Kan dit geen kwaad?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Kan dit geen kwaad?

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Max is echt een zwemmertje; water is het helemaal.
Hij springt zelfs nu in het water. Kan dit kwaad?
Ik vind het niet verstandig en gooi bewust geen balletjes of stokken in het water, maar Max gaat er gewoon in om baantjes te trekken :shock:
Ik ben deze week bijna direct naar huis gegaan; er zat ijs op zijn vacht!
Ik weet dat honden buiten kunnen overleven en dat zij tegen de kou kunnen, maar dit lijkt mij toch echt niet goed!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zolang hij het zelf doet zou ik mij er niet druk om maken, wel ervoor zorgen dat hij flink in beweging blijft zodat hij niet teveel afkoelt :wink:
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hmmmm, volgens mij is een labrador van oudsher gefokt voor het ijsvissen. Vandaar de zwemvliesjes, dikke vacht en vetlaagje. Ze zijn hierop gefokt (heb ik begrepen) en zouden er juist daarom wel tegen moeten kunnen. Toch is onze lab niet meer de oude oer lab en zou ik er wel voorzichtig mee om gaan. Gelijk na het zwemmen bewegen of opwarmen.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Leentje ging een paar dagen geleden ook nog het water in. ( nu kan dat niet meer, het hele IJsselmeer is dicht). Zolang ze het zelf wil, laat ik haar gaan, daarna inderdaad wel blijven lopen....maar dat doet ze toch wel :D
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

Volgens mij kan het ook geen kwaad, ergens een keer gelezen dan een Lab tot -17 nog kan zwemmen, mitst het water geen ijs is geworden natuurlijk :D
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Jee, kunnen zij daar een hartstilstand van krijgen?
Dat wist ik niet!
Afgelopen zaterdag waren wij ook gegaan en toen hebben wij het droog gehouden (afgeleid) totdat wij de terugweg inzette.

Vrouwtje en baasje als jullie geen stok of ballen in het water gooien dan ga ik ook wel zonder deze dingen zwemmen :twisted:
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

royenmarjolein schreef:Jee, kunnen zij daar een hartstilstand van krijgen?
Dat wist ik niet!
Afgelopen zaterdag waren wij ook gegaan en toen hebben wij het droog gehouden (afgeleid) totdat wij de terugweg inzette.

Vrouwtje en baasje als jullie geen stok of ballen in het water gooien dan ga ik ook wel zonder deze dingen zwemmen :twisted:
Jeetje, dat er nog ergens open water is.....hier is alles ijs..
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Denk dat het te maken heeft dat het nogal een groot uitgevallen beek is met op sommige plekken snelstromend water die zelfs nog een heel stuk door DL stroomt en uitmondt in een rivier. Is ook de enige plek hier waar het water nog niet bevroren is terwijl het hier ook onder de min is.
Vanmorgen ben ik met Max naar een ander gebied gegaan om de koude water maar te vermijden.
Plaats reactie