wonden op neus, heeft iemand een idee?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

wonden op neus, heeft iemand een idee?

Ongelezen bericht door molletje »

Lang niet geweest hier, en dan is er plots een aanleiding om een topic te openen.
Afgelopen zondag heeft mijn jongste hond in een paar uur tijd wondjes op de neus gekregen. In eerste instantie waren het een paar bultjes, zonder huidbeschadiging, maar gedurende een paar uur werden ze groter en gingen spontaan open. Eind van de middag ben ik naar de dierenarts geweest omdat ze ook richting de ogen gingen. Dierenarts had niet zo'n goed idee wat het zou kunnen zijn, allergie, schimmel, bacterieele huidontsteking, het kon allemaal. Boedha heeft een prednison en antibiotica injectie gekregen, een kuurtje antibiotica voor een week en hydrocortiderm om op de wondjes te smeren. De afgelopen dagen is het naar mijn idee eerder slechter dan beter geworden, en vanavond ben ik terug geweest. Dierenarts heeft nog steeds geen idee, heeft nog nooit zoiets gezien. Er is nu een afkrabsel genomen om naar Utrecht te sturen voor een kweek. Ook heb ik andere antibiotica gekregen, in afwachting van de kweek.
Mijn vraag, heeft iemand dit eerder gezien en herkent het?
zondagmiddag:
Afbeelding
Afbeelding
maandag:
Afbeelding
dinsdag
Afbeelding
vandaag
Afbeelding
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Arme hond, zo ineens ook.

Ineens schiet me de boxerpup van onze onderburen te binnen. Ze kwam een weekend bij ons logeren en op dezelfde plek allemaal blaasjes en ook tussen de ogen. Heb het een paar uur aangekeken, maar toen de bolletjes groter werden en open knapten gauw de dierenarts gebeld.

De dierenarts hield het destijds op een allergische reactie en toen we de buren ermee confronteerden kreeg ik te horen dat de hond per abuis een megazak frolics had leeggegeten... in tien minuten tijd :evil: Waren ze even 'vergeten' te melden.
Ik moet bekennen dat het niet zo ernstig was als op jouw foto's, maar de plek en symptomen en snelheid van ontwikkeling lijken aardig op elkaar.
Met een antibioticaspuit en drie dagen zalf smeren was het aardig opgelost en is ook niet meer voorgekomen. Dit is al ruim 6 jaar geleden, dus alle details zou ik je helaas niet kunnen geven...

Ik hoop dat het niks ernstigs is!

Succes!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ach jee, het is wel heftig geworden zeg...
je zou toch denken allergie :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Onze Esra heeft het een paar jaar geleden ook gehad, eerst bultjes op haar neus en daarna werden het wondjes, het waren er echter niet zoveel als bij jouw Koda.
De dierenartsen in de kliniek wisten ook niet wat het was, dachten aan een allergische reactie en hebben toen voor de zekerheid wel ABkuur meegegeven ivm infectiegevaar.
Het is toen snel overgegaan en nooit meer teruggekomen.
Ik hoop dat het bij Koda ook iets dergelijks is.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Bowie heeft het ook gehad, ook hij kreeg AB en hydrocortiderm , maar die zalf in combi met het vocht wat uit de plekken kwam was geen succes.
Bowie had het oop op de randen van zijn oren.
Vanaf het moment dat ik Cortavance-spray ging gebruiken (met de AB) zijn de plekker gaan helen.
De foto's staan niet meer op mijn Photobucket volgens mij, ik zal morgen eens kijken of ik wat voor je terug kan vinden.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Toch even snel wat kunnen vinden.

Afbeelding

Afbeelding

De foto van zijn snuit was na het starten met de Cortavance.
Afbeelding
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

dat lijkt wel heel erg zeg!
Ik zal morgen de dierenarts even bellen om te overleggen over cortavance spray. Het rare en vervelende is dat het ondanks prednisonprik, antibiotica en hydrocortiderm, al 5 dagen lang, niet minder wordt. Je zou toch denken dat er iets verbetering in zou moeten zitten, maar dat is niet zo. Hij heeft er overigens niet tot nauwelijks jeuk aan. De enige die er aan zit is Koda, als die de kans krijgt blijft hij er aan likken.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Er leek bij Bowie ook niets te gebeuren in eerste instantie.
Het begon op zijn snuit, na het starten van de AB en de zalf (en het eerste DA-bezoek ook een spuit prednison) werd het eerst nog erger, kwamen de plekken op zijn oren erbij en breidde het uit op zijn snuit.
Nadat ik met de Cortavance (na een tip van iemand) ben begonnen is het begonnen met rustiger worden en indrogen.
Bowie had er eerst ook niet echt jeuk aan, dat kwam later pas.
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

mmmmm, dat lijkt toch echt wel hetzelfde...
ik kan me het ook nog wel herinneren van Bowie nu ik de foto's zag. Ik ga morgen iig even bellen met de dierenarts. Dankjewel :wink:
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:( Arme schat..... wat ziet hij er zielig uit!
Hoop dat jullie gauw iets vinden wat help.....
Beterschat
Tanja en Koda
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Tanja en Koda »

Hoi,

Wat vervelend voor Koda! ziet er idd niet fijn uit... Onze Koda heeft dit op zijn lippen gehad, dit kwam door een stalen? rvs achtig uitziende voerbak daar bleek hij allergisch voor te zijn. Nu heeft onze Koda meer allergieen dus weet niet of je het kan vergelijken. Maar misschien helpt het als je zo'n voer en of drinkbak hebt om die eens weg te halen.
succes en sterkte ermee!

groetjes Tanja
Afbeelding

Bedankt Marjolein voor deze super mooie banner!
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Tanja en Koda schreef:Hoi,

Wat vervelend voor Koda! ziet er idd niet fijn uit... Onze Koda heeft dit op zijn lippen gehad, dit kwam door een stalen? rvs achtig uitziende voerbak daar bleek hij allergisch voor te zijn. Nu heeft onze Koda meer allergieen dus weet niet of je het kan vergelijken. Maar misschien helpt het als je zo'n voer en of drinkbak hebt om die eens weg te halen.
succes en sterkte ermee!

groetjes Tanja
hoi, wat leuk, een naamgenoot :wink:
maar het gaat om Boedha, mn jongste. Koda is de middelste. Boedha staat (nog) niet in mn onderschrift, moet ik hoognodig eens aanpassen :)

Maar, over de voerbakken, ik heb alleen stenen voerbakken en drinkbakken, dus dat kan het niet zijn. Verder heeft Boedha tot nu toe nergens allergisch op gereageerd, en het is niet zeker of dit een allergie is... Dat maakt het ook zo moeilijk, want je weet niet waar je op moet richten met de behandeling. Op zich had hij, bij een allergie, al beter moeten reageren op de prednison. En dat is niet gebeurd. Het belangrijkste voor mij nu is dat het dicht gaat. Maar er lijkt weer een nieuw plekje bij te komen, pal onder zijn oog :cry:
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

net ook weer contact gehad met de dierenarts over Cortavance, kan het strakjes op gaan halen
Bowie
Speurneus
Speurneus

Bij Bowie zijn we ervan uit gegaan dat het om pyodermie ging (door zijn verminderde afweer door de Lupus).

In de eerste link even naar beneden scrollen, dan zie je welk AB en hoe lang daarbij geadviseerd wordt.
http://www.uu.nl/university/library/nl/ ... d-1998.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.demeren.be/pyodermie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Bowie op 03 feb 2012, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Fijn dat je Cortavance kunt halen.
Even de oogjes bedekken als je het op de plekken sprayt.
Plaats reactie