Guus wéér aan de diarree..

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Ik heb gisteren Energique speciaal gekocht voor de diaree van Huub.
S'middags spoot de ontlasting er nog uit en s'avonds dit voer gegeven en bij het rondje lopen had hij al een mooie gewoon normale drol.
En normaal duurde dit toch wel een paar dagen.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Overigens kan je hond giarda hebben ook als ie negatief test zei mijn da destijds. Hier ook weer an de tinlo, het blijft het merk waar asta het beste op doet. Zekers niet de goedkoopste maar hoef nu zelden naar de dierenarts.
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Even tijd voor een update.

Guus heeft in de 2 weken na mijn bericht nog veel last gehad van diarree. Op een gegeven moment met bloed erbij.
2x bij de DA geweest, eerst was het plan om over te stappen naar adult voer van Eukanuba. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met een ab kuur en brokken I-D van Hill´s. De ab kuur zit er sinds gisteren op en Guus heeft nu 1,5 week geen diarree meer gehad.
We gaven hem zijn brokjes in 5 porties en zijn dit nu naar 3 en uiteindelijk naar 2 porties af aan het bouwen.
Zijn ontlasting is een stuk minder geworden, nog wel wat zacht, maar het heeft weer vorm.

Nu we klaar zijn met de ab kuur wil ik hem panacur geven.
We doen even zo min mogelijk tegelijk. Zo krijgt Guus op dit moment ook helemaal niets anders dan de brokjes van Hill´s.
Voorheen kreeg hij nog beloningbrokjes-koekjes van andere merken en kauwstaven. Nu helemaal niets anders.
KVV zit nog zeker in mijn achterhoofd, maar op dit moment wil ik even niets nieuws doen, aangezien hij nu eindelijk een beetje stabiel is. We maken deze zak op en kijken dan of we hiermee doorgaan of toch overstappen op..

Bedankt voor alle reacties, het heeft me zeker aan het denken gezet.
Al merk ik dat ik zoveel heb gelezen en gehoord dat ik even niet meer weet wat het beste is, maar daar komen we wel uit.
Blij dat ons ventje op dit moment weer wat meer rust in zijn lijf heeft.
Afbeelding
Plaats reactie