Ferre stijf

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
annah911

Ferre stijf

Ongelezen bericht door annah911 »

Ferre is de laatste tijd heel stijf als hij na een lange wandeling of na fijn spelen een aantal uurtjes geslapen heeft. Als hij dan op staat is hij behoorlijk stijf met name rechtsvoor.
Ik ben van de week bij de dierenarts geweest, deze heeft van alles gevoeld, gerekt, gestrekt en gedraaid, hij zegt geen slijtage of atrose te kunnen voelen. Hij vond het niet nodig foto's te nemen daar hij niks kon voelen en niks kraakte oid. Maar het moet toch ergens vandaan komen?

Ik zit nu wel te denken aan zo een ortopedisch bed, heeft iemand hier ervaring mee? Hij ligt nu op 2 oude tuinkussens en een dekbed.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Die stijfheid kan van alles zijn, maar het hoort natuurlijk niet. Inderdaad moet het ergens vandaan komen. Je kunt twee dingen doen: of verder laten onderzoeken wat de oorzaak is, of accepteren dat hij het heeft en de symptomen bestrijden. Vaak is zo´n startkreupelheid of stijfheid bij het opstaan prima te verhelpen met voedingssupplementen of met aangepaste voeding, speciaal voor gevoelige gewrichten. Ik heb er zelf goede ervaringen mee en al bij meerdere honden.

Zo´n orthopedisch bed ken ik niet, maar dat zal best prettig zijn voor de hond.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Tsja, ik ga met mijn honden die startstijfheid hebben liever naar een orthopeed dan een dierenarts want zoals je zelf ook al aangeeft, goed is het niet :(

Zo'n bed heb ik geen ervaring mee, maar denk dat als er iets niet goed zit zo'n bed geen oplossing is
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Alma

Ongelezen bericht door Alma »

misschien moet je de lange wandelingen even opnieuw opbouwen...ik kan me voorstellen dat doggy spierpijn heeft en daardoor stijf...
..ik roep maar wat om mee te denken :)
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Buddy had dat ook en ik heb toen gelitinaat van primeval gegeven. Dat duurt even voordat het werkt. Maar het werkte wel, tot dat 2 jaar later toch artrose werd ontdekt, daar heeft hij nu pijnstillers voor. Maar voor stijheid zijn verschillende supplementen, het is het proberen waard.
Groetjes Lisanne
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik zou toch eerst willen weten wat daar rechtsvoor aan de hand is, zo'n bed is misschien wel goed voor hem maar het is zoals al eerder gezegd geen oplossing.
Mijn Sam had volgens de weekend da ook niets aan zijn elleboog, dit was net nadat ik hem op drie poten het bos uit had gekregen.
Helaas bleek hij een week en een paar röntgenfoto's later toch lpc te hebben, dus altijd bij het rechte eind hebben ze het zeker niet :wink:
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Artrose kann je niet voelen meis, of jouw dierenarts moet rontgenvingers hebben 8) en dat zal toch niet :wink:
Ik zou je toch willen adviseren een bezoek aan de orthopeed te overwegen, om eerst eens exact te bepalen waar de stijdheid vandaan komt, pas als je weet wat de oorzaak is, kun je gericht behandelen of verzachten :wink:
Afbeelding
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik zou ook een orthopeed opzoeken, zonder foto's kun je inderdaad weinig zeggen over of er wel of niet artrose is. Bobje stond ook heeeel slecht op en dat bleek uiteindelijk een peesblessure te zijn. Het kan van alles zijn.

Sterkte
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Plaats reactie