Implantaat

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

lucievd schreef: Trekken aan de lijn doet hij gelukkig nog steeds niet en hij weet ook dat dat echt niks oplevert.
Ik denk dat je hiermee precies de spijker op zijn kop slaat, je hebt het hem goed aangeleerd :)
Verder denk ik dat jij Flits heel wat meer geestelijke uitdaging geeft dan wat ik bijvoorbeeld voorheen heb gedaan met Sam, zou dat niet een hoop kunnen schelen in het gedrag buiten?
Sam vond dat hij zichzelf moest vermaken en die behoefte heeft Flits duidelijk niet.
Dit denk ik zomaar even hardop hoor :wink:
Verklaart nog het geren naar andere honden toe niet, maar daar ben jij duidelijk ook heel serieus mee bezig om dat er uit te krijgen.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

1 jaar geleden ook een implantaat laten plaatsen.
En na een aantal weken al een groot verschil.
Niet meer de godsganse dag piepen/janken.
Weer luisteren naar commando`s op het hondeveldje of in de bossen.
Iets minder lompe kennismakingen met andere honden.
En ook de onhygienische puspiemel verdween.

Merk nu na bijna 1 jaar dat zijn balletjes weer wat groter worden maar we kijken het nog een tijdje aan.
Als het weer drama wordt dan wordt hij gecastreerd.
Er is nog te weinig bekend wat meerdere implantaten doen op de gezondheid van een reu.
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Ik heb zelf 5 teefjes, maar in mijn uitlaatservice heb ik alleen maar reutjes, sommige zijn gecastereerd en heel lekker voor de intacte reutjes :D dan is het haast geen lopen met ze, ik ben geen voorstander van casteren, ik houd nu eenmaal van intacte honden, ieder zijn ding he, dus ik heb mijn klanten waarvan de honden echte rijders waren en zo met hun hormonen omhoog zaten een implantaat aangeraden, na een week of 6 begin je het te merken de hormonen hebben de overhand niet meer, ze zijn dan wat makkelijker te bereiken en hebben meer aandacht voor je zodat je ze goed kan trainen, ik zie het implantaat als een hulpmiddel, even geen hormonen maar aandacht voor de baas, en dat hebben ze dan en kun je gewoon goed van profiteren door ze te trainen. :) heel veel succes met je beslissing.
ps mijn uitlaathonden die een implantaat hebben gekregen zijn nooit sloom of wat dan ook geworden, en ik praat over 4 van de 15 reutjes die ik heb.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft afgelopen jaar ook een implantaat gehad en ik betwijfel of het al helemaal is uitgewerkt. Na 1 jaar zijn zijn balletjes nog niet op normale grootte.
Het implantaat heeft gedaan wat ik er van verwachtte, al dat hormonale gedrag stopte en ik kon met hem trainen aan de dingen waar ik met hem mee bezig wou zijn, want met die hormonen had hij zijn kop er totaal niet bij.
Nu is hij volwassener, rustiger aan het worden en hoop ik geen implantaat of castratie meer nodig te hebben.
Keo werd er wel sloom van (of dat slecht is weet ik niet, hij had eindelijk wel rust....) En zijn vacht is een half jaar nogal dof geweest.

Vond hem wel wat in de war, zowel met het inwerken als het uitwerken. Gedrag werd de eerste paar weken idd heftiger.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

ik heb vorig jaar zomer mijn oudste reu van ruim 11 jaar toen een implantaat laten geven....en geweldig wat een verschil, hij kan nu gewoon met de loopse teven en jankt niet meer, inderdaad geen pus piemel meer en gewoon weer me ouwe vriend terug.....hij is met pensioen maar vanwegge zijn leeftijd geen castratie meer, dus advies implantaat.....ideaal had ik eerder moeten weten.

Ik vind het een wonder middel voor mensen die geen castratie willen bij hun hond..
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Goh, wat een reacties en tips zeg! Helemaal super! Ik heb (nog) niet zoveel ervaring op een forum maar dit is echt leuk :D
Zoals jullie eigenlijk allemaal zeggen: het implantaat is natuurlijk geen wondermiddel (wist ik zelf natuurlijk ook wel) maar het kan zeker helpen om de "storende elementen" weg te nemen waardoor het trainen wat gemakkelijker gaat. Zowel voor Rudy als voor mij :)
Iets meer aandacht voor de baas zeg maar....

Roos: ik heb vandaag een (hondvriendelijk) tuigje gehaald. Ik heb het toen Ruud pup was ook geprobeerd maar vond het toen een drama!
Gelijk uitgeprobeerd en het ging nu eigenlijk heel goed, ik ga morgen meteen proberen hoe het gaat in een gebied waar meer afleiding is!
Balletje, flesje, fluitje heb ik al geprobeerd en dat gaat heel goed totdat er andere honden in zicht zijn.
Maar verder heb ik een superhond hoor,dus het gaat helemaal goed komen, met of zonder implantaat hahaha.
Ik zal jullie tzt laten weten wat het geworden is.
Joppe

Ongelezen bericht door Joppe »

Joppe krijgt maandag een implantaat, ik wil hem ook niet direct definitief castreren, als het weinig effect heeft.
Joppe is de laatste maanden alleen maar bezig met iedere grasspriet aflebberen, kwijlen, om de 5 meter markeren en enorm vlaggen, hij ziet-hoort ect mij totaal niet, zelfs niet als ik kaas bij me heb, het wondermiddel om hem in uiterste gevallen weer bij me te krijgen. Laatst heb ik een rondje van 3 kilometer geturft± 37 keer de poot omhoog.
Inmiddels kan hij niet meer los, hij ruikt iets en smeert hem direct, thuis is hij nu twee maal de hort opgegaan naar het teefje van de buren die 500 meter verderop woont. Ik hoop dat het helpt, zo niet, dan geen castratie.
Natuurlijk zijn er voor~ en nadelen, maar ik heb me er goed in verdiept, en uiteindelijk besloten het te gaan proberen.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Joppe schreef:Joppe krijgt maandag een implantaat, ik wil hem ook niet direct definitief castreren, als het weinig effect heeft.
Joppe is de laatste maanden alleen maar bezig met iedere grasspriet aflebberen, kwijlen, om de 5 meter markeren en enorm vlaggen, hij ziet-hoort ect mij totaal niet, zelfs niet als ik kaas bij me heb, het wondermiddel om hem in uiterste gevallen weer bij me te krijgen. Laatst heb ik een rondje van 3 kilometer geturft± 37 keer de poot omhoog.
Inmiddels kan hij niet meer los, hij ruikt iets en smeert hem direct, thuis is hij nu twee maal de hort opgegaan naar het teefje van de buren die 500 meter verderop woont. Ik hoop dat het helpt, zo niet, dan geen castratie.
Natuurlijk zijn er voor~ en nadelen, maar ik heb me er goed in verdiept, en uiteindelijk besloten het te gaan proberen.
Veel succes! Ik denk dat het tegen al dit gedrag goed zal helpen, maar eerst nog 6 weekjes geduld hebben :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
TimA
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door TimA »

Juno heeft sinds 6 weken een implantaat. Redenen voor ons waren de pus en de last die hij ervan had (hele dagen likken tot 'ie er rood aan stond), en de trainbaarheid. Op training (jacht) moest continue met een lange lijn getraind worden omdat Juno anders ging buurten bij teven etc. Nou is er in principe niets mis met trainen met de lange lijn, het leek op Juno echter niet over te komen, die was alleen bezig met het proberen bij andere honden cq teven te komen.

Na 6 weken merken wij dat:
- Juno geen last meer heeft van pus, al een paar weken geen druppel gezien, ook hoeft Juno niet meer te likken.
- Juno wil nog steeds naar andere honden, hij is gewoon over (en daardoor eigenlijk a-)sociaal.
- Juno is binnenshuis een enorme knuffelbeer geworden, eerder moest ie daar niets van hebben.
- Juno lijkt eindelijk echt te kunnen rusten, eerder sliep hij wel maar was hij bij het minste of geringste weer in opperste staat van paraatheid, nu kan ie gewoon even helemaal lekker weg zijn, oogjes dicht en maffen.

Al met al zijn behoorlijk geholpen met het implantaat. Het grootste probleem (pus) en de last die hij hiervan had is helemaal weg, daarnaast is hij in huis een stuk liever geworden. Trainen blijven we uiteraard doen, de hoop dat hij minder geïnteresseerd zou zijn in andere honden komt helaas niet helemaal uit. Wel lijkt hij minder aan teven te plakken, en lijkt het buurten dus inderdaad op buurten en niet op daten :-).

Succes met je keuze!

AANVULLING:
Juno is overigens absoluut geen slome hond geworden!
Joppe

Het implantaat zit er nu een week in.
Ik hoop dat hij als het straks over een paar weken gaat werken weer wat meer aandacht voor de baas heeft. Binnenshuis is hij zowie zo een enorme knuffelbeer, en hij slaapt ook overdag heel goed, ook dan kan hij liggen ronken.
Wel heeft Joppe ook een erge puspiemel, elke dag die vieze plekken van de vloer halen is hopelijk dan ook verleden tijd, alhoewel dat voor ons alleen een mooie bijkomstigheid zou zijn.
Het alleen maar met de neus aan de grond en verder doof en blind is op dit moment erger dan ooit.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Ik weet ook dat ik het idee had waarom heb ik het in vredesnaam laten plaatsen......want had het idee dat het alleen maar erger werd, in plaats van beter.....en in eens was daar het effect.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

ze zeggen toch ook dat het soms in het begin erger kan worden totdat het uiteindelijk echt werkt. Dat komt wel goed. Je zult het snel genoeg merken.
Afbeelding

bedankt Sharon !
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Spirit heeft vorig jaar april een implantaat gekregen omdat hij wegliep achter andere honden aan en mij compleet negeerde. Dankzij het implantaat en flink veel aandacht oefeningen tijdens de wandelingen gaat dat nu gelukkig heel goed. Zijn ballen zijn nog steeds heel klein dus ik weet niet hoe hij zich straks gedraagt.

Helaas heeft Spirit wel een vervelende bijwerking. Hij is incontinent geworden, vooral na een wandeling waarbij hij veel in het water is geweest. Hij verliest dan druppelend urine en ligt soms in zijn eigen plas.

Dat komt doordat zijn verkleinde ballen niet meer dezelfde spanning bij de prostaat geven volgens de dierenarts. Het komt soms voor bij gecastreerde honden en zeer zelden bij een implantaat. Ik weet nu dus dat als Spirit gecastreerd gaat worden hij impotent zal worden. Dus hoe Spirit zijn gedrag ook zal zijn, hij krijgt geen implantaat meer en wordt zeker niet gecastreerd!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

HennyH schreef: Ik weet nu dus dat als Spirit gecastreerd gaat worden hij impotent zal worden.
Dat weet ik wel heel zeker. :)
Maar ik denk dat je incontinent bedoelt.
Joppe

We merken nu resultaat, minder gesnuffel, niet iedere grasspriet is lekker, en ook weer aandacht voor mij! Het heeft even geduurd.
De puspiemel was na 14 dagen helemaal over, dat is ook wel een fijne bijkomstigheid.
We trainen nu weer meer, ook omdat hij weer te trainen is.
Andere honden blijven interressant, maar ik vrees dat dat altijd zo zal blijven.
Plaats reactie