogjes dichtgeplakt.
Wanneer je het niet vertrouwt ga dan even langs de da. Je krijgt een zalfje mee en dan is het heel snel over.
De oogjes zijn dan nogal rood en de viezigheid blijft er uit lopen en ''s morgens zijn de oogjes dichtgeplakt.
Wanneer je het niet vertrouwt ga dan even langs de da. Je krijgt een zalfje mee en dan is het heel snel over.
-
sharon66057
- Speurneus

Als de ogen echt flink ontstoken zijn dan zijn ze vaak flink rood, wat dik en komt er veel viezigheid uit.
Het begint wel vaak met alleen een beetje viezigheid, schoonmaken met afgekoeld gekookt water is dan prima, als je dat een paar keer per dag een paar dagen lang volhoud moet het toch wel minder worden
Beterschap Flits!
Het begint wel vaak met alleen een beetje viezigheid, schoonmaken met afgekoeld gekookt water is dan prima, als je dat een paar keer per dag een paar dagen lang volhoud moet het toch wel minder worden
Beterschap Flits!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Zo erg is het bij Flits nog niet, dat het heel rood is en echt heel veel viezigheid.
Bij hem komt er alleen de hele dag door wat viezigheid uit, maar de ogen zitten niet dicht geplakt 's ochtends.
Ik blijf gewoon even schoonmaken en als het volgende week nog steeds hetzelfde is, dan ga ik wel even langs de dierenarts
Bij hem komt er alleen de hele dag door wat viezigheid uit, maar de ogen zitten niet dicht geplakt 's ochtends.
Ik blijf gewoon even schoonmaken en als het volgende week nog steeds hetzelfde is, dan ga ik wel even langs de dierenarts
-
Dinie
- Speurneus

-
sharon66057
- Speurneus

Ja inderdaad! Was ik vergeten te zeggenDinie schreef:Beterschap Flits!![]()
Als je de ogen van je hond schoonmaakt, moet je van de neus richting oor schoonmaken. Net andersom dan bij een mens.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Pandora
- Speurneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Wij behandelen geirriteerde ogen altijd met melk op kamertemperatuur.
Toevallig had Kay voor onze vakantie veel prut in zijn oogjes nadat meneer een onderzeeboot nadeed in een ranzige sloot en na 2 dagen met afgekoelde meld deppen was het weer verdwenen als sneeuw voor de zon en tot op heden geen last meer gehad
Toevallig had Kay voor onze vakantie veel prut in zijn oogjes nadat meneer een onderzeeboot nadeed in een ranzige sloot en na 2 dagen met afgekoelde meld deppen was het weer verdwenen als sneeuw voor de zon en tot op heden geen last meer gehad
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Dat ga ik ook eens proberen! Want het is nog niet helemaal over.Kay schreef:Wij behandelen geirriteerde ogen altijd met melk op kamertemperatuur.
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Ondanks het vele schoonmaken blijven de oogjes wat viezig en roder dan normaal. Ik vind dat hij ook iets anders uit z'n ogen kijkt.
En z'n onderste ooglid is ook ietsje uitgezakt, opzich had hij dit altijd al wel, maar misschien dat het nu opeens ontstekingen tot gevolg heeft?
Hij heeft namelijk ook last van beide oogjes.
Is bindvlies dat rode vlies onderin?
Dat zie je ook veel meer (vooral in de ooghoeken) en is roder dan normaal.
Misschien toch maar even langs de dierenarts, want vind het nu wel vervelend worden en er zit niet echt verbetering in.
En z'n onderste ooglid is ook ietsje uitgezakt, opzich had hij dit altijd al wel, maar misschien dat het nu opeens ontstekingen tot gevolg heeft?
Hij heeft namelijk ook last van beide oogjes.
Is bindvlies dat rode vlies onderin?
Dat zie je ook veel meer (vooral in de ooghoeken) en is roder dan normaal.
Misschien toch maar even langs de dierenarts, want vind het nu wel vervelend worden en er zit niet echt verbetering in.
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Ik heb ook wat zitten zoeken op internet, en dit zijn de symptomen van folliculaire conjunctivitis:
De ogen zijn te rood, hangen soms wat af en er komt vaak uitvloeiing uit. Soms kan het derde ooglid wat meer tevoorschijn komen.
Er staat ook dat dit veel voorkomt bij labjes en andere jachthonden.
Zijn er meer honden hier die dit hebben?
Als ik zo naar Flits kijk, heeft hij alle symptomen die bij folliculaire conjunctivitis horen. Maargoed, ik mag niet voor DA spelen, maar lijkt me toch beter om er even mee heen te gaan
De ogen zijn te rood, hangen soms wat af en er komt vaak uitvloeiing uit. Soms kan het derde ooglid wat meer tevoorschijn komen.
Er staat ook dat dit veel voorkomt bij labjes en andere jachthonden.
Zijn er meer honden hier die dit hebben?
Als ik zo naar Flits kijk, heeft hij alle symptomen die bij folliculaire conjunctivitis horen. Maargoed, ik mag niet voor DA spelen, maar lijkt me toch beter om er even mee heen te gaan
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Haha ohja, dit topic bestaat ook nog 
Nou dit is goed afgelopen!
Heb toen een zalfje gekregen en dat werkte goed!
Maar het is ook iets wat volgens mij wel vaker voorkomt bij jonge honden. Dus het heeft een tijdje geduurd voordat het helemaal over was! De zalf hielp heel goed, dat haalde de ontsteking wel weg. Maar het onderste ooglid bleef wel wat "open" staan en bleef wel hangen, (z'n derde ooglid was steeds heel erg zichtbaar) dit heeft echt een paar maanden geduurd. En nu is het opeens over. Ooglid sluit weer super aan en nooit meer viezigheid! Of dat komt omdat z'n koppie breder is geworden en daardoor het vel weer mooi aansluit? Geen idee. Maar het is in ieder geval over
Nou dit is goed afgelopen!
Heb toen een zalfje gekregen en dat werkte goed!
Maar het is ook iets wat volgens mij wel vaker voorkomt bij jonge honden. Dus het heeft een tijdje geduurd voordat het helemaal over was! De zalf hielp heel goed, dat haalde de ontsteking wel weg. Maar het onderste ooglid bleef wel wat "open" staan en bleef wel hangen, (z'n derde ooglid was steeds heel erg zichtbaar) dit heeft echt een paar maanden geduurd. En nu is het opeens over. Ooglid sluit weer super aan en nooit meer viezigheid! Of dat komt omdat z'n koppie breder is geworden en daardoor het vel weer mooi aansluit? Geen idee. Maar het is in ieder geval over