Jonge hond overlijdt

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sofija

Jonge hond overlijdt

Ongelezen bericht door sofija »

Graag zou ik willen weten of mensen dit hebben meegemaakt. Ik zal zeker ook brieven sturen naar verschillende DA door Nederland en de docent van Utrecht die de sectie op mijn hond heeft uitgevoerd. Mijn lieve labrador teefje van 5,5 viel woensdag plotseling dood neer. Ze was jong, gezond en levenslustig. Die dag was er niks aan de hand, ze leek nergens last van te hebben. Bij het overlijden heeft ze een zuurstof gebrek gehad, waardoor haar tong blauw was. Ik zelf vermoed dat ze aan een acute hartstilstand is overleden. Gelukkig was ik erbij, stierf ze in mijn armen, gelukkig is het snel gegaan. Dit zijn gedachten die ik maar probeer te behouden om sterk te blijven. Mijn dona was mijn alles, mijn beste vriendin. Ik heb totaal geen vertrouwen in de mensen, en nu gaat mijn enige vriendin dood. Nu achteraf ga je van alles in je hoofd halen. Als eerste verwijt ik het mezelf heel erg, daarnaast, dona had artrose, daar leek ze geen last van te hebben. Dona liep soms wat slomer dan ik, met het wandelen. Dit vond ik wel apart. Ze hijgde wel snel, na een korte wandeling. Ze ademde soms qua geluid alsof ze snurkt. Dit soort dingen spoken door mijn hoofd. Terwijl de zware ademhaling door de DA geschoven werd naar het feit dat ze een probleem heeft met haar voorpoten. Niks en dan ook niks, brengt mijn dona weer terug. Misschien dat iemand van jullie ooit heeft mee gemaakt, dat een hondje zo maar overlijdt. AUB vraag het rond. Ik blijf vechten voor dieren, wat ik altijd al deed. Er zijn bij mij gelukkig nog veel katten, die ik opvang en die mij nu in deze zware tijd opvangen.Bij voorbaat dank allemaal.
sofija

Mijn excuus. Ik zal even omschrijven hoe het is gegaan. Zo weet niemand wat er is gebeurd. Ik stond op om water te halen. Eerst breng ik altijd de kleine bak en haal dan de grote bak water waarbij de kraan loopt zodat de grote bak gevuld wordt. Bij het neerzetten van de kleine bak kijk ik naar Dona en zie ik haar verstijfd, iets met haar hoofd naar beneden, staan. Ik raak haar aan, en zeg wat doe je, pak haar bij haar nekvel vast. Ze maakt nog een apart kreun geluid, leunt tegen me aan. Verstijfd. Ik kan me niet herinneren hoe ze keek, of hoe ze ademde. De ademhaling zou ik gehoord hebben, als het leek dat ze een naar lucht hapte. Het leek of haar hele lichaam verstijfde. Uit paniek wist ik even een aantal seconden niks te doen, ik legde haar neer, en je zag het aan haar, dat het klaar was. Ze overleed. Zonder welke aanleiding dan ook. Er was die dag niks aan de hand. Haar gedrag was normaal. Ze overleed heel snel, vandaar dat ik vermoed dat het een hartstilstand was. Ik ben geen medicus, maar na zoveel dieren te hebben en het nare mee gemaakt te hebben, weet je intuïtief wel wat het ongeveer is. Bij de sectie is op het blote oog niks gezien, nu afwachten tot het histologie rapport.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Sorry ik heb dit gelukkig niet meegemaakt.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen met dit grote verlies van je lieve Dona.

Rust zacht Dona.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Op de eerste plaats heel veel sterkte met het grote en plotselinge verlies van jouw meisje. Het lijkt me afschuwelijk om mee te maken :cry:

Zoals jij het beschrijft, lijkt het inderdaad heel erg op een hartstilstand. Ik heb het inderdaad al vaker gehoord, niet alleen van honden, ook een keer een paard op de manege waar ik toen reed. Die viel ook zo maar om. En natuurlijk ook bij mensen, daar komt het ook voor. Vorig jaar nog een neef van mij, 48 jaar, die tijdens het uitlaten van de hond dood neerviel. Ook een keer een Weimaraner in het park, een jonge hond, die tijdens het spelen met de bal een gil gaf en op slag dood was. Ik weet nog wel meer voorbeelden. Ook bij die voorbeelden kwam het als een slag bij heldere hemel, voorheen niks aan de hand. Zoiets kan helaas gebeuren, daar kan niemand wat aan doen :(

Jij krijgt jouw lieve Donna er niet mee terug. Ik wens je ontzettend veel kracht en koester de mooie herinneringen aan je meisje :groteknuffel:

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Helaas kan dit gebeuren bij alles en iedereen die leeft.

Veel sterkte bij het verwerken
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door jolandatb »

ow wat erg, zit met tranen in mijn ogen dit te lezen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat er iets uit komt wat er aan de hand geweest is.

:cry:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Vreselijk, heel veel sterkte.

Zoals je het beschrijft klinkt het als een hartstilstand, ook ik heb dit vaker gehoord bij grote honden en bij paarden.
Verschrikkelijk als zoiets gebeurt. :cry:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Hellaas kan dit bij iedereen gebeuren dier of mens en naar je leeftijd vragen ze al hellemaal niet.

Berust in het feit dat het een hartstilstand was en ze er niets van gemerkt heeft.

Met onderzoeken en pluizen komt ze niet terug.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
pat

Ongelezen bericht door pat »

Wat vreselijk, heel veel sterkte gewenst. Voor wat betreft het hijgen kan ik je zeggen dat Lara laatst ontzettende pijn had in haar rechtervoorpoot en bij de minste inspanning ontzettend liep te hijgen dus dat is denk ik zeker geen aanleiding/aanduiding geweest.
Nogmaals sterkte
Alma

Ongelezen bericht door Alma »

Verschrikkelijk :cry: .

Ik zou gewoon rustig de sectie afwachten zodat je wat antwoorden hebt. Helaas zullen antwoorden ook weer vragen oproepen maar houd maar in gedachten dat je het beste baasje van de wereld kunt zijn maar dit niet kunt voorkomen.

ik heb soort gelijk mee gemaakt met een poes....verschrikkelijk als dit gebeurt, het zal je nog lang heugen maar het krijgt een plekje. STERKTE :allright:
sofija

Super bedankt allemaal. Vroeger geloofde ik nooit dat je troost kon krijgen van andere mensen. Maar ik ben zo dankbaar dat er mensen zijn die zo van dieren houden als jullie allemaal. Hierdoor krijg ik kracht. Mijn dona was een super lieve hond en ze was altijd blij als ik blij was, dus naast het rouwen om het verlies van onze band, probeer ik vrolijk te zijn, en te praten en te spelen met mijn katten. Dit vond dona altijd fijn, dus doe ik het voor haar. Want ik heb nog steeds het gevoel dat ze bij ons is.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

heel veel sterkte.

ergens heb ik het gevoel dat je da het maar een beetje heeft afgeschoven op de atrose en zelf niet goed heeft geluisterd naar het hart, een gezond hart zal niet ineens zonder aanleiding opgeven. een hart met een afwijking, ruisje wel dus. dan kan de kleinste inspanning, bv opstaan of lopen dus fataal worden.

ik hoop dat je antwoorden krijgt hoe en wat er is gebeurt en dat je het een plaatsje kan geven. laat dit geen beletsel zijn om ooit nog een hond te nemen. denk aan het plezier dat je toch van haar hebt gehad ook al was het veels te kort.
al me kinders uitgevlogen
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Heel veel sterkte met het verlies van jouw geliefde Donna

Gelukkig heb ik er geen ervaring mee maar inderdaad wel vaker gehoord
Hoop dat je antwoord op je vragen krijgt
Zo dat je weer de draad op kan pakken
Jij kon hier niks aan doen Sterkte
Groetjes Margré
Lebber Hope